Στα 2,16 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 13% σε ετήσια βάση, ανήλθαν τα έσοδα του ΟΠΑΠ στο εξάμηνο.
Τα EBITDA του οργανισμού διαμορφώθηκαν στα 186,4 εκατ. ευρώ, έναντι 144,9 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 109,9 εκατ. ευρώ, από 65,3 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Ο οργανισμός ανακοίνωσε ότι έχει ταμείο ύψους 217,7 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά έσοδα προ φόρου (GGR) αυξήθηκαν κατά 13,1% στα €697,1 εκ. (α' εξάμηνο 2014: €616,2 εκ.). Τα καθαρά έσοδα β' τριμήνου 2015 αυξήθηκαν κατά 15,1% στα €340,8 εκ. (β' τρίμηνο 2014: €296,1 εκ.), ενισχυμένα σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την αύξηση του κύκλου εργασιών.
Στο β΄τρίμηνο, τα έσοδα του οργανισμού διαμορφώνονται στα 1,04 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 10,1% σε ετήσια βάση, με τα κέρδη στα 51,9 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, ανακοίνωσε τη διανομή ενδιάμεσου μερίσματος, ύψους 0,17 ευρώ. Ημερομηνία αποκοπής η 11η Σεπτεμβρίου, ενώ η καταβολή θα ξεκινήσει στις 18 Σεπτεμβρίου.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Καμίλ Ζίγκλερ, δήλωσε: "Η απόδοσή μας στο β' τρίμηνο του 2015 καταδεικνύει εμφατικά ότι οι προσπάθειές μας απέδωσαν σε όλα τα μέτωπα, με αύξηση των εσόδων στο παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο παιχνιδιών, συνέχιση του περιορισμού στα κόστη και αύξηση στα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών. Οι ενέργειές μας επέτρεψαν στον ΟΠΑΠ να αντισταθμίσει και με το παραπάνω την περυσινή θετική επίπτωση από το Μουντιάλ και να ανακοινώσει περαιτέρω ανάπτυξη στις βασικές δραστηριότητες και ταυτόχρονη αύξηση της απτής και επαναλαμβανόμενης συμβολής στα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα εξαμήνου
Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε το α' εξάμηνο του 2015 κατά 13,0% στα €2.160,7 εκ. έναντι €1.912,8 εκ. το α' εξάμηνο του 2014 παρά τη στασιμότητα στο μακροοικονομικό περιβάλλον.
Οι πωλήσεις το β' τρίμηνο του 2015 ενισχύθηκαν κατά 10,1% στα €1.042,5 εκ. έναντι €947,3 εκ. το β' τρίμηνο του 2014, ως απόρροια των βελτιωμένων επιδόσεων του KINO και του Joker και την πλήρους ενοποίησης της Ελληνικά Λαχεία.
Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ενισχύθηκαν σε €186,4 εκ. το α' εξάμηνο του 2015 έναντι €144,9 εκ. το α' εξάμηνο του 2014, σημειώνοντας αύξηση κατά 28,7% σε ετήσια βάση. Τα EBITDA το β' τρίμηνο του 2015 αυξήθηκαν σε €93,2 εκ. έναντι €68,6 εκ. το β' τρίμηνο του 2014, υψηλότερα κατά 35,9% σε ετήσια βάση. Προσαρμοσμένα για εφάπαξ δαπάνες οι οποίες σχετίζονταν με το πρόγραμμα εθελουσίας αποχώρησης (VRS) το β' τρίμηνο του 2014, η αύξηση των EBITDA το β' τρίμηνο του 2015 ανήλθε σε 23,1%, διαμορφώνοντας το περιθώριο EBITDA (επί των καθαρών πωλήσεων-GGR) σε 27,4%, που αποτελεί υψηλό 2½ ετών.
Τα καθαρά κέρδη το α' εξάμηνο του 2015 ενισχύθηκαν στα €109,9 εκ., σημειώνοντας αύξηση κατά 68,4% έναντι €65,3 εκ. την αντίστοιχη περίοδο το 2014. Τα καθαρά κέρδη το β' τρίμηνο του 2015 διαμορφώθηκαν σε €51,9 εκ. έναντι €15,6 εκ. το 2014, καθώς τα αποτελέσματα β' τριμήνου 2014 είχαν επιβαρυνθεί σημαντικά από έκτακτους φόρους ύψους €21,6 εκ. λόγω της ολοκλήρωσης του φορολογικού ελέγχου χρήσης 2010. Προσαρμοσμένα για την φορολογία και λοιπές εφάπαξ δαπάνες, τα καθαρά κέρδη β' τριμήνου 2015 αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 17,4%.
Οι πωλήσεις των παιχνιδιών αθλητικού στοιχηματισμού ανήλθαν στο α' εξάμηνο του 2015 σε €752,8 εκ. έναντι €773,5 εκ. το α' εξάμηνο του 2014 σημειώνοντας πτώση 2,7% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις του ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ το β' τρίμηνο 2015 μειώθηκαν κατά 12,0%, αρνητικά επηρεασμένες από το γεγονός ότι το β' τρίμηνο του 2014 είχε ενισχυθεί από το Παγκόσμιο Κύπελλο που διοργανώθηκε πέρυσι.
Παρ' όλα αυτά, οι κινήσεις ανανέωσης οι οποίες συνεχίστηκαν και το β' τρίμηνο του 2015 βοήθησαν ώστε το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ να διατηρήσει μέρος των πωλήσεων του Παγκοσμίου Κυπέλλου και επιπλέον να ενισχυθεί σημαντικά κατά 15,7% έναντι του πιο συγκρίσιμου β' τριμήνου 2013.
Τα έσοδα από τα αριθμολαχεία αυξήθηκαν κατά 5,6% στα €1.181,9 εκ. στο α' εξάμηνο του 2015 έναντι €1.119,4 εκ. το α' εξάμηνο του 2014. Τα έσοδα από το KINO στο β' τρίμηνο του 2015 ανήλθαν σε €495,4 εκ., ενισχυμένα κατά 3,2% σε ετήσια βάση. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών του ΚΙΝΟ βελτιώθηκε για 3ο συνεχόμενο τρίμηνο.
Οι πωλήσεις της Ελληνικά Λαχεία ανήλθαν σε €226,0 εκ. το α' εξάμηνο του 2015. Οι πωλήσεις το β' τρίμηνο του 2015 διαμορφώθηκαν σε €113,4 εκ. έναντι €19,9 εκ. το β' τρίμηνο του 2014. Η τάση των εσόδων επιβραδύνθηκε σε ετήσια βάση, το οποίο σε επίπεδο τριμήνου μπορεί εν μέρει να αποδοθεί στην βελτιωμένη απόδοση του ΚΙΝΟ στο β' τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.
Η απόδοση των κερδών στους νικητές των παιχνιδιών (payout) αριθμολαχείων και αθλητικού στοιχηματισμού στο α' εξάμηνο του 2015 διαμορφώθηκε σε 67,7% έναντι 67,8% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Το payout του ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ το β' τρίμηνο του 2015 διαμορφώθηκε οριακά χαμηλότερα σε 72,2% έναντι 72,6% το β' τρίμηνο του 2014, ενώ το payout του KINO σημείωσε μικρή πτώση σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε 69,0% έναντι 69,3% το β' τρίμηνο του 2014.
*Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα του οργανισμού στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".