Σχεδόν σίγουρη θεωρείται η έναρξη συζητήσεων της διοίκησης της Forthnet με τις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση της εταιρείας με δεδομένη την αδυναμία των ενδιαφερομένων να καταστήσουν δεσμευτικές τις προτάσεις που είχαν καταθέσει από το περασμένο καλοκαίρι. Οι εξελίξεις στο «μέτωπο» του μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος από ΟΤΕ (για την συνδρομητική πλατφόρμα της Nova) και του σχήματος Vodafone – Wind για την Forthnet έχουν «παγώσει» καθώς φτάσαμε στον Απρίλιο και τίποτα δεν έχει γίνει ακόμα, και αυτό για διαφορετικούς λόγους για τον κάθε υποψήφιο αγοραστή. Για την έναρξη των συζητήσεων με τις τράπεζες θα αξιοποιηθεί και το γεγονός πως η Forthnet εμφανίζεται ανθεκτικότερη έναντι της υπόλοιπης αγοράς τηλεπικοινωνιών.
Η διοίκηση της Forthnet είχε ανακοινώσει εδώ και εβδομάδες την ολοκλήρωση των ανεξαρτήτων ελέγχων (due diligence) που διενεργήθηκαν στο πλαίσιο των μη δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν τον Ιούλιο του 2014. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι έλεγχοι αυτοί ολοκληρώθηκαν τις πρώτες μέρες του 2015.
Ο ΟΤΕ, αν και χρειάζεται τόσο τους συνδρομητές όσο και το περιεχόμενο της Nova για να μπορέσει να αποσβέσει τις μεγάλες επενδύσεις που έχει κάνει στον ΟΤΕ TV, όπως τα περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ που έδωσε για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League, ως θυγατρική της Deutsche Telekom στην παρούσα οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα, φαίνεται ότι αδυνατεί να πάρει έγκριση ώστε να προχωρήσει σε μία τέτοια κίνηση. Είναι πλέον σαφές πως οι Γερμανοί θα περιμένουν να «καθίσει η μπίλια» στην ελληνική οικονομία μέχρι να προχωρήσουν στο επόμενο επενδυτικό τους βήμα.
Από την άλλη πλευρά, το υποτιθέμενο κοινό μέτωπο Vodafone/Wind για την απόκτηση της Forthnet, ίσως και να μην είναι τόσο «κοινό», όπως τεχνηέντως έβγαινε προς τα έξω, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η κάθε πλευρά διενήργησε το δικό της έλεγχο. Φαίνεται όμως ότι και από αυτήν την πλευρά δεν θα υπάρξει κάποια εξέλιξη, τουλάχιστον όχι σύντομα, και αυτό για διαφορετικούς λόγους για την κάθε εταιρεία.
Η Vodafone, αν και η διεθνής στρατηγική που ακολουθεί το τελευταίο διάστημα, αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον της για απόκτηση αποκλειστικού τηλεοπτικού περιεχομένου, φαίνεται τουλάχιστον για την Ελλάδα να έχει άλλες προτεραιότητες, αφού θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσει την εξαγορά και απορρόφηση της Hellas On Line (HOL). H Wind, από την άλλη πλευρά, πρόσφατα ανακοίνωσε την έκδοση ομολογιακού δανείου, ώστε να μπορέσει να αποπληρώσει την απόκτηση του φάσματος και να επενδύσει σε δίκτυα 4G, για να μπορέσει να ακολουθήσει τις άλλες δύο εταιρείες, όντας η ίδια σταθερά τρίτη στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας.
Στην Forthnet επισημαίνουν πως η εταιρεία άντεξε στην «ελεύθερη πτώση» που είχε την τελευταία εξαετία ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών. Παρά τις αρχικές θετικές προβλέψεις, τελικά το 2014 ήταν άλλη μία δύσκολη χρονιά για τις τηλεπικοινωνίες. Οι εταιρείες του κλάδου, είδαν για έβδομη συνεχόμενη χρονιά τα έσοδα τους να συρρικνώνονται ενώ οι προβλέψεις για το 2015 παραμένουν δυσοίωνες. Μοναδική εξαίρεση στο παραπάνω, αποτέλεσε η Forthnet, η οποία στα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης για το προηγούμενο έτος που δημοσίευσε, ήταν η μόνη εταιρεία του κλάδου που κατάφερε να σημειώσει σταθερότητα στον κύκλο εργασιών, κοντά στα 385 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, τα τελευταία 7 χρόνια, και ενώ ο κλάδος σημειώνει πτώση εσόδων της τάξης του 40%, η Forthnet στο ίδιο διάστημα έχει καταφέρει να αυξήσει τα έσοδα της κατά 7%, και αυξάνει διαρκώς το μερίδιο αγοράς της εταιρείας σε επίπεδο εσόδων (value market share), το οποίο έχει πλέον ξεπεράσει το 8%. Η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών είχε φτάσει τα 7,65 δισ. ευρώ το 2008 για να υποχωρήσει στα 4,6 δισ. ευρώ το 2014. Την ίδια περίοδο τα έσοδα της Forthnet ανήλθαν σε 350 εκατ. ευρώ και 375 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ουσιαστικό ρόλο στη διατήρηση των εσόδων και στη διαφοροποίηση από τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου, έπαιξε η απήχηση της υπηρεσίας Nova 3Play, η οποία είδε τους συνδρομητές της να παρουσιάζουν αύξηση 27,4% σε σχέση με το κλείσιμο του 2013, φτάνοντας τους 364.000. Παράλληλα, η Forthnet κατάφερε να αυξήσει την συνδρομητική της βάση στις βασικές κατηγορίες υπηρεσιών της, αφού οι συνδρομητές Nova ξεπέρασαν τους 507.000, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 12,1% ενώ η εταιρεία διατήρησε την ηγετική της θέση σε επίπεδο LLU, παρουσιάζοντας αύξηση 0,6 ποσοστιαίων μονάδων στο μερίδιο αγοράς, χάρις στην 6,1% αύξηση των συνδρομών ευρυζωνικών υπηρεσιών (broadband).
Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο (φωτό): «Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο οδήγησε στη συρρίκνωση του κύκλου εργασιών του κλάδου, η στρατηγική μας συνέβαλε στη σταθεροποίηση των εσόδων της εταιρείας και στην αύξηση της συνδρομητικής μας βάσης στις βασικές κατηγορίες υπηρεσιών. Ειδικότερα, η συνδρομητική μας βάση παρουσίασε μια σταθερή αύξηση, κυρίως λόγω της απήχησης της υπηρεσίας Nova 3Play, παρά τον έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών. Η στρατηγική μας για τα επόμενα τρίμηνα, θα είναι η συνέχιση της ανάπτυξης καινοτόμων προτάσεων και υπηρεσιών που μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό, καθώς και η περαιτέρω προσαρμογή του κοστολογικού μοντέλου της εταιρείας, προκειμένου να ανταπεξέλθει στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς».