Η διοίκηση της Coca Cola HBC πρέπει να αισθάνεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της εταιρείας στην ελληνική αγορά κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς δεδομένων των συνθηκών και της πίεσης από τον ανταγωνισμό.
Δεν είναι άλλωστε και λίγο πράγμα αυτό που πέτυχε. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε 2%, η πρώτη ετήσια αύξηση του όγκου πωλήσεων από το 2008, ως αποτέλεσμα κυρίως των πωλήσεων του εμφιαλωμένου νερού, ενός χαμηλής αξίας προϊόντος.
Ωστόσο τα αγκάθια παραμένουν. Το σήμα κατατεθέν του ομίλου, το brand Coca Cola, συνεχίζει να καταγράφει απώλειες παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της Coke Zero αυξήθηκαν 7% στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου.
Η πτώση ήταν σίγουρα μικρότερη από την υποχώρηση των πωλήσεων του brand Coca Cola τα προηγούμενα χρόνια, παρ' όλα αυτά οι πωλήσεις του βασικού προϊόντος της εταιρείας συνεχίζουν, αν και με μικρότερο ρυθμό (-1,5%), να καταγράφουν υποχώρηση.
Συνολικά η Coca Cola HBC κατάφερε να πουλήσει πέρυσι 100 εκατομμύρια κιβώτια, αναψυκτικών, εμφιαλωμένων νερών, χυμών και ενεργειακών ποτών στην ελληνική αγορά των 11 εκατομμυρίων εγχώριων καταναλωτών και των 20 εκατομμυρίων τουριστών. Ογκος πωλήσεων ο οποίος καθιστά την ελληνική αγορά την έκτη σημαντικότερη για τον όμιλο μεταξύ των 28 χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης αρκεί να αναφέρουμε ότι στην πρώτη πεντάδα βρίσκονται χώρες με πολλαπλάσιο πληθυσμό και με υψηλό τουριστικό ρεύμα κάποιες εξ αυτών. Πρόκειται για τη Ρωσία, όπου καταναλώθηκαν πέρυσι 390,2 εκατ. κιβώτια προϊόντων της εταιρείας, ακολουθεί η Νιγηρία με κατανάλωση 210,6 εκατ. κιβωτίων, η Ιταλία με 259,9 εκατ. κιβώτια, η Πολωνία με 155,2 εκατ. κιβώτια και η Ρουμανία όπου πωλήθηκαν 139,2 εκατ. κιβώτια προϊόντων της εταιρείας.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τα μεγέθη που ανακοίνωσε ο όμιλος την περασμένη εβδομάδα, είναι ότι η ελληνική αγορά παραμένει μια από τις πιο σημαντικές αγορές για έναν ακόμη λόγο. Για την κατά κεφαλήν κατανάλωση, η οποία παραμένει υψηλή μεταξύ των 28 χωρών όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, γεγονός όχι άσχετο και με τα 20 εκατομμύρια τουρίστες που κάνουν τις διακοπές τους στη χώρα λίγες μέρες τον χρόνο.
Αξίζει τέλος να αναφέρουμε ότι στη βελτίωση του όγκου πωλήσεων εκτός του νερού συνέβαλε σύμφωνα με πληροφορίες, και η διανομή αλκοολούχων ποτών, δραστηριότητα την οποία ο όμιλος έχει αναπτύξει εκτός από την Ελλάδα και σε ακόμη 10 αγορές.
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, «μας επιτρέπει να επιταχύνουμε την ανάπτυξη της κατηγορίας των άμεσης κατανάλωσης μη αλκοολούχων αναψυκτικών, ενδυναμώνοντας τη σχέση με τους πελάτες μας, και μας δίνει τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε καλύτερα σε απαιτήσεις σχετικές με προϊόντα που καταναλώνονται από ενήλικες, μέσω προωθητικών ενεργειών συνδυασμού αλκοολούχων με μη αλκοολούχα ποτά».