Αύξηση πωλήσεων –που ξεπέρασε ακόμη και τον αρχικό στόχο της διοίκησης- και προσάρτηση μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες προιόντων όπου δραστηριοποιείται πέτυχε η αλυσίδα Public μέσα στο 2015, χρονιά όπου η κατανάλωση δοκίμασε εκ νέου τα όρια της.
Σύμφωνα με τον CEO της αλυσίδας που αριθμεί πλέον 48 σημεία πώλησης (45 Ελλάδα, 3 Κύπρο), κ. Χρήστο Καλογεράκη, ο προυπολογισμός πωλήσεων έκανε λόγω για αύξηση τζίρου κατά 21% στην τρέχουσα χρήση, αλλά τελικώς η αλυσίδα έως και το Νοέμβριο της τρέχουσας χρονιάς εμφανίζει ανάπτυξη πωλήσεων κατά 30%.
Για λόγους συντηρητισμού αλλά και επιφυλάξεων όσον αφορά την πορεία της χριστουγεννιάτικης αγοράς, η διοίκηση της αλυσίδας προυπολογίζει μια τελική αύξηση πωλήσεων της τάξης του 26% στα 222 εκατ. ευρώ από 177 εκατ.ευρώ το 2014.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, ωστόσο, η αλυσίδα που συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια λειτουργίας, συνεχίζει να εμφανίζεται ζημιογόνος ακόμη και σε λειτουργικό επίπεδο. Σύμφωνα με τον κ.Καλογεράκη η τάση αυτή θα ανατραπεί το 2016, οπότε η αλυσίδα εκτιμάται ότι θα εμφανίσει λειτουργική κερδοφορία.
Ο ίδιος συμπλήρωσε δε πως τα προσεχή χρόνια ο κύκλος εργασιών της Public θα αποδίδει κερδοφορία ακόμη και αν δεν αναπτύσσεται. Παράλληλα ενημέρωσε πως ο βασικός μέτοχος της αλυσίδας, κ. Π.Γερμανός ενίσχυσε με 11 εκατ. ευρώ τα κεφάλαια της, καλύπτοντας την αρνητική καθαρή θέση που εμφάνιζε ο ισολογισμός της το 2014.
Σύμφωνα με τον ίδιο στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν σαφή σχέδια επεκτάσεων για το 2016, ωστόσο από εμπορική άποψη ανάφερε ότι δεν είναι απαισιόδοξος για την εξέλιξη της νέας χρονιάς.
Στάθηκε ιδιαίτερα στον τρόπο αντιμετώπισης της αρνητικής συγκυρίας λόγω capital controls, υπογραμμίζοντας πως η αλυσίδα εφοδιάστηκε επαρκώς καθόλο το δύσκολο διάστημα ενώ σημείωσε πως καρπώθηκε μέρος των αγορών που πραγματοποιούν καταναλωτές στο εξωτερικό, ακριβώς λόγω της αδυναμίας πραγματοποίησης τους.
Σε ότι αφορά την επίδοση του 2015, ο κ. Καλογεράκης επισήμανε ότι αυτή επετεύχθη τη στιγμή που η αγορά ψηφιακών και ηλεκτρονικών προιόντων τρέχει με ρυθμούς 9%, όπου αν εξαιρεθεί ο πρόσθετος τζίρος από τη δράση «Ψηφιακή Αλληλεγγύη» η αγορά κινείται με ρυθμό αύξησης 2%-3%. Κατά τον ίδιο το μερίδιο αγοράς της Public στα ηλεκτρονικά προιόντα αυξήθηκε στο 12% από 8% το 2014. Αντιστοίχως η εταιρία κέρδισε μερίδια αγοράς και στην κατηγορία των βιβλίων (20% από 16% το 2014) ενώ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 45% στις πωλήσεις μέσω των on line καταστημάτων της σε Ελλάδα και Κύπρο.
Η διοίκηση της εταιρίας εκτιμά τέλος ότι το 2015 οι επισκέπτες θα ξεπεράσουν τους 25 εκατ. στα φυσικά της καταστήματα, αυξημένοι κατά 25% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Με αντίστοιχη δυναμική κινείται και η βάση των online επισκεπτών των e-shop της εταιρίας επισκέπτες να ξεπερνούν τα 32 εκ., αυξημένοι κατά 30% συγκριτικά με το 2014.