Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΤΕ: Πέραν των προβλέψεων οι απώλειες πελατών

Δύο μήνες μετά την ανακοίνωση του τριετούς επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΤΕ, τα στοιχεία που περιέχει για τις ευρυζωνικές συνδέσεις και την απώλεια πελατών –μέσω αδεσμοποίησης τοπικού βρόχου (LLU)– είναι απαρχαιωμένα.

ΟΤΕ: Πέραν των προβλέψεων οι απώλειες πελατών
του Φώτη Κόλλια

Δύο μήνες μετά την ανακοίνωση του τριετούς επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΤΕ, τα στοιχεία που περιέχει για τις ευρυζωνικές συνδέσεις και την απώλεια πελατών –μέσω αδεσμοποίησης τοπικού βρόχου (LLU)– είναι απαρχαιωμένα.

Στο επιχειρησιακό σχέδιο αναφερόταν ότι οι συνδρομητές ADSL θα φτάσουν το 1,7 εκατ. στα τέλη του 2009 και οι συνδέσεις LLU στις 560.000. Όμως, ήδη οι ευρυζωνικές συνδέσεις ξεπέρασαν τις 700.000 με την απώλεια πελατών να εκτιμάται στις 100.000 στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους.

Μάλιστα, στην τελευταία έκθεση της Citigroup προβλέπεται ότι οι συνδρομητές ADSL θα αγγίξουν το 1,6 εκατ. στο τέλος του έτους και οι γραμμές LLU τις 400.000.

Στην ίδια έκθεση επισημαίνεται πως ”είναι περίεργο” το γεγονός ότι το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΤΕ, που ανακοινώθηκε στις 22 Μαρτίου, περιέχει πεπαλαιωμένα στοιχεία.

Στην τελευταία τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, η διοίκηση του ΟΤΕ υποστήριξε πως διατηρεί την πρόβλεψη για απώλεια 170.000 πελατών μέχρι το τέλος του χρόνου μέσω του LLU. Επιφυλάχτηκε όμως για μια πιο ασφαλή πρόβλεψη στο τέλος του δεύτερου τριμήνου.

Όπως φαίνεται, θα χρειαστεί να αναθεωρήσει προς τα πάνω τις προβλέψεις τόσο για γραμμές ADSL, όσο και για LLU. Με δεδομένη την πίεση που ασκούν οι εναλλακτικοί πάροχοι για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδεσμοποίησης του τοπικού βρόχου και τις συχνές παρεμβάσεις της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), θεωρείται βέβαιο ότι οι απώλειες θα διευρυνθούν.

Χωρίς να υπάρχουν επίσημα στοιχεία, τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο Οργανισμός χάνει πλέον περί τους 1.000 πελάτες ημερησίως.

Η διοίκηση του ΟΤΕ πέρασε την προηγούμενη εβδομάδα στην αντεπίθεση υποστηρίζοντας ότι ”έχει διαβιβάσει στην ΕΕΤΤ, ήδη από το 2006, δεκάδες καταγγελίες καταναλωτών για αυθαίρετη και εν αγνοία τους εγγραφή ως συνδρομητών άλλου παρόχου, τόσο για υπηρεσίες προεπιλογής φορέα όσο και για τη φορητότητα και αδεσμοποίητο βρόχο”.

Ιδιαίτερα η τελευταία περίπτωση, ”στην οποία οι καταναλωτές καταλήγουν να μένουν χωρίς τηλέφωνο για αρκετές ημέρες, έχει αυξηθεί σοβαρά τελευταία”.

Στον Οργανισμό υποστηρίζουν ότι ”δυστυχώς, ακόμη και με την πάροδο μηνών, η ΕΕΤΤ ούτε ενεργοποίησε εναντίον κάποιας εταιρίας διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων, παρά τη σημασία του θέματος για τον κάθε καταναλωτή, αλλά ούτε φυσικά και εξέδωσε οποιαδήποτε προσωρινή διαταγή, δίνοντας ουσιαστικά πίστωση χρόνου στους εναλλακτικούς παρόχους να συνεχίσουν την παράνομη αυτή άγρα πελατών, εφαρμόζοντας το δόγμα ότι ο μοναδικός υπεύθυνος για όλα είναι ο ΟΤΕ”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v