ΕΠΑΤΤ: Αύξηση κερδών από αναδιάταξη του στόλου

Αύξηση 31,5% παρουσίασαν οι πωλήσεις των Επιχειρήσεων Αττικ΄ςη στο α’ εξάμηνο του 2002, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 2,5 εκατ. ευρώ από 0,4 πέρυσι. Η άνοδος οφείλεται σε πωλήσεις πλοίων και αποζημιώσεις από τα ναυπηγεία HDW λόγω καθυστερήσεων, ενώ αυξημένες είναι οι αποσβέσεις λόγω της προσθήκης νέων πλοίων.

ΕΠΑΤΤ: Αύξηση κερδών από αναδιάταξη του στόλου
Oι πωλήσεις των Επιχειρήσεων Αττικής για το α΄εξάμηνο του 2002, διαμορφώθηκαν στα 124,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 31,5% έναντι 94,9 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2001 και τα καθαρά κέρδη μετά από τόκους, αποσβέσεις και φόρους στα 2,5 εκατ. ευρώ έναντι 0,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, τα αποτελέσματα αυτά προέρχονται από την εκμετάλλευση των πλοίων Superfast και Blue Star του στόλου των Επιχειρήσεων Αττικής που κατά τη διάρκεια της περιόδου Ιουλίου 2001 – Ιουνίου 2002 αυξήθηκε με την παράδοση των Superfast VIII (Ιούλιος 2001), Superfast IX (Ιανουάριος 2002) και Superfast X (Φεβρουάριος 2002), του Blue Star Paros (Απρίλιος 2002) και Blue Star Naxos (Ιούνιος 2002) ενώ μειώθηκε με την πώληση του Ionian Sun (Οκτώβριος 2001), του Blue Aegean (Μάρτιος 2002), του Seajet 1 (Απρίλιος 2002) και των Superfast III και Superfast IV (Μάιος 2002).

Στα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2002 περιλαμβάνονται ανόργανα έσοδα ύψους 41,1 εκατ. ευρώ που προέρχονται κυρίως από κέρδη από την πώληση των Superfast III και Superfast IV και από αποζημιώσεις που πληρώθηκαν στον όμιλο από τα ναυπηγεία HDW λόγω καθυστερημένων παραδόσεων, και ανόργανες ζημίες 19,7 εκατ. ευρώ, κυρίως από έκτακτα έξοδα σχετικά με την πώληση των Superfast III και Superfast IV.

Σημειώνεται, ότι οι αποσβέσεις πλοίων και άλλων παγίων στοιχείων ανήλθαν σε 14,9 εκατ. ευρώ έναντι 9,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα του ομίλου ήταν αυξημένα κατά 18,2 εκατ. ευρώ έναντι του α’ εξαμ. 2001, γεγονός που οφείλεται στην προσθήκη των νέων πλοίων στο στόλο του ομίλου.

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ο όμιλος Επιχειρήσεις Αττικής δραστηριοποιείται στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα, στη γραμμή Γερμανίας-Φινλανδίας στη Βαλτική θάλασσα από τον Μάιο του 2001, στη νέα γραμμή Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα από τον Μάιο του 2002 και σε γραμμές της Ελληνικής ακτοπλοίας.

Στις γραμμές της Αδριατικής τα Superfast κατέκτησαν την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 30%, και 27% αντιστοίχως και τα Blue Star τη δεύτερη θέση σε επιβάτες και ΙΧ οχήματα με μερίδιο αγοράς 21% και 24% αντιστοίχως.

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους στή γραμμή Γερμανίας-Φινλανδίας, τα Superfast VII και Superfast VIII καθιερώθηκαν πρώτα σε μερίδιο αγοράς στην κίνηση επιβατών και φορτηγών αυτοκινήτων παρουσιάζοντας ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα. Η γραμμή Σκωτίας-Βελγίου ξεκίνησε στα μέσα Μαίου 2002.

Στις γραμμές εσωτερικού τα πλοία της εταιρίας Γραμμές Στρίντζη μετέφεραν στο α’ εξάμηνο του 2002, 785.000 επιβάτες, αύξηση 1,5% και 103.500 ΙΧ αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, αυξηση 3,5% και 28,000 φορτηγά, μείωση 11,6%. Με την δρομολόγηση των Blue Star Paros και Blue Star Naxos στις γραμμές των Κυκλάδων, η εταιρία Γραμμές Στρίντζη συνεχίζει την ανανέωση του στόλου της με νέα πλοία κατάλληλα να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των μεταφορών της Ελληνικής ακτοπλοίας.

Τέλος, στις αρχές Ιουλίου παρεδόθη από τα ναυπηγεία Flender Werft της Γερμανίας το νεοναυπηγηθέν Superfast XI που δρομολογήθηκε στην Αδριατική στο δρομολόγιο του Blue Star 1 το οποίο ξεκίνησε στα τέλη Ιουλίου την γραμμή Πειραιά-Πάτμο-Λέρο-Κω-Ρόδο ενώ στα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται η παράδοση του Superfast ΧΙΙ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v