Σύσκεψη με τη συμμετοχή της διοίκησης του ΟΛΠ για την κρουαζιέρα

Ο ΟΛΠ κατέθεσε στη σύσκεψη συγκεκριμένες απόψεις, προτείνοντας παράλληλα στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά να αναλάβει ενεργό συντονιστικό ρόλο στα ζητήματα της κρουαζιέρας.

Σύσκεψη με τη συμμετοχή της διοίκησης του ΟΛΠ για την κρουαζιέρα

Στη σύσκεψη της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και Νήσων Πειραιά με θέμα «Κρουαζιέρα στον Πειραιά-Πολιτικές Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής» συμμετείχε η διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. (Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος κ. Γιώργος Ανωμερίτης, Γενικός Δ/ντής κ. Σταύρος Χατζάκος, Δ/ντής κ. Θ. Τσίτουρας) και ο Εκτελεστικός Δ/ντής της ΕΛΙΜΕ κ. Γ. Καστελάνος, οι οποίοι και τοποθετήθηκαν με συγκεκριμένες προτάσεις, τόσο για τα άμεσα φετινά σημαντικά γεγονότα (Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015, Γενική Συνέλευση και Συνέδριο ESPO και Ποσειδώνια), όσο και για τους στρατηγικούς στόχους του Πειραιά (Εορτασμός 2.500 χρόνων από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας το 2021).

Ο ΟΛΠ Α.Ε., που είχε την αρχική πρωτοβουλία για τα πιο πάνω ευρωπαϊκά γεγονότα, κατέθεσε συγκεκριμένες απόψεις, προτείνοντας παράλληλα στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά να αναλάβει ενεργό συντονιστικό ρόλο, βάσει των προτάσεων αυτών, εκ των οποίων η σημαντικότερη είναι η δημιουργία εταιρίας ειδικού σκοπού κατά τα πρότυπα του «Αθήνα 2004» από την Αυτοδιοίκηση, φορείς του Πειραιά, της ναυτιλίας και της λιμενικής βιομηχανίας, για το συντονισμό όλων των προσπαθειών (αναπτυξιακά, πολιτιστικά, πολιτικά, ναυτιλιακά) του εορτασμού αυτού, τονίζεται στην ανακοίνωση.

Ο κ. Γ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε επίσης αναλυτικά στα 2 μεγάλα γεγονότα του 2015 (Ευρωπαϊκή Ήμερα Θάλασσας και συνέδριο και γενική συνέλευση ΕSPO (Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης) που θα γίνουν στον Πειραιά, τα οποία μαζί με τα Ποσειδώνια Κρουαζιέρας 2015, αποτελούν σημαντικά γεγονότα και σπουδαία ευκαιρία προβολής του Πειραιά.

Ο κ. Γ. Ανωμερίτης διαβεβαίωσε όλους τους Φορείς ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. βρίσκεται σε στενή συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα, τον Περιφερειάρχη κ. Γιώργο Γαβρίλη και το Δήμαρχο Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη καθώς και τους Φορείς του Πειραιά, συνδράμοντας τις προσπάθειές τους για όλα τα πιο πάνω.

Στοιχεία για την κρουαζιέρα στον Πειραιά

1. Ο Πειραιάς κέντρο της ελληνικής κρουαζιέρας.

Όπως προκύπτει από τα μεγέθη της τελευταίας 5ετίας ο Πειραιάς αποτελεί το λιμάνι κόμβο για την ελληνική κρουαζιέρα. Με ετήσια κίνηση γύρω στα 2.000.000 αφιξοαναχωρήσεις επιβατών μετά το 2010, είναι το μόνο λιμάνι που προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών ευκολιών που απαιτούνται από τις εταιρίες κρουαζιέρας (παροχή νερού, παράδοσης στερεών και υγρών αποβλήτων, τροφοδοσίας κ.λ.π.)

Το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει σύγχρονες υποδομές υποδοχής επιβατών, τις οποίες συνεχώς επεκτείνει, δημιουργεί νέες υποδομές για τα πλοία νέας γενιάς και προσθέτει νέες υπηρεσίες προς πλοία και επιβάτες. Αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και αισθητικά συνεχώς τους χερσαίους χώρους του.

Το λιμάνι διαθέτει 9 θέσεις ελλιμενισμού, 2 Διεθνείς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Επιβατών, εσωτερικό δίκτυο συγκοινωνιακό και προσωπικό παροχής όλων των απαιτούμενων υπηρεσιών. Είναι πιστοποιημένο με ISO και τα τιμολόγια του είναι από τα πιο χαμηλά της Μεσογείου και σταθερά μέχρι το 2017.

2. Νέες Υποδομές

α.: Επέκταση του νότιου λιμένα κρουαζιέρας για 2-3 νέες θέσεις ελλιμενισμού για πλοία νέας γενιάς. Το έργο έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια. Η κατασκευή του θα αρχίσει στο τέλη του 2015.
β.: Νέος Προβλήτας και Διεθνές Terminal (Άγιος Νικόλαος) για 2 θέσεις ελλιμενισμού. Το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2015.
γ.: Αναδιαρθρώσεις στους Διεθνείς Σταθμούς Επιβατών "Θεμιστοκλής" και "Μιαούλης".
δ.: Υπόγεια διάβαση επιβατών μεταξύ λιμένα κρουαζιέρας (Λεοντάρι) και Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά (SILO). Το έργο είναι στο Υ.Ν.Α. για έγκριση της Προκήρυξης κατασκευής.
ε.: Κατασκευή monorail περιμετρικά του λιμανιού σε συνεργασία με "Αττικό Μετρό", Δήμο Πειραιά και ΣΤΑΣΥ. Το έργο έχει εγκριθεί και αναμένεται η τελική βέλτιστη λύση.
στ.: Προώθηση των έργων της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά.
ζ.: Προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού ιδεών για τη συνολική αναμόρφωση του χώρου κρουαζιέρας (από Μιαούλη μέχρι νέο λιμάνι).

3. Πολιτιστική Ακτή Πειραιά.

Έχουν προχωρήσει όλες οι μελέτες ιδεών και εφαρμογής για: α) Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο SILO, β) Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στην Πέτρινη Αποθήκη που ανακατασκευάζεται, γ) Θεματικό Αρχαιολογικό Μουσείο στο Καστράκι, δ) Αναπαλαίωση Μώλου Κράκαρη, ε) Πάρκο Μικρασιατών κάτω από τον Αρχαιολογικό χώρο Ηετιώνιων Πυλών και στ) Πάρκο Δραπετσώνας σε συνεργασία με το Δήμο Δραπετσώνας.

4. Υποστηρικτικές Υπηρεσίες.

α.: Πράσινο (1.100 νέα φυτά) και αισθητική αναβάθμιση σε όλους τους χερσαίους χώρους.
β.: Way-Finding με νέες πινακίδες σε όλη την πόλη και ηλεκτρονικές πινακίδες πληροφόρησης.
γ.: Συμβολή στην ανάδειξη ως Μνημείου του Ναού του Αγίου Νικολάου.
δ.: Πεζοδιάδρομοι κόκκινοι σε όλο το λιμάνι.
ε.: Δίκτυα οπτικών ινών, Wi – Fi Free, και συλλογής υδάτων πόλης και όμβριων περιμετρικά του λιμανιού.
στ.: Χρηματοδότηση μελέτης ανάδειξης των κτιρίων της Ακτής Μιαούλη.
ζ.: Έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων από ΟΛΠ Α.Ε. και μέσω Φορέων Πειραιά.
η.: Προμήθεια μέσω ιδιωτικών εταιριών, αμαξιδίων, ηλεκτρονικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων.
θ.: Πλήρης αναδιάρθρωση φωτιστικών πεδίων μέσω σύγχρονης τεχνολογίας.

5. Απαιτήσεις.

Μία και μόνη: Πλήρης έλεγχος και απαγόρευση στάθμευσης στους δρόμους: α) Μιαούλη, β) Εθνικής Αντιστάσεως, γ) Γούναρη και δ) Ομηρίδου Σκυλίτση.

6. Όραμα.

Το 2021 θα εορτασθούν τα 2.500 χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Το γεγονός αυτό αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία για την ανάπτυξη και προβολή του ευρύτερου Πειραιά. Από το 2011 ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει ζητήσει:

α.: Να συσταθεί Εταιρία Ειδικού Σκοπού υπό την Περιφέρεια Αττικής με μετόχους Δημοτικές Επιχειρήσεις, Φορείς και ιδιωτικές εταιρίες, που μπορούν από τώρα να προετοιμάσουν πλατφόρμες εκδηλώσεων.
β.: Να υποβληθεί φάκελος υποψηφιότητας για να ανακηρυχθεί ο Πειραιάς, η Σαλαμίνα και η ευρύτερη περιοχή Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021.
γ.: Να προγραμματισθούν αναπτυξιακά έργα από την Περιφέρεια, τους Δήμους και τους δημόσιους και ιδιωτικούς Φορείς.
δ.: Να συσταθεί "Επιτροπή Προσωπικοτήτων" από πολίτες του ευρύτερου Πειραιά, για τη στήριξη της Εταιρίας Ειδικού Σκοπού.
ε.: Να επιταχυνθούν τα έργα κατασκευής της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά από τον ΟΛΠ Α.Ε. και την Περιφέρεια Αττικής.
στ.: Να εκμεταλλευτούμε τις δύο μεγάλες φετινές εκδηλώσεις: i) Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015 και ii) Γενική Συνέλευση και Συνέδριο Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης (ESPO).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v