Αύξηση πωλήσεων της ΦΑΓΕ στο εννεάμηνο

Με την «πολυτέλεια» το 82,3% των πωλήσεών της να πραγματοποιείται εκτός Ελλάδος, η ΦΑΓΕ συνεχίζει να «κόβει» λιγότερο φερέγγυους πελάτες στην Ελλάδα για να περιορίσει το ρίσκο.

Αύξηση πωλήσεων της ΦΑΓΕ στο εννεάμηνο

Σημαντικές απώλειες, οι οποίες υπερκαλύφθηκαν από τις διεθνείς δραστηριότητές της, κατέγραψε για ένα ακόμη τρίμηνο στην Ελλάδα η ΦΑΓΕ. Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα, εννεαμήνου και τρίτου τριμήνου, που δημοσίευσε η γαλακτοβιομηχανία, το 82,3% των πωλήσεων της οποίας πραγματοποιείται στο εξωτερικό, οι πωλήσεις της στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 10,8% σε όγκο στο εννεάμηνο και 13,3% σε όγκο το γ' τρίμηνο.

Η νέα αυτή σημαντική υποχώρηση αποδίδεται από τη διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας στη μείωση των πωλήσεων ως αποτέλεσμα της επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος μετά την επιβολή των capital controls, αλλά και στον περιορισμό της έκθεσής της σε λιγότερο φερέγγυους πελάτες προκειμένου να μειώσει την πιστωτική της έκθεση.

Αυτό μπορεί να είχε αρνητικό αντίκτυπο στον όγκο των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική της έκθεση, "αλλά έχει επίσης μειώσει το ρίσκο των επισφαλών χρεών και ζημιών υπό το φως των σημαντικών προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές λιανεμπορικές αλυσίδες, τα οποία έχουν αυξηθεί μετά την επιβολή των capital controls".

Σε επίπεδο ομίλου τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στο εννεάμηνο στα 41,6 εκατ. δολάρια από 21,9 εκατ. δολάρια, ως απόρροια της αύξησης της λειτουργικής κερδοφορίας, ενώ οι πωλήσεις σε αξία διαμορφώθηκαν στα 500,2 εκατ. δολάρια, μειωμένες κατά 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Η μείωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αποδυνάμωση του ευρώ και της βρετανικής λίρας έναντι του δολαρίου ΗΠΑ. Μείωση που αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των πωλήσεων σε όγκο κατά 3,6%, και από τις υψηλότερες τιμές κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης χρονικής περιόδου.

Στο εννεάμηνο το 82,3% των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας πραγματοποιήθηκε εκτός Ελλάδος, από 76,5% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά στον όγκο πωλήσεων, ο οποίος στο εννεάμηνο αυξήθηκε κατά 3,6%, η αύξηση αυτή προήλθε από την αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες, κατά 41,7%, 32,9% και 3,3% αντίστοιχα.

Αύξηση 1% στις πωλήσεις του γ' τριμήνου

Μπορεί σε επίπεδο εννεαμήνου οι πωλήσεις σε αξία να μειώθηκαν έστω και οριακά εξαιτίας κυρίως των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ωστόσο σε επίπεδο τρίτου τριμήνου οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας κατέγραψαν έστω και οριακή αύξηση 1%, ανερχόμενες στα 172,6 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της αύξησης 4,4% του όγκου πωλήσεων.

Ειδικότερα η αύξηση του όγκου πωλήσεων οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες, κατά 42,4%, 26,4% και 6,9% αντίστοιχα. Στο τρίτο τρίμηνο το 81,2% των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας πραγματοποιήθηκε εκτός Ελλάδος, από 76,1% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v