Blue Star: Αύξηση 53,2% στα κέρδη ομίλου

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) της Blue Star Ναυτιλιακή στο εξάμηνο του 2007 αυξήθηκαν κατά 39,9%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά 53,2%.

Blue Star: Αύξηση 53,2% στα κέρδη ομίλου
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή ανακοινώνει ότι το α’ εξάμηνο του 2007 ο όμιλος πέτυχε να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα χρήσης της περιόδου.

Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 77,53 εκατ. ευρώ έναντι 62,30 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2006 παρουσιάζοντας αύξηση 24,4%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) της Blue Star Ναυτιλιακή αυξήθηκαν στα 20,69 εκατ. ευρώ από 14,79 εκατ. ευρώ (αύξηση 39,9%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 9,56 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένα από τα κέρδη ύψους 6,24 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 53,2%).

Τα κυριότερα στοιχεία των αποτελεσμάτων του ομίλου κατά το α’ εξάμηνο του 2007 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2006 ήταν:

Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση του μεταφορικού έργου στη γραμμή της Δωδεκανήσου, τόσο στους επιβάτες και τα Ι.Χ. οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα, λόγω της δρομολόγησης του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου Διαγόρας καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος εξαμήνου. Πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006.

Επίσης, στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα στις γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.

Τέλος, στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας όπου εκτελώντας 46% λιγότερα δρομολόγια, μετά τη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης, ο όμιλος βελτίωσε σημαντικά το μεταφορικό του έργο και τα έσοδα ανά δρομολόγιο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης, όπου δραστηριοποιείται το πλοίο Blue Star 1 από τις 29 Ιανουαρίου 2007, οι πληρότητες έχουν κυμανθεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ενώ το μέσο έσοδο ανά μεταφερόμενο επιβάτη, Ι.Χ. όχημα και φορτηγό αυτοκίνητο είναι σαφώς υψηλότερο του αντίστοιχου που παρήγαγε το πλοίο στη γραμμή της Αδριατικής κατά το περυσινό εξάμηνο.

Η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου (ΕΒΙΤDA) βελτιώθηκε κατά 39,9%, κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των εσόδων, της μικρής μείωσης της τιμής των καυσίμων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, καθώς και της δρομολόγησης των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευσή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Επίσης, το περιθώριο μεικτού κέρδους βελτιώθηκε σημαντικά, αφού το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε σε μικρότερο ποσοστό από την αντίστοιχη αύξηση των εσόδων.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι στο α’ εξάμηνο του 2007 τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας δεν περιλαμβάνουν έκτακτο κέρδος από πώληση πλοίων, που κατά το α’ εξάμηνο του 2006 ανήλθε σε 1 εκατ. ευρώ περίπου.

Αυτό αποδεικνύει, σύμφωνα με την ανακοίνωση, τη σημαντικά βελτιωμένη πορεία του ομίλου κατά την τρέχουσα χρήση.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμειακών Ροών, πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος διατήρησε υψηλά ταμειακά διαθέσιμα σε σχέση με το τέλος της χρήσης 2006 και μείωσε σημαντικά τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις του.

Επίσης, οι λειτουργικές ταμειακές ροές βελτιώθηκαν και ανήλθαν σε 6,22 εκατ. ευρώ έναντι 2,20 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2006 αποδεικνύοντας τη σωστή διαχείριση των στοιχείων του ενεργητικού.

Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον όμιλό μας κατά τη διάρκεια του α’ Εξαμήνου του 2007 ήταν:

Τον Ιανουάριο του 2007 το πλοίο Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας στη γραμμή Σκωτίας - Βελγίου στη Βόρεια Θάλασσα. Το Blue Star 1 ταξιδεύει με ιδιαίτερη επιτυχία στη γραμμή αυτή από την 29η Ιανουαρίου 2007.

Τον Μάρτιο του 2007 ο όμιλός μας βραβεύτηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ως η Καλύτερη Ναυτιλιακή Εταιρία για ταξίδια στην Ελλάδα από τους αναγνώστες του περιοδικού ”Voyager”. Αναλυτικά ο όμιλός μας βραβεύτηκε από το αναγνωστικό κοινό του περιοδικού στις ακόλουθες κατηγορίες: Αίσθημα ασφάλειας, καθαριότητα, service, καμπίνες.

Τον Ιούνιο του 2007, ο όμιλος εγκαινίασε τη σύνδεση της νήσου Καρπάθου με το λιμάνι του Πειραιά, με το πλοίο Blue Star 2.

Το δρομολόγιο εκτελείται κάθε Δευτέρα από Πειραιά για Κάρπαθο και κάθε Τρίτη από Κάρπαθο προς Πειραιά. Με τη σύνδεση αυτή ο όμιλός μας μεγαλώνει το δίκτυο προορισμών του και εξυπηρετεί ένα ακόμα νησί των Δωδεκανήσων, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού που απαιτείται και προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους κατοίκους και τους επισκέπτες.

Τον Ιούνιο του 2007, η Τακτική Γενική Συνέλευση της εταιρίας αποφάσισε τη διανομή μερίσματος, ύψους 0,09 ευρώ ανά μετοχή. Η καταβολή του μερίσματος άρχισε στις 9 Ιουλίου 2007.

Τέλος, τον Ιούνιο του 2007 εκδόθηκε το πρώτο έντυπο με τίτλο ”Με προορισμό εσάς”, που καταγράφει τις Ενέργειες Κοινωνικής Ευθύνης στις οποίες προέβη ο όμιλος στη διάρκεια του 2006, καθώς και τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του ομίλου για το α΄ εξάμηνο ανήλθε σε 1.602.861 επιβάτες, 218.600 Ι.Χ. οχήματα και 81.751 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το μεταφορικό έργο αυξήθηκε κατά 2,2% στους επιβάτες, 6,0% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 15,9% στα φορτηγά αυτοκίνητα.

Σε συνέχεια των θετικών εξελίξεων που παρουσιάστηκαν προηγουμένως σε επίπεδο τόσο οικονομικών αποτελεσμάτων όσο και μεταφορικού έργου, η διοίκηση του ομίλου, λαμβάνοντας υπόψη της την πλήρη εκμετάλλευση του πλοίου Διαγόρας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, τη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή της Βόρειας Θάλασσας και την εφαρμογή ευέλικτης τιμολογιακής πολιτικής στις γραμμές της ακτοπλοΐας και παράλληλα προσδοκώντας ότι η τουριστική κίνηση της θερινής περιόδου θα αυξηθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης.

Σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση ότι οι τιμές των καυσίμων συνεχίζουν την ανοδική τους τροχιά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα επίπεδα τιμών κατά τον μήνα Ιούλιο έχουν ήδη ξεπεράσει τα αντίστοιχα υψηλά επίπεδα που είχαν σημειώσει τον Ιούλιο του 2006. Η εξέλιξη αυτή, αν συνεχιστεί, θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για την απόδοση του ομίλου.

Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι η διοίκηση του ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις των διεθνών γραμμών καθώς και της ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ενίσχυση των υφισταμένων ή την ανάπτυξη νέων γραμμών μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν.

Η διοίκηση του ομίλου βρίσκεται σε επαφή με ναυπηγεία για τη ναυπήγηση πλοίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v