Frigoglass: Μετά τα εργοστάσια έρχονται εξαγορές

Από τις μεγάλες επενδύσεις για νέα εργοστάσια ή επέκταση και εκσυγχρονισμό παλαιών στις εξαγορές θα περάσει σταδιακά εντός των επόμενων μηνών η Frigoglass, με στόχο να εδραιώσει αλλά και να αξιοποιήσει τη θέση της ως ο μεγαλύτερος πλέον παγκοσμίως παραγωγός προϊόντων επαγγελματικής ψύξης.

Frigoglass: Μετά τα εργοστάσια έρχονται εξαγορές
Από τις μεγάλες επενδύσεις για νέα εργοστάσια ή επέκταση και εκσυγχρονισμό παλαιών στις εξαγορές θα περάσει σταδιακά εντός των επόμενων μηνών η Frigoglass, με στόχο να εδραιώσει αλλά και να αξιοποιήσει τη θέση της ως ο μεγαλύτερος πλέον παγκοσμίως παραγωγός προϊόντων επαγγελματικής ψύξης.

Η ελληνική πολυεθνική συμφερόντων των οικογενειών Δαυίδ και Λεβέντη υλοποιεί φέτος πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 53 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη δημιουργία εργοστασίου στην Κίνα συνολικού ύψους περί τα 15 εκατ. ευρώ και την επέκταση και ενίσχυση της δυναμικότητας των εργοστασίων της σε Ρωσία και Ινδία, ύψους 15 εκατ. ευρώ.

Η Frigoglass εξετάζει τη δημιουργία και δεύτερου εργοστασίου στην Κίνα, καθώς εκτιμά ότι λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων και της αλματώδους οικονομικής ανάπτυξης το έδαφος για πωλήσεις αναψυκτικών και μπύρας –κλάδοι που αποτελούν τους κατ’ εξοχήν πελάτες της– είναι πρόσφορο.

Επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ υλοποιούνται στη Νιγηρία. Η κυριότερη εξ αυτών είναι η κατεδάφιση και εκ βάθρων ανακατασκευή κλίβανου υαλουργίας. Ο τομέας υαλουργίας στη Νιγηρία δεν αποτελεί πλέον βασική δραστηριότητα της Frigoglass και ως εκ τούτου, σύμφωνα με όσα έχει πει η διοίκησή της σε αναλυτές, υπό προϋποθέσεις θα εξεταζόταν η μεταβίβασή της.

Μετά τις φετινές επενδύσεις (οι περισσότερες θα τεθούν σταδιακά σε λειτουργία εντός του β’ εξαμήνου του έτους) η Frigoglass θα αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό προϊόντων επαγγελματικής ψύξης παγκοσμίως με δυναμικότητα 680 χιλιάδων ψυγείων ετησίως.

Η διοίκησή της έχει δηλώσει ότι σταδιακά η εταιρία θα αρχίσει να μεταστρέφεται από την οργανική ανάπτυξη και στις εξαγορές και η συγκυρία του ακριβού ευρώ πιθανώς να ευνοεί εκδήλωση κίνησης και εντός των προσεχών μηνών. Ήδη διερευνούνται περιπτώσεις εταιριών στην Αμερική αλλά και στην Ασία.

Οι αγορές της Μέσης Ανατολής, Ινδίας, Κίνας και ΝΑ. Ασίας εκτιμάται ότι θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση για προϊόντα επαγγελματικής ψύξης τα επόμενα χρόνια.

Στην Ευρώπη η Frigoglass επιδιώκει να συνεχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις της προς τον κλάδο Ζυθοποιίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι το φετινό α΄ τρίμηνο η αύξηση των πωλήσεών της προήλθε κυρίως από τις ευρωπαϊκές αγορές και σε ένα ικανό βαθμό οφείλεται και στις υψηλότερες πωλήσεις ψυγείων για μπύρες που πλέον ανέρχονται στο 30% του τζίρου της έναντι 28% το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Χρ. Κ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v