Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέο deal Edita (Chipita) με τη Hostess Brands

Με δύο νέες συμφωνίες με τη Hostess η αιγυπτιακή Edita, κοινοπραξία μεταξύ της Chipita και της οικογένειας Berzi, επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της και τη θέση της στην αγορά της Αιγύπτου. Πώς διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.

Νέο deal Edita (Chipita) με τη Hostess Brands

Στην επέκταση της συνεργασίας της με την αμερικανική εταιρεία Hostess Brands μέσω δύο συμφωνιών αξίας 12 εκατ. δολαρίων προχώρησε η αιγυπτιακή Edita, μέτοχοι της οποίας είναι μεταξύ των άλλων η Chipita, η οικογένεια Berzi και η Actis.

Στις 16 Απριλίου η αιγυπτιακή εταιρεία, οι μετοχές της οποίας είναι διαπραγματεύσιμες στα χρηματιστήρια της Αιγύπτου και του Λονδίνου, υπέγραψε δύο συμφωνίες ύψους 12 εκατ. δολαρίων με την αμερικανική επιχείρηση, οι οποίες αφορούν την επέκταση της μεταξύ τους συνεργασίας. Η πρώτη σύμβαση αφορά την ανάληψη των δικαιωμάτων των brands Hoho's, Twinkies και Tiger Tail brands (HTT) της Hostess Brands σε 12 χώρες σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική.

Σημειώνεται ότι η Edita έχει ήδη από τον Απρίλιο του 2013 στην κατοχή της αυτά τα εμπορικά σήματα για την Αίγυπτο, τη Λιβύη, την Ιορδανία και την Παλαιστίνη. Με τη νέα συμφωνία, η κυριότητα αυτή επεκτείνεται σε Μαρόκο, Αλγερία, Τυνησία, Συρία, Λίβανο, Ιράκ, Μπαχρέιν, Ομάν, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στο Κουβέιτ, στο Κατάρ και στη Σαουδική Αραβία.

Με βάση τη δεύτερη σύμβαση η Edita αποκτά το δικαίωμα να παράγει και να διαθέτει 11 ακόμη brands της αμερικανικής εταιρείας στην Αίγυπτο και σε άλλες αραβικές χώρες. Οι δύο συμφωνίες θα χρηματοδοτηθούν μέσω ενός δανείου 90 εκατ. EGP επταετούς διάρκειας από την εθνική τράπεζα του Κουβέιτ (NBK).

Μέσω αυτών των δύο συνεργασιών, η αιγυπτιακή εταιρεία ευελπιστεί αφενός να αυξήσει τις εξαγωγές της και αφετέρου να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά της Αιγύπτου στην κατηγορία των κέικ.

Πέρυσι το 94% των εσόδων της Edita προήλθε από την Αίγυπτο και μόλις το 6% από τις εξαγωγές. Σήμερα η Edita κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά της Αιγύπτου στις κατηγορίες του κέικ και των κρουασάν ενώ κατέχει τη δεύτερη θέση στην αγορά της φρυγανιάς. Η εταιρεία εμφάνισε έσοδα 1,918 δισ. EGP, EBITDA 463,1 εκατ. EGP και καθαρά κέρδη 265,9 εκατ. EGP.

Η Edita Food Industries ιδρύθηκε το 1996 ως κοινοπραξία μεταξύ της Chipita και της οικογένειας Berzi. Η είσοδός της στην αιγυπτιακή αγορά με το croissant Molto ήταν δυναμική, και κατέλαβε πολύ γρήγορα την πρώτη θέση, ενώ εισάγει τα Bake Rolz στην κατηγορία του αλμυρού snack. Η εξαγορά της Hostess στην Αίγυπτο το 2003 και ο εκσυγχρονισμός των εργοστασίων της την έβαλαν στην αγορά των κέικ. Η Edita σήμερα είναι μία από τις κορυφαίες FMCG εταιρείες στην Αίγυπτο και στη Μέση Ανατολή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v