Crash test 130 ημερών για την Aegean

Στα περυσινά επίπεδα οι ρυθμοί επιβατικής κίνησης το 2015. Δύσκολο να διατηρηθούν τα επίπεδα κερδοφορίας του 2014. Μείωσε 40% τη χωρητικότητά της στα δρομολόγια προς τη Ρωσία η εταιρεία.

Crash test 130 ημερών για την Aegean

Σε 130 μέρες, το διάστημα 20 Μαΐου - τα τέλη Σεπτεμβρίου, θα κριθεί το φετινό εγχείρημα της Aegean Airlines να επεκτείνει σημαντικά το δίκτυο δρομολογίων της σε μια προσπάθεια να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της, κεφαλαιοποιώντας με αυτόν τον τρόπο το ιστορικό ρεκόρ των 10 εκατ. επιβατών που πέτυχε το 2014, μετά τη συγχώνευσή της με την Olympic Air.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean Ε. Βασιλάκης, μιλώντας χθες στην τακτική Γ.Σ. της εταιρείας, άφησε να εννοηθεί πως η διοίκησή της ενδεχομένως δεν θα αποφάσιζε τόσο σημαντική επέκταση του δικτύου της αν μπορούσε να προβλέψει πως θα παρατεινόταν για τόσο μεγάλο διάστημα η περίοδος αβεβαιότητας για την πορεία της χώρας, με αφορμή τις διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τους εταίρους.

Από την επιβατική κίνηση του φετινού καλοκαιριού, πάντως, θα εξαρτηθεί το αν η διοίκηση της Aegean θα προχωρήσει σε περικοπή κάποιων δρομολογίων την επόμενη χρονιά.

Ο αντιπρόεδρός της επεσήμανε πως τα οικονομικά αποτελέσματα που πέτυχε το 2014 υπερβαίνουν κατά πολύ τον μέσο όρο κερδοφορίας των αερομεταφορέων της Ευρώπης. Σημείωσε, μάλιστα, πως είναι δύσκολο να διατηρηθούν σε αυτά τα επίπεδα κερδοφορίας και φέτος αφού κάτι τέτοιο θα προϋπέθετε σημαντική ανάπτυξη των μεγεθών της.

Το μερίδιο της Aegean, ωστόσο, στην ελληνική αγορά αναμένεται πως θα διατηρηθεί στο 25%, όπως το 2014, καθώς η εταιρεία διακίνησε 10 εκατ. επιβάτες σε σύνολο 40 εκατ. στα αεροδρόμια της χώρας.

Η διατήρηση του μεριδίου αγοράς στα περυσινά επίπεδα, ωστόσο, σε συνδυασμό με τις αυξημένες επενδύσεις της εταιρείας φέτος (αύξηση στόλου, επέκταση δρομολογίων, νέες τεχνολογίες), προδιαγράφει χαμηλότερη κερδοφορία.

Απόφαση της Aegean, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, είναι να επενδύσει για τη δημιουργία κόμβου στην Αθήνα. Στρατηγική η οποία αποτυπώθηκε στο γεγονός πως τα 62 από τα 100 διεθνή δρομολόγιά της πραγματοποιούνται από την Αθήνα.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean αντέκρουσε τις αιτιάσεις πως η εταιρεία αύξησε περισσότερο απ' ό,τι ίσως έπρεπε τα διεθνή της δρομολόγια κι είπε χαρακτηριστικά πως 30 από τα 100 δρομολόγια αφορούν την απευθείας σύνδεση των Χανίων με τη σκανδιναβική αγορά. Μια αγορά, ας σημειωθεί, που διευρύνεται διαρκώς για την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, αυξάνοντας το ειδικό της βάρος στο σύνολο του ελληνικού τουρισμού.

Αναφερόμενος στις προβλέψεις για την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης από βασικές αγορές ο κ. Βασιλάκης επιβεβαίωσε μεταξύ άλλων τη μεγάλη πτώση της κίνησης που αναμένεται φέτος από τη Ρωσία. Όπως τόνισε, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση της τουριστικής κίνησης έως και 50%, ποσοστό που μεταφράζεται σε έως και 500.000 λιγότερους Ρώσους τουρίστες.

Αν επιβεβαιωθεί η συγκεκριμένη πρόβλεψη αυτό θα σημαίνει πως τη διετία 2014-2015 η Ελλάδα ενδέχεται να «μετρήσει» συνολικά 800.000 λιγότερους Ρώσους επισκέπτες σε σύγκριση με τη χρονιά ρεκόρ του 2013 (περίπου 1,3 εκατ.).

Με αυτά τα δεδομένα, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η Aegean περιέκοψε κατά 40% τη διαθέσιμη χωρητικότητά της στα δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας-Ρωσίας.

Η είσοδος στην ελληνική αγορά αεροπορικών χαμηλού κόστους όπως η ιρλανδική Ryanair δεν άφησε ανεπηρέαστη την Aegean. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο ήταν ότι οι τιμές μειώθηκαν ενώ η εταιρεία δέχεται ισχυρό ανταγωνισμό ιδιαίτερα στα γραμμές Λονδίνου και Ρόδου.

Αναφερόμενος στην προοπτική να επεκταθεί η Aegean σε μακρινά δρομολόγια, ο κ. Βασιλάκης τόνισε πως αυτός είναι ο στόχος, αλλά η εταιρεία δεν είναι έτοιμη να προχωρήσει σε τέτοια κίνηση την επόμενη διετία.

Ταυτόχρονα, τόνισε πως η Aegean δεν ενδιαφέρεται να δραστηριοποιηθεί στο χώρο των υδροπλάνων. Εφόσον, όμως, υπάρξει σοβαρός παίκτης στην ελληνική αγορά σε αυτόν το χώρο είναι ανοιχτή σε συνεργασία σε επίπεδο συνδέσεων.

Στη Γ.Σ. της Aegean, ταυτόχρονα, εγκρίθηκε η σύμβαση που υπέγραψε η αεροπορική με την εταιρεία ΤΕΜΕΣ (Costa Navarino). Σύμφωνα με αυτή, η ΤΕΜΕΣ αναλαμβάνει το κόστος λειτουργίας ενός αεροπλάνου Airbus A319 προκειμένου να αρθεί το όποιο ρίσκο που θα είχε η Aegean για να διατηρήσει δρομολόγια προς την Καλαμάτα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v