Attica: Στα 42,1 εκατ. ευρώ τα κέρδη ομίλου

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, στα οποία περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη 12,5 εκατ. ευρώ από την πώληση του Superfast X και κέρδη 27,7 εκατ. ευρώ από συμμετοχές και χρεόγραφα που αφορούν στην πώληση του ποσοστού συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών, παρουσιάζουν καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας 42,1 εκατ. ευρώ έναντι 1,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2006.

Attica: Στα 42,1 εκατ. ευρώ τα κέρδη ομίλου
Τα αποτελέσματα α΄ εξαμήνου 2007 του Ομίλου Attica Συμμετοχών παρουσιάζουν ενοποιημένες πωλήσεις στα 144,8 εκατ. ευρώ έναντι 133,1 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2006 και ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) 30,1 εκατ. ευρώ από 22 εκατ. ευρώ.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, στα οποία περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη 12,5 εκατ. ευρώ από την πώληση του Superfast X και κέρδη 27,7 εκατ. ευρώ από συμμετοχές και χρεόγραφα που αφορούν στην πώληση του ποσοστού συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών, παρουσιάζουν καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας 42,1 εκατ. ευρώ έναντι 1,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2006.

Σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση ότι τα συγκριτικά στοιχεία του 2006 αναφέρονται στις συνεχιζόμενες δραστηριότητες και δεν περιλαμβάνουν αυτές τριών Superfast που ήταν δρομολογημένα στις γραμμές της Βαλτικής θάλασσας και πωλήθηκαν τον Απρίλιο 2006.

Επίσης, τα οικονομικά στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2007 δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα με αυτά του 2006 λόγω μεταδρομολόγησης τριών πλοίων του Ομίλου και της προσθήκης ενός νεοαποκτηθέντος πλοίου της Blue Star Ferries τον Αύγουστο 2006.

Τα οικονομικά στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2007 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2006 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν, την 30ή Ιουνίου 2007, καθαρή θέση των μετόχων της εταιρίας 378,0 εκατ. ευρώ (344,3 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2006), ταμειακά διαθέσιμα 214,1 εκατ. ευρώ (193,0 εκατ. ευρώ την 30ή Ιουνίου 2006) και πάγια στοιχεία αξίας 711,4 εκατ. ευρώ (757,3 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2006).

Σημειώνεται ακόμα ότι από τα διαθέσιμα της 30ής Ιουνίου 2006, επεστράφη στους μετόχους της Attica Group το ποσόν των 62,5 εκατ. ευρώ.

Στα καθαρά αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2007 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους 13,3 εκατ. ευρώ (14,0 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2006) και Χρηματοοικονομικά Έξοδα 9,6 εκατ. ευρώ (έναντι 10,2 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2006).

---Μεταβολές στόλου-συμμετοχές

Στις αρχές του έτους 2007, το Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπάρι στη γραμμή Rosyth - Zeebrugge σε αντικατάσταση του Superfast X και τον Φεβρουάριο 2007, έπειτα από διετή επιτυχή εκμετάλλευση στη σύνδεση Γερμανίας - Φινλανδίας, το RoRo Marin ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα - Βενετία (Porto Marghera) - Πάτρα.

Νωρίτερα, τον Νοέμβριο 2006, η διοίκηση της Attica Group ήλθε σε συμφωνία με τη γαλλική εταιρία Fret Cetam για τη ναύλωση του RoRo Nordia για δύο χρόνια.

Κατά το α΄ εξάμηνο του 2007 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα, στη Βόρειο θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με τέσσερα πλοία Superfast, οκτώ πλοία Blue Star και δύο φορτηγά - οχηματαγωγά πλοία (RoRo).

Τη 19η Ιουνίου 2007, η Attica Group επώλησε το σύνολο του ποσοστού συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ.

---Μεταφορικό έργο – Μερίδια Αγοράς

Στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 243.231 επιβάτες (αύξηση 29,3%), 59.946 φορτηγά οχήματα (αύξηση 37,2%) και 44.958 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 25,5%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες, φορτηγά οχήματα και Ι.Χ. οχήματα με μερίδιο αγοράς 30,5% στους επιβάτες, 26,2% στα φορτηγά οχήματα και 26,3% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το α΄ εξάμηνο του 2007.

Στην αύξηση του μεταφορικού έργου συνέβαλε τόσο η αύξηση της πληρότητας των πλοίων όσο και η κατά 13,5% αύξηση του αριθμού των δρομολογίων των πλοίων.

Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.

Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με ένα πλοίο, το Blue Horizon, έναντι δύο πλοίων το αντίστοιχο διάστημα 2006, με αντίστοιχα 46% λιγότερα δρομολόγια. Το μεταφορικό έργο της Blue Star Ferries το α΄ εξάμηνο 2007 ανήλθε σε 55.052 επιβάτες (μείωση 40,7% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2006), 7.076 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 34,8%) και 13.799 φορτηγά οχήματα (μείωση 34,8%).

Στη σύνδεση Σκοτίας - Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε με το πλοίο Superfast X μέχρι τις 29 Ιανουαρίου 2007 και στη συνέχεια με το Blue Star 1, το οποίο μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπάρι. Κατά το α΄ εξάμηνο του 2007 το μεταφορικό έργο στη γραμμή αυτή ανήλθε σε 48.538 επιβάτες (μείωση 1,4% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2006), 16.342 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 4,1%) και 11.546 φορτηγά οχήματα (μείωση 20,3% λόγω μειωμένης χωρητικότητος του νέου πλοίου σε φορτηγά οχήματα).



--- Αποτελέσματα α’ εξαμήνου της Blue Star

Στο α΄ εξάμηνο του 2007 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή, στην οποία η Attica Group κατέχει ποσοστό 48,8%, ανήλθε σε 77,5 εκατ. ευρώ έναντι 62,3 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2006 (αύξηση 24,4%).

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 20,7 εκατ. ευρώ έναντι 14,8 εκατ. ευρώ (αύξηση 39,9%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 9,6 εκατ. ευρώ, έναντι 6,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 53,2%).

Στην αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) του ομίλου Blue Star στο α΄ εξάμηνο 2007, συνέβαλαν η αύξηση του μεταφορικού έργου στις γραμμές εσωτερικού και ιδιαίτερα στη γραμμή της Δωδεκανήσου με τη δρομολόγηση και δεύτερου πλοίου, του επιβατηγού - οχηματαγωγού Διαγόρας τον Αύγουστο 2006.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του ομίλου Blue Star για το α΄ εξάμηνο του 2007 ανήλθε σε 1.602.861 επιβάτες (αύξηση 2,2%), 218.603 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 6,0%) και 81.751 φορτηγά οχήματα (αύξηση 15,9%).

-- Πρόσφατες εξελίξεις

Η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Attica Group της 14ης Ιουνίου 2007 ενέκρινε την πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας για την καταβολή μερίσματος χρήσεως 2006, 0,08 ευρώ ανά μετοχή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v