Στα 195 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα κέρδη του ΟΠΑΠ το 2014, εμφανίζοντας άνοδο 38,2% σε ετήσια βάση, ενισχυμένα και από τα νέα παιχνίδια που λάνσαρε εντός του έτους.
Ο τζίρος του οργανισμού ανήλθε στα 4,26 δισ. ευρώ, αυξημένος 14,8% σε σχέση με το 2013, σύμφωνα με το Reuters.
Το συνολικό μέρισμα για το 2014 αναμένεται να ανέλθει στο 0,45 ευρώ ανά μετοχή. Σημειώνεται ότι η εταιρία έχει ήδη δώσει προμέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή, άρα το υπόλοιπο μερίσματος 2014 ανέρχεται σε 0,25 ευρώ.
Τα βασικά σημεία των αποτελεσμάτων
Πωλήσεις: 4.259,1 εκατ. ευρώ, έναντι 3.711,1 εκατ. ευρώ το 2013 (αύξηση 14,8%). Οι πωλήσεις το δ' τρίμηνο του 2014 έφτασαν τα 1.277,5 εκατ. ευρώ επιδεικνύοντας θετική ποσοστιαία μεταβολή για 6ο συναπτό τρίμηνο, παρά το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον.
Μικτά έσοδα (GGR) αυξημένα 12,9% στα 1.377,7 εκατ. ευρώ (2013: 1.219,9 εκτ. ευρώ). Τα μικτά έσοδα δ' τριμήνου αυξήθηκαν 20,5%, εμφανίζοντας βελτιωμένη τάση σε σχέση με την αύξηση των πωλήσεων.
Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA): 346,5 εκατ. ευρώ, έναντι 221,7 εκατ. ευρώ το 2013 (+56,3%) λόγω κυρίως της ανόδου των εσόδων και της βελτιστοποίησης του κόστους λειτουργίας. Τα EBITDA δ' τριμήνου 2014 αυξήθηκαν 125,6% στα 107,4 εκατ. ευρώ. Σε προσαρμοσμένη βάση τα EBITDA δ' τριμήνου 2014 αυξήθηκαν 48,3%, καθώς το αντίστοιχο μέγεθος το 2013 είχε επηρεαστεί αρνητικά από έκτακτες χρεώσεις ύψους 24,8 εκατ. ευρώ.
Περιθώριο EBITDA 25,2% αυξημένο κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2013. Σε τριμηνιαία βάση, το περιθώριο EBITDA δ' τριμήνου 2014 αυξήθηκε για 3ο συνεχές τρίμηνο.
Καθαρά κέρδη: 195,0 εκατ. ευρώ έναντι 141,1 εκατ. ευρώ το 2013 (αύξηση 38,2%). Τα καθαρά κέρδη το δ' τρίμηνο 2014 αυξήθηκαν 158,5% σημειώνοντας επιπλέον βελτίωση έναντι της αύξησης της λειτουργικής κερδοφορίας. Σε προσαρμοσμένη βάση (για τις προαναφερθείσες έκτακτες χρεώσεις) τα καθαρά κέρδη δ' τριμήνου 2014 αυξήθηκαν 59,1%.
Κέρδη ανά μετοχή: 0,61 ευρώ, έναντι 0,44 ευρώ το 2013 (+38,2%).
Ισχυρή ταμειακή θέση στα 291,5 εκατ. ευρώ.
Μεικτό μέρισμα ανά μετοχή: 0,45 ευρώ έναντι 0,25 ευρώ το 2013. Λαμβάνοντας υπόψη την ήδη πραγματοποιηθείσα διανομή προμερίσματος 0,20 ευρώ, το υπόλοιπο μερίσματος για το 2014 ανέρχεται στο 0,25 ευρώ.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα 2014
Στοίχημα: Οι πωλήσεις των παιχνιδιών αθλητικού στοιχηματισμού αυξήθηκαν 18,3% στα 1.587,1 εκατ. ευρώ έναντι 1.341,9 εκατ. το 2013, γεγονός που οφείλεται κυρίως στη άνοδο 21% στο ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ. Αντικατοπτρίζοντας τη συνεχή ποιοτική αναβάθμιση του παιχνιδιού και την αύξηση του live betting, τα έσοδα του ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ το δ' τρίμηνο του 2014 αυξήθηκαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο και 7,1% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 426,5 εκατ. ευρώ.
Αριθμολαχεία: Τα έσοδα από τα αριθμολαχεία το 2014 αυξήθηκαν 0,5% στα 2.380,0 εκατ. ευρώ έναντι 2.369,2 εκατ. ευρώ το 2013. Στο δ' τρίμηνο του 2014, τα έσοδα από αριθμολαχεία αυξήθηκαν 7,1% σε σχέση με το δ' τρίμηνο του 2013, λόγω της συνεχιζόμενης ισχυρής επίδοσης των Ελληνικών Λαχείων και του ΤΖΟΚΕΡ. Τα έσοδα του τελευταίου αυξήθηκαν 142%, λόγω του υψηλού αριθμού τζακπότ και της επιτυχημένης διαφημιστικής καμπάνιας.
Ελληνικά Λαχεία: Οι πωλήσεις των Ελληνικών Λαχείων ανήλθαν στα 393 εκατ. ευρώ το 2014. Οι πωλήσεις στο δ' τρίμηνο του 2014 έφθασαν στα 140,9 εκατ. ευρώ και συνίστανται σε 100,2 εκατ. ευρώ ΣΚΡΑΤΣ και 40,7 εκατ. ευρώ Λαχεία. Τα έσοδα του β΄ εξαμήνου αντανακλούν την ομαλοποίηση των πωλήσεων και εκτιμάται ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί.
Αποδόσεις σε νικητές: Τα κέρδη στους νικητές των παιγνιδιών (payout) το 2014 διαμορφώθηκαν στα 2.881,4 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 67,7% των συνολικών πωλήσεων έναντι 67,1% το 2013. Στο δ' τρίμηνο, για το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ, το ποσοστό που αποδόθηκε στους νικητές αυξήθηκε κατά 3,0 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση, στο 73,7%, λόγω της αύξησης του live betting και των μη αναμενόμενων αθλητικών αποτελεσμάτων το Νοέμβριο. Το KINO payout στο δ' τρίμηνο του 2014 έφτασε το 69,0% σε σύγκριση με 68,6% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Κόστος: Το κόστος παροχής υπηρεσιών το 2014 διαμορφώθηκε στα 578,0 εκατ. ευρώ έναντι 528,2 εκατ. ευρώ το 2013, αυξημένο 9,4% σε ετήσια βάση. Η αύξηση του δ΄ τριμήνου 2014 ήταν μεγαλύτερη σε σχέση με το αντίστοιχο ετήσιο μέγεθος, λόγω της πλήρους ενοποίησης της Payzone και των Ελληνικών Λαχείων. Το υπόλοιπο κόστος παροχής υπηρεσιών το δ' τρίμηνο του 2014 επιβαρύνθηκε από: i) 12,9 εκατ. ευρώ λόγω της ενοποίησης της Payzone ii) 11,9 εκατ. ευρώ λόγω της αναταξινόμησης των αντιστοίχων εξόδων (που αφορούν κυρίως παλιότερες εργοδοτικές αποζημιώσεις) από το κόστος προσωπικού.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα χρήσης 2014, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΠΑΠ ΑΕ Kamil Ziegler, αναφέρει:
«Το 2014, πρώτο έτος λειτουργίας της ΟΠΑΠ μετά την πλήρη ιδιωτικοποίησή της, τα οικονομικά της μεγέθη σημείωσαν ισχυρή άνοδο, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή μας για τη δημιουργία αξίας και σημαντικές αποδόσεις. Η εισαγωγή νέων παιχνιδιών σε συνδυασμό με την αναζωογόνηση των υφισταμένων, η βελτιστοποίηση του κόστους κάθε επιχειρησιακού τομέα και η σημαντική προσπάθεια που κατέβαλαν οι άνθρωποί μας συνέβαλαν στη βελτίωση των αποτελεσμάτων.
Επισημαίνεται ότι η ενίσχυση των μεγεθών οδήγησε σε σημαντική αύξηση των αντίστοιχων εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο, καθιστώντας την ΟΠΑΠ την εταιρία που αποδίδει τους υψηλότερους φόρους στην Ελλάδα.
Το 2015 αναμένεται να είναι μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά, γεμάτη προκλήσεις. Εμείς στην ΟΠΑΠ, πιστεύουμε ότι θα αποδειχθεί έτος ευκαιριών και είμαστε προσηλωμένοι στην επίτευξη των στόχων μας, όσον αφορά τόσο την εισαγωγή νέων προϊόντων, όσο και σε επίπεδο χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων».
*Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".