Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στα έξι σπάει ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος

Μέσω έξι διαφορετικών διαγωνισμών θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Δυνατότητα συμμετοχής και για εργολάβους της 6ης τάξης πτυχίου.

Στα έξι σπάει ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος

Σε έξι εργολαβίες σπάει τελικά ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, ενώ δικαίωμα συμμετοχής στους διαγωνισμούς θα έχουν μόνο οι εταιρείες των δύο ανώτερων τάξεων του εργοληπτικού πτυχίου (7ης και 6ης).

Στην απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία προσλαμβάνεται ο τεχνικός σύμβουλος του έργου, αναφέρεται πως οι εργολαβίες θα είναι οι εξής:

1) Ανακατασκευή οδοστρώματος υφιστάμενης οδού μήκους 3,3 χιλιομέτρων περίπου από Α.Κ. (ανισόπεδο κόμβο) ΒΙ.ΠΕ. μέχρι την είσοδο της ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας,

2) Κατασκευή νέου ανισόπεδου κόμβου Αράξου, διαπλάτυνση οδού μήκους 2,7 χιλιομέτρων από το νέο κόμβο μέχρι τη Νέα Εθνική Οδό Πάτρας - Πύργου και ανακατασκευή οδοστρώματος της υφιστάμενης οδού μήκους 9 χιλιομέτρων περίπου, από Λάππα μέχρι Αραξηο,

3) Διαπλάτυνση οδού μήκους 3,5 χιλιομέτρων περίπου, από Α.Κ. Κυλλήνης μέχρι τη διασταύρωση με την Περιφερειακή Εθνική Οδό και ανακατασκευή του οδοστρώμματος της Π.Ε.Ο. μήκους 3 χιλιομέτρων περίπου,

4) Ανακατασκευή του οδοστρώματος της Ν.Ε.Ο. Πάτρας - Πύργου μήκους 8 χιλιομέτρων περίπου, από τον Α.Κ. Πύργου μέχρι τον κόμβο προς Αρχαία Ολυμπία,

5) Προσαρμογή της Κάθετης Οδού του Α.Κ. Αμαλιάδας στη νέα, προβλεπόμενη από το Σχέδιο Πόλεως, οδό και

6) Αναβάθμιση της επαρχιακής οδού Αρχαίας Ηλιδας, μήκους 6,3 χιλιομέτρων περίπου, από τον κόμβο Γαστούνης έως τα φανάρια της Ν.Ε.Ο. Πατρών - Πύργου.

Τον ρόλο του τεχνικού συμβούλου αναλαμβάνει η «ΣΥΣΤΑΣ ΑΕ Σύμβουλοι Μηχανικοί» με αμοιβή 125.000 ευρώ. Όπως είναι γνωστό, το τμήμα Πάτρα - Πύργος, που είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, επρόκειτο να δημοπρατηθεί ως ενιαίο έργο με προϋπολογισμό περί τα 475 εκατ. ευρώ. Είχε, μάλιστα, προσδιοριστεί και ημερομηνία δημοπράτησης (η 20ή Ιανουαρίου 2015), χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και να έχουν βρεθεί τα σχετικά κονδύλια.

Η πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είχε ανακοινώσει πως το έργο θα τεμαχιστεί σε μικρότερα κομμάτια, ώστε να έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής και μικρότερες εργοληπτικές επιχειρήσεις. Τελικά, με τη λύση που περιγράφει η απόφαση Χρ. Σπίρτζη, δεν θα συμμετάσχουν μόνο οι εργολάβοι της ανώτατης τάξης αλλά και της ακριβώς μικρότερης, δηλαδή της 6ης. 

Από πρόσφατη απάντηση της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Υποδομών σε ερώτηση του βουλευτή Ηλείας της ΝΔ Κώστα Τζαβάρα προκύπτει πως το έργο έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ. Ομως, προκειμένου να προχωρήσει η χρηματοδότησή του απαιτείται να σταλεί ο σχετικός φάκελος "Μεγάλου Εργου" στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να λάβει τη σχετική έγκριση.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v