Blue Star: Συρρίκνωση ζημιών στο α’ τρίμηνο

Οι ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της Blue Star ανήλθαν σε 1,85 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2007 σημαντικά μειωμένες από τις ζημίες ύψους 2,05 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Blue Star: Συρρίκνωση ζημιών στο α’ τρίμηνο
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star ανακοινώνει ότι το α΄ τρίμηνο του 2007 ο Όμιλος επέτυχε να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα χρήσης της περιόδου.

Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 28,45 εκατ. ευρώ έναντι 21,18 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2006 παρουσιάζοντας αύξηση 34,3%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 3,79 εκατ. ευρώ από 1,46 εκατ. ευρώ (αύξηση 159,6%) ενώ οι ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 1,85 εκατ. ευρώ σημαντικά μειωμένες από τις ζημίες ύψους 2,05 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές των Κυκλάδων, όπου το μεταφορικό έργο αυξήθηκε τόσο στους επιβάτες και τα Ι.Χ. οχήματα όσο ιδιαιτέρως στα φορτηγά αυτοκίνητα.

Η ποσοστιαία αύξηση του μεταφορικού έργου υπερέβη την ποσοστιαία αύξηση των δρομολογίων που εκτελέστηκαν.

Επίσης, στην αύξηση του κύκλου εργασιών στις γραμμές της Ακτοπλοΐας συνέβαλε η δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου Διαγόρας, που αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006, καθ’ όλη τη διάρκεια του τριμήνου στη γραμμή των Δωδεκανήσων, καθώς και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα που επιτεύχθηκε μετά την μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου τον Μάιο του 2006 και την εφαρμογή από τον Όμιλο μιας ελεύθερης εμπορικής πολιτικής προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.

Τέλος, στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας όπου εκτελώντας 39% λιγότερα δρομολόγια, μετά την μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης, ο Όμιλος βελτίωσε σημαντικά το μεταφορικό του έργο και τα έσοδα ανά δρομολόγιο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (ΕΒΙΤDA) υπερδιπλασιάστηκε κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των εσόδων, της πτώσης της τιμής των καυσίμων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο καθώς και της δρομολόγησης των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευσή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι στο α΄ τρίμηνο του 2007 οι ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας περιορίστηκαν παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει κατά τη φετινή χρήση έκτακτο κέρδος από πώληση πλοίων που κατά το α΄ τρίμηνο του 2006 ανήλθε σε 1 εκατ. ευρώ περίπου. Αυτό αποδεικνύει τη σημαντικά βελτιωμένη πορεία του Ομίλου κατά την τρέχουσα χρήση.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμειακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος βελτίωσε τα ταμειακά διαθέσιμά του σε σχέση με το τέλος της χρήσης 2006, παρά το γεγονός ότι το α’ τρίμηνο κάθε έτους είναι η εποχή με την μικρότερη κίνηση και τα χαμηλότερα έσοδα, καθότι χειμερινή περίοδος για τον τουρισμό. Σε αυτό συνετέλεσε η σωστή διαχείριση των στοιχείων του ενεργητικού και ιδίως των απαιτήσεων και των υποχρεώσεων.

Οι σημαντικότερες εξελίξεις

Τον Ιανουάριο του 2007 το πλοίο Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας στη γραμμή Σκωτίας – Βελγίου στη Βόρεια Θάλασσα. Η Διοίκηση της εταιρίας εκτίμησε βάσει στοιχείων για την απόδοση της γραμμής αυτής, ότι η μεταδρομολόγηση του πλοίου στη Βόρεια Θάλασσα θα συμβάλει στην περαιτέρω ενίσχυση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου. Το Blue Star 1 ταξιδεύει με ιδιαίτερη επιτυχία στη γραμμή αυτή από τις 29 Ιανουαρίου 2007.

Τον Μάρτιο του 2007 ο Όμιλος βραβεύτηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ως η ”Καλύτερη Ναυτιλιακή Εταιρία για ταξίδια στην Ελλάδα” από τους αναγνώστες του περιοδικού Voyager. Αναλυτικά ο Όμιλός μας βραβεύτηκε από το αναγνωστικό κοινό του περιοδικού στις ακόλουθες κατηγορίες: Αίσθημα ασφάλειας, καθαριότητα, service, καμπίνες.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου για το α΄ τρίμηνο ανήλθε σε 544.349 επιβάτες, 76.084 ΙΧ οχήματα και 38.545 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το μεταφορικό έργο αυξήθηκε κατά 14,1% στους επιβάτες, 18,5% στα ΙΧ οχήματα και κατά 29,6% στα φορτηγά αυτοκίνητα.

Σε συνέχεια των θετικών εξελίξεων που παρουσιάστηκαν προηγούμενα τόσο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων όσο και μεταφορικού έργου, η Διοίκηση του Ομίλου λαμβάνοντας υπόψη της την πλήρη εκμετάλλευση του πλοίου Διαγόρας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, την μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή της Βόρειας Θάλασσας και την εφαρμογή ευέλικτης τιμολογιακής πολιτικής στις γραμμές Ακτοπλοΐας και παράλληλα προσδοκώντας ότι η τουριστική κίνηση της θερινής περιόδου θα αυξηθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και ότι οι τιμές των καυσίμων θα παραμείνουν χαμηλότερες σε σχέση με αυτές του 2006 προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης.

Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι η Διοίκηση του Ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις των διεθνών γραμμών καθώς και της Ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ενίσχυση των υφισταμένων ή την ανάπτυξη νέων γραμμών μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v