Σαράντης: Αναδιοργάνωση στις νέες αγορές

Προτεραιότητα στην αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων του στις νέες χώρες όπου διαθέτει θυγατρικές αλλά και στην περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης του στην ευρύτερη ΝΑ Ευρώπης μέσω εξαγορών δίνει ο Σαράντης. Αναφορικά με το 2007 εκτιμά ότι τα κέρδη θα βελτιωθούν μόνο κατά 3%, ενώ για το 2008 & το 2009 υπολογίζεται ότι η καθαρή κερδοφορία θα αυξηθεί κατά 18,5% και κατά 15,3% αντίστοιχα.

Σαράντης: Αναδιοργάνωση στις νέες αγορές
της Πέννυς Κούτρα

Προτεραιότητα στην αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων του στις νέες χώρες όπου διαθέτει θυγατρικές αλλά και στην περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης του στις αγορές της ευρύτερης ΝΑ. Ευρώπης μέσω εξαγορών δίνει ο όμιλος Σαράντη, ο οποίος εκτιμά ότι η διπλή αυτή στρατηγική άμυνας - επίθεσης θα οδηγήσει ενδεχομένως τα μεγέθη του 2007 σε υψηλότερα επίπεδα έναντι των αρχικών προβλέψεών του.

Ειδικότερα, ο όμιλος έχει προχωρήσει ήδη στην αναμόρφωση του τρόπου διανομής των προϊόντων του στην αγορά της Ουκρανίας εκχωρώντας τη σε τρίτους. Σύμφωνα με πληροφορίες, αντίστοιχη συμφωνία αναμένεται έως το τέλος Ιουνίου για την αγορά της Τουρκίας, ενώ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού η διοίκηση εκτιμά ότι θα έχουν ολοκληρωθεί αντίστοιχες διαδικασίες για την αγορά της Ρωσίας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το συνολικό κόστος της αναδιοργάνωσης στη χρήση του 2007 θα ανέλθει στα 5,2 εκατ. ευρώ και θα εξαλείψει τα υψηλά κόστη διανομής που επιβάρυναν τις εν λόγω νεοσύστατες θυγατρικές εταιρείες. Τα αποτελέσματα της αναδιάρθρωσης και του νέου μοντέλου θα αρχίσουν να φαίνονται, στο β΄ τρίμηνο της χρήσης και περαιτέρω στο γ΄ τρίμηνο, ενώ τα κόστη αυτής θα επιμεριστούν επίσης στα συγκεκριμένα τρίμηνα.

Πέραν των παραπάνω κινήσεων, ο όμιλος έχει σαφώς εκδηλώσει ενδιαφέρον για νέες εξαγορές στις τοπικές αγορές, στρέφοντας μάλιστα την προσοχή του σε όλο τον χάρτη της δραστηριότητάς του, εκτός από τις νέες χώρες (Τουρκία και Ουκρανία). Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του, θα διαθέσει 25 - 30 εκατ. ευρώ το 2007 για την εξαγορά εταιρειών με συναφή προϊόντα προκειμένου να ενδυναμώσει τη θέση του ανά αγορά.

Ειδικότερα, εξετάζει την εξαγορά εταιρείας αρωματικών προϊόντων που διαθέτει επώνυμο σήμα στην αγορά της Ρουμανίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη κίνηση αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2007, δεν θα απαιτήσει σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια, εκτιμάται όμως ότι θα ενισχύσει περισσότερο τα μερίδια της ρουμανικής θυγατρικής, η οποία ήδη διακρίνεται για την ηγετική της θέση στον τομέα τόσο των καλλυντικών όσο και των προϊόντων οικιακής χρήσης.

Πέραν των παραπάνω εξελίξεων στη ΝΑ. Ευρώπη, ο όμιλος ξεκινά την αποστολή των προϊόντων ιδιοπαραγωγής Mustang στις ΗΠΑ, όπου σύμφωνα με εκτιμήσεις η αρχική πιλοτική διείσδυση θα πραγματοποιηθεί με την τιμολόγησή τους συνολικής αξίας 3 εκατ. ευρώ, ποσό που κατά πάσα πιθανότητα θα εμφανιστεί στο γ΄ τρίμηνο της χρήσης 2007.

Εφόσον εκτιμηθεί η πιλοτική διείσδυση στις ΗΠΑ, η συμφωνία του ομίλου Σαράντη με την Estée Lauder προβλέπει την περαιτέρω επέκτασή της στον Καναδά και στη Λατινική Αμερική, εξέλιξη η οποία ωστόσο αυτή τη χρονική στιγμή δεν μπορεί να υπολογιστεί τι θα προσθέσει στον όμιλο.

Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα χρήσης του 2007, η διοίκηση του ομίλου πιστεύει ότι τα καθαρά κέρδη θα βελτιωθούν μόνο κατά 3% (και τα κέρδη EBITDA κατά 9%), ενώ για το 2008 και το 2009 υπολογίζεται ότι η καθαρή μετά φόρων κερδοφορία θα αυξηθεί κατά 18,5% και κατά 15,3% αντίστοιχα.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης ο κύκλος εργασιών στο τέλος του 2007 αναμένεται να διαμορφωθεί στα 250 εκατ. ευρώ, έναντι 223,18 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος του 2006. Οι ίδιες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κύκλο εργασιών ύψους 282,50 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2008 και 322 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2009.

Για την ίδια περίοδο οι προβλέψεις σε ό,τι αφορά τα EBITDA είναι 36,5 εκατ. ευρώ για το 2007, 43,45 εκατ. ευρώ για το 2008 και 50,90 εκατ. ευρώ για το 2009. Το 2006 τα EBIΤDA του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 33,44 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v