Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Cosmote: Στα 74,7 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

Στα 74,7 εκατ. ευρώ διαμορφώνονται τα καθαρά κέρδη της Cosmote εμφανίζοντας οριακή υποχώρηση 0,7% στο α’ τρίμηνο, με τα έσοδα της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας να εμφανίζουν αύξηση 38,5% στα 687,6 εκατ. ευρώ.

Cosmote: Στα 74,7 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στα 74,7 εκατ. ευρώ διαμορφώνονται τα καθαρά κέρδη της Cosmote σε επίπεδο ομίλου, εμφανίζοντας οριακή υποχώρηση 0,7% στο α’ τρίμηνο, με τα έσοδα της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας να εμφανίζουν αύξηση 38,5% στα 687,6 εκατ. ευρώ.

Tα αποτελέσματα της Cosmote ευθυγραμμίστηκαν με τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις 5 αναλυτών που έλαβαν μέρος σε δημοσκόπηση του euro2day.gr. Ειδικότερα, οι αναλυτές περίμεναν στασιμότητα στα καθαρά κέρδη με αύξηση 38% στα έσοδα, στα 685,2 εκατ. ευρώ.

Η αύξηση στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών αποδίδεται:

• στην ενοποίηση της ΓΕΡΜΑΝΟΣ, που συνεισέφερε 26% περίπου στην αύξηση των εσόδων – μη συνυπολογίζοντας τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ, τα έσοδα του Ομίλου της COSMOTE θα ενισχύονταν κατά 12,5% περίπου

• στην ισχυρή αύξηση των εσόδων όλων των θυγατρικών του εξωτερικού

• στα θετικά μεγέθη στην Ελλάδα, λόγω της ενίσχυσης της εξερχόμενης κίνησης φωνής που αντιστάθμισε τη μείωση των τελών τερματισμού κλήσεων.

Τα ΕΒΙΤDA του ομίλου εμφανίζουν αύξηση 12,7% στα 215,2 εκατ. ευρώ στο διάστημα αυτό, με το περιθώριο να διαμορφώνεται στο 31,3% ενώ οι συνδρομητές του ομίλου ανέρχονται πλέον σε 12,2 εκατ., αυξημένοι κατά 38,3% σε ετήσια βάση.

Περισσότεροι από 1 εκατομμύριο νέοι πελάτες προστέθηκαν στη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2007, διπλάσιοι σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2006, με το μεγαλύτερο μέρος των καθαρών νέων συνδέσεων να προέρχεται από τη Ρουμανία, όπου η COSMOTE ενισχύει συνεχώς το μερίδιο αγοράς της.

Το 54% περίπου των νέων συνδέσεων του τριμήνου σε όλες τις χώρες, εξαιρουμένης της Αλβανίας, προήλθε από τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ (38% το 2006), με τις νέες συνδέσεις ιδιαίτερα αυξημένες σε Ρουμανία, Βουλγαρία και πΓΔΜ. Ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο ρόλος της ΓΕΡΜΑΝΟΣ και στην Ελλάδα, όπου το 90% περίπου των καθαρών νέων συνδέσεων συμβολαίου της COSMOTE να προέρχεται από το Δίκτυο Καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ, που αποδεικνύει ότι συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης πελατών, με τις νέες συνδέσεις για το α’ τρίμηνο του έτους να παραμένουν ουσιαστικά αμετάβλητες.

Καθοριστική ήταν η συμβολή της ΓΕΡΜΑΝΟΣ και στο διπλασιασμό των νέων συνδέσεων στη χώρα, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2006.

Όπως επισημαίνει η εταιρία κινητής τηλεφωνίας στη σχετική ανακοίνωση, τα καθαρά κέρδη σε επίπεδο ομίλου παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα λόγω αυξημένων χρηματοοικονομικών δαπανών και υψηλότερου κατά 15,2% κόστους αποσβέσεων. Τα καθαρά χρηματοοικονομικά κόστη έφτασαν στα 26 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2007.

Κατά το α’ τρίμηνο του 2007, οι συνολικές επενδύσεις του Ομίλου COSMOTE ανήλθαν σε περίπου 106 εκατ. ευρώ. Η Ρουμανία, που συνεχίζει να επεκτείνει το τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο, συνέχισε να απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό (43 εκατ.) των επενδύσεων του Ομίλου. Στην Ελλάδα, οι επενδύσεις ανήλθαν σε 31 εκατ., ενώ στη Βουλγαρία σε 18 εκατ. ευρώ.

Ο συνολικός καθαρός δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε από 2,43 δισ. στις 31/12/06 σε 2,36 δισ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται τα 145 εκατ. ευρώ της επανεπένδυσης του κ. Π. Γερμανού τον Ιανουάριο του 2007.

Cosmote Ελλάδος

Η Cosmote Ελλάδος εμφάνισε έσοδα 390 εκατ. ευρώ στο διάστημα αυτό, με τα EBITDA να διαμορφώνονται στα 158,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη, στα 69,1 εκατ. ευρώ.

Κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου, παρά τη μείωση του τέλους τερματισμού κλήσεων κατά 27% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2006 και το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, η COSMOTE πέτυχε:

• να προσελκύσει 210.998 νέους πελάτες, συνεχίζοντας να ενισχύει την πελατειακή της βάση

• να αυξήσει την κίνηση φωνής κατά 23% και το δείκτη AMOU κατά 9%

• να αυξήσει τα έσοδα από την εξερχόμενη κίνηση φωνής κατά 11,9%.

ΑMC Αλβανίας

Συνεχίζοντας την επιτυχημένη εμπορική πολιτική της με την εισαγωγή νέων ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, η AMC το α’ τρίμηνο του 2007 προσέλκυσε 34.213 καθαρές νέες συνδέσεις, εδραιώνοντας την ηγετική της θέση στην αλβανική αγορά. 46% περίπου των νέων συνδέσεων για την περίοδο αφορούν σε πελάτες συμβολαίου, αποδεικνύοντας την επιτυχία των ειδικών προγραμμάτων που η εταιρία εισήγαγε το τελευταίο τρίμηνο του 2006.

Παρά τα αυξημένα κόστη διανομής και πωλήσεων, η κερδοφορία EBITDA της εταιρίας για το α’ τρίμηνο του έτους ενισχύθηκε κατά 24,8%, με το περιθώριο EBITDA να αυξάνεται σε 62,3%.



Τα έσοδα της εταιρίας, ενισχυμένα κατά 18% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2006, ανήλθαν σε 40,5 εκατ. ευρώ, αποτέλεσμα της ενίσχυσης της πελατειακής βάσης της AMC κατά 23,8%, καθώς και της αύξησης της κίνησης, κυρίως των πελατών συμβολαίου.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της AMC ενισχύθηκαν κατά 24,8%, ενώ τα καθαρά κέρδη της κατά 48,4%. Το περιθώριο καθαρού κέρδους της εταιρίας διαμορφώθηκε σε 39,5%, από 31,4% την περασμένη χρονιά.

Globul Βουλγαρίας

Κατά το α’ τρίμηνο του 2007, η GLOBUL συνέχισε τη δυναμική της ανάπτυξη με τον κύκλο εργασιών της να ενισχύεται κατά 23,8%. Η εταιρία πραγματοποίησε 130.984 καθαρές νέες συνδέσεις κατά τη διάρκεια της περιόδου, 94.722 από τις οποίες αφορούν σε πελάτες συμβολαίου.

Ως αποτέλεσμα, η πελατειακή βάση της εταιρίας διαμορφώθηκε σε 3,4 εκατ., ενισχυμένη κατά 32,8% σε σχέση με πέρυσι, με το μερίδιο αγοράς της να ξεπερνά το 39%. Οι πελάτες συμβολαίου, που στο τέλος Μαρτίου αποτελούν το 37% της συνολικής πελατειακής βάσης της GLOBUL, ενισχύθηκαν κατά 51% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2006, αποδεικνύοντας τη θετική επίδραση από τη συνεργασία με τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ, ενώ οι πελάτες καρτοκινητής κατά 24%.

Ο κύκλος εργασιών της GLOBUL, στα 91,4 εκατ. ευρώ, ενισχύθηκε κατά 23,8%, ως αποτέλεσμα της αύξησης της κίνησης κατά 72%. Η τελευταία αποδίδεται στην ενίσχυση της πελατειακής βάσης της εταιρίας και την αύξηση της χρήσης που πραγματοποιούν, κυρίως, οι πελάτες συμβολαίου της GLOBUL, όπως άλλωστε είναι εμφανές από την κατά 24,7% αύξηση των εσόδων από μηνιαία πάγια τέλη και αερόχρονο.

Το περιθώριο κερδοφορίας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της εταιρίας ανήλθε σε 38,7%, ενισχυμένο κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006 και κατά 1,9 μονάδα από το δ’ τρίμηνο του 2006, παρά τον μεγάλο αριθμό νέων συνδέσεων συμβολαίου.

Η GLOBUL βελτιώνει σταθερά την κερδοφορία της, σύμφωνα και με τους στόχους του Ομίλου, παρά τον υψηλό ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά, αξιοποιώντας τις ενισχυμένες λειτουργικές της επιδόσεις και λαμβάνοντας με επιτυχία μέτρα για τη βελτίωση του κόστους.

Τα καθαρά κέρδη της εταιρίας ενισχύθηκαν κατά 46% από το α’ τρίμηνο του 2006, παρά τα αυξημένα έξοδα απόσβεσης και θετικά επηρεασμένα από τη μείωση της εταιρικής φορολογίας από 15% σε 10% το 2007.

Cosmofon (πΓΔΜ)

Τα έσοδα της Cosmofon στην πΓΔΜ ενισχύθηκαν κατά 28,9% από πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε 14 εκατομμύρια.

Τα έσοδα από βασικές υπηρεσίες ενισχύθηκαν κατά 37,5%, ως αποτέλεσμα της κατά 39,6% αύξησης των εσόδων από μηνιαία πάγια τέλη και αερόχρονο. Ο δείκτης μικτού AMOU για το τρίμηνο ανήλθε σε 73 λεπτά (+58,7% σε σχέση με πέρυσι), αποτέλεσμα της στοχευμένης στρατηγικής της εταιρίας για την ενίσχυση της κίνησης, που διαμορφώθηκε 87% υψηλότερα από την ίδια περίοδο του 2006. Το μικτό ARPU διαμορφώθηκε σε 10 ευρώ, ενισχυμένο κατά 11%, παρά την αύξηση της πελατειακής βάσης της εταιρίας.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της εταιρίας, σημαντικά ενισχυμένα, ανήλθαν σε 3,4 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο EBITDA να συνεχίζει την ανοδική πορεία και να διαμορφώνεται σε 24,5% από 12,8% το α’ τρίμηνο του 2006. Οι καθαρές ζημίες ανήλθαν σε μόλις 1,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με 3 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς.

Cosmote Ρουμανίας

Μετά από ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο α’ τρίμηνο, η COSMOTE Ρουμανίας ενίσχυσε θεαματικά την πελατειακή της βάση και σημαντικά τα έσοδά της, περιορίζοντας, παράλληλα, τις ζημίες σε επίπεδο EBITDA.

Η COSMOTE Ρουμανίας προσέλκυσε 633.420 καθαρές νέες συνδέσεις, 12% περίπου των οποίων αποτελούν συνδέσεις συμβολαίου. Η πελατειακή βάση της εταιρίας στο τέλος Μαρτίου ανήλθε σε 1,86 εκατομμύρια, με το μερίδιο αγοράς της να διαμορφώνεται σε 10% περίπου. Σημειώνεται ότι οι πελάτες της COSMOTE Ρουμανίας ανέρχονται ήδη σε 2 εκατομμύρια (Απρίλιος ’07), με την εταιρία να έχει προσελκύσει ένα εκατομμύριο πελάτες σε τέσσερις μόλις μήνες.

Με ιδιαίτερα προνομιακές χρεώσεις εντός δικτύου και μοναδικά πακέτα υπηρεσιών φωνής και SMS για τους πελάτες συμβολαίου και καρτοκινητής, οι προτάσεις της εταιρίας αποτελούν τις ανταγωνιστικότερες στην αγορά.

Από τις αρχές του 2007, η COSMOTE Ρουμανίας διέθεσε προγράμματα και για εταιρικούς πελάτες, τομέα στον οποίο η εταιρία θα συνεχίζει να δίνει έμφαση, καθώς συνεχίζεται η βελτιστοποίηση του τηλεπικοινωνιακού της δικτύου. Η συνεργασία με τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ έχει ήδη αποφέρει σημαντικά οφέλη και στη Ρουμανία, ισχυροποιώντας την εμπορική παρουσία της COSMOTE Ρουμανίας, και συμβάλλοντας στην ενίσχυση της δυναμικής της στην αγορά. Είναι αξιοσημείωτο ότι 50% περίπου των συνολικών καθαρών νέων συνδέσεων και 57% των νέων συνδέσεων συμβολαίου της εταιρίας για το τρίμηνο προήλθαν από τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ, που ενίσχυσε τις νέες συνδέσεις συμβολαίου κατά 45% και τις νέες συνδέσεις καρτοκινητής κατά 260% σε σχέση με πέρυσι, παρά το γεγονός ότι πλέον διαθέτει αποκλειστικά προϊόντα και υπηρεσίες της COSMOTE Ρουμανίας. Η εταιρία συνεχίζει τις ανταγωνιστικές εμπορικές της πρωτοβουλίες, που σε συνδυασμό με το εκτεταμένο δίκτυο διανομής της, από τα καλύτερα στη χώρα, επιδρούν θετικά στην ενίσχυση της πελατειακής της βάσης.

Τα έσοδα της COSMOTE Ρουμανίας για το α’ τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκαν σε 27,4 εκατομμύρια ευρώ, από 6,1 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2006, και 17,2 εκατ. το δ’ τρίμηνο του 2006. Σε σχέση με το δ’ τρίμηνο της περασμένης χρονιάς τα έσοδα της εταιρίας έχουν ενισχυθεί κατά 58,9%. Σημειώνεται ότι τα έσοδα της εταιρίας αυξάνονται σημαντικά κάθε μήνα. Ο δείκτης μικτού ARPU ανήλθε σε 5,8 ευρώ, αποτέλεσμα της εξαιρετικά δυναμικής ανάπτυξης της πελατειακής βάσης της εταιρίας, με τη συνεισφορά των νέων πελατών του τριμήνου να μην έχει αποτυπωθεί ακόμη πλήρως στα οικονομικά μεγέθη της εταιρίας στη συγκεκριμένη περίοδο. Στόχο της εταιρίας αποτελεί η σταδιακή ενίσχυση του ARPU, στην κατεύθυνση της οποίας κινούνται και οι εμπορικές πρωτοβουλίες της.

Οι ζημίες σε επίπεδο EBITDA για το α’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε 10,5 εκατ. ευρώ, 45,7% χαμηλότερα από το δ’ τρίμηνο του 2006. Είναι αξιοσημείωτο ότι, για πρώτη φορά από την έναρξη της εμπορικής της λειτουργίας, η λειτουργική κερδοφορία της εταιρίας προ εξόδων διανομής και πωλήσεων είναι οριακά θετική. Οι ζημίες σε επίπεδο EBITDA αναμένεται να περιορισθούν εντός του 2007, με την επέκταση της πελατειακής βάσης να έχει αρχίσει να αποδίδει.

Η COSMOTE Ρουμανίας συνεχίζει να επενδύει στο τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο, που σήμερα καλύπτει άνω του 95% του πληθυσμού της χώρας, με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας, την περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας και την υποστήριξη νέων υπηρεσιών για τους πελάτες της εταιρίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v