Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

”Ψυχρός” πόλεμος Coca Cola - PepsiCo στη Ρωσία

Στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ μεταφέρεται ο διεθνής πόλεμος Coca Cola και PepsiCo, με την Coca Cola 3E να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις. Η οριστικοποιήση της εξαγοράς της ρωσικής Aquavision από την Coca Cola 3E, που ανακοινώθηκε χθες, αλλά και της μεγαλύτερης ρωσικής εταιρίας χυμών της Lebedyansky από την PepsiCo δίνει το στίγμα των επερχόμενων εξελίξεων.

”Ψυχρός” πόλεμος Coca Cola - PepsiCo στη Ρωσία
Στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ μεταφέρεται ο διεθνής πόλεμος Coca Cola και PepsiCo, με την Coca Cola 3E να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις.

Η οριστικοποιήση της εξαγοράς της ρωσικής Aquavision από την Coca Cola 3E, που ανακοινώθηκε χθες, αλλά και της μεγαλύτερης ρωσικής εταιρίας χυμών της Lebedyansky από την PepsiCo δίνει το στίγμα των επερχόμενων εξελίξεων.

Παράλληλα, ανεβάζει ακόμη περισσότερο το θερμόμετρο στη διαμάχη μεταξύ των δύο πολυεθνικών κολοσσών, καθώς ανατρέπει τις μέχρι σήμερα ισορροπίες, αφού εάν ευοδωθεί η εξαγορά της Lebedyansky, τότε η PepsiCo αποκτά προβάδισμα στη ρωσική αγορά χυμών -σήμερα ελέγχει μόλις το 2% με το εμπορικό σήμα Τropicana-, καθώς η προς εξαγορά εταιρία κατέχει άνω του 30% της συγκεκριμένης αγοράς.

Την ίδια ώρα, η συμφωνία για την εξαγορά της Aquavision από την Coca Cola 3E, σε συνδυασμό με τη δημιουργία νέας μονάδας στη χώρα, επιβεβαιώνει έμπρακτα το ενδιαφέρον της εταιρίας να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της σε μια αγορά όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι διψήφιοι.

Σήμερα η Ρωσία είναι η μεγαλύτερη χώρα για την Coca Cola 3E σε όγκο πωλήσεων, καθώς αντιπροσωπεύει το 27% του συνολικού πληθυσμού που εξυπηρετεί και κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των ανθρακούχων αναψυκτικών, του νερού, του καφέ και των αθλητικών ποτών, τη δεύτερη στους χυμούς –η Multon αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία χυμών στη Ρωσία- και στο τσάι και την τρίτη στα ενεργειακά ποτά.

Σε ό,τι αφορά την Aquavision, εκτιμάται ότι θα προσφέρει πρόσθετη παραγωγική δυναμικότητα, που επιτρέπει στην Coca Cola 3Ε να επιταχύνει τα σχέδια ανάπτυξής της στη Ρωσία. Συγχρόνως, επιτρέπει την εξοικονόμηση σημαντικού μέρους του κόστους λειτουργίας, καλυτερεύοντας τις εγκαταστάσεις της και τις λειτουργίες διαχείρισης αποθεμάτων (logistics).

Ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι εν λόγω εγκαταστάσεις παραγωγής έχουν τη δυνατότητα να παράγουν πλήρη σειρά μη αλκοολούχων αναψυκτικών και κατά συνέπεια να ενισχύσουν τη μακροπρόθεσμη στρατηγική για περαιτέρω εδραίωση της θέσης της σε αυτήν την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά.

Εκτός από τη ρωσική αγορά, οι δύο πολυεθνικές εταιρίες θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους και σε άλλες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, και συγκεκριμένα σε Βουλγαρία και Ουκρανία, όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης στα αναψυκτικά, στους χυμούς και στα νερά είναι σημαντικοί.

Συγκεκριμένα, μέσα στο καλοκαίρι η PepsiCo με 542 εκατ. δολ. ανακοίνωσε την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ουκρανικής εταιρίας χυμών Sandora LLC, για την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε ενδιαφερθεί και η Coca Cola.

Στη Βουλγαρία, στην οποία η Coca Cola 3E διαθέτει ισχυρή παρουσία, η PepsiCo ανακοίνωσε χθες την απόκτηση μέσω joint venture της Agrima JSC, η οποία παράγει, πουλά και διανέμει προϊόντα της στη χώρα.

Αλεξ. Γκ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v