Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΣΕ: Εντάσεις για τη διέλευση της γραμμής από Πάτρα

Απών από την ενημερωτική σύσκεψη που θα γίνει σήμερα θα είναι ο Δήμος της Πάτρας που κάνει λόγο για «προαποφασισμένα» έργα. Μεγάλο «αγκάθι» το κόστος της υπόγειας διέλευσης.

ΟΣΕ: Εντάσεις για τη διέλευση της γραμμής από Πάτρα

Τριβές συνεχίζει να προκαλεί το θέμα της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας για το οποίο οι ενδιαφερόμενες πλευρές δεν έχουν καταφέρει να βρουν κοινό τόπο. Το πρόβλημα δημιουργείται από την έλλειψη κονδυλίων, αφού το υψηλό κόστος δεν επιτρέπει την υπογειοποίηση της γραμμής, όπως σχεδιαζόταν στο παρελθόν, με αποτέλεσμα οι προτάσεις επίγειας χάραξης που έχουν κατατεθεί να συναντούν αντιδράσεις από τοπικούς φορείς.

Σήμερα πρόκειται να πραγματοποιηθεί ενημερωτική σύσκεψη στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προκειμένου να εξεταστούν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, όπως αυτό έχει προταθεί να γίνει από την ΕΡΓΟΣΕ.

Ωστόσο από την σύσκεψη αυτή θα απέχει ο δήμαρχος της πόλης Κ. Πελετίδης ο οποίος έχει ανακοινώσει ότι δεν προτίθεται να συμμετάσχει, κάνοντας μάλιστα λόγο για προαποφασισμένα έργα για τα οποία ζητείται η επικύρωση από τους τοπικούς φορείς.

Με επιστολή του στην οποία εξηγεί τους λόγους της απουσίας του ο κ. Πελετίδης επισημαίνει ότι αγνοήθηκε η προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής για παράκαμψη του πολεοδομικού συγκροτήματος της Πάτρας. Επιπλέον σημειώνει ότι με τις μελέτες σκοπιμότητας κόστους – οφέλους και την προωθούμενη επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής στην υπάρχουσα χάραξη, η Δημοτική Αρχή δεν πιστεύει ότι έχει νόημα η συμμετοχή της σε συσκέψεις που δικαιώνουν τα προαποφασισμένα μέτρα.

Ο δήμαρχος της Πάτρας υποστηρίζει ακόμη ότι η επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα δεν θα γίνει δεκτή, σημειώνοντας ότι εξαρχής η Δημοτική Αρχή έχει διατυπώσει τη θέση της και ότι η επιμονή σε άλλες κατευθύνσεις είναι απαράδεκτη γιατί αγνοεί τη θέληση και την εντολή της πόλης.

Γκρίνια μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

Πάντως το συγκεκριμένο έργο εξακολουθεί να προκαλεί και εσωτερικές εντάσεις στον ΟΣΕ. Ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος με επιστολή του προς την ΕΡΓΟΣΕ, στα μέσα Ιανουαρίου είχε ζητήσει να αντικαταστήσει ο ΟΣΕ την εταιρεία στην μελέτη της διέλευσης της γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας. Πρόκειται για μία ακόμη περίπτωση έργου στην οποία οι δύο εταιρείες έχουν διαφορετική θέση. Να σημειωθεί ότι η ΕΡΓΟΣΕ παραμένει ακέφαλη μετά την αποχώρηση του Κ. Σπηλιόπουλου στο τέλος του προηγούμενου χρόνου.

Βέβαια οι αποφάσεις τόσο για την διέλευση της γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας όσο και το ποια θα είναι η εταιρεία που θα αναλάβει την ευθύνη του έργου, θα ληφθούν από τη νέα κυβέρνηση. Τις επόμενες μέρες αναμένεται να ξεκαθαρίσει ποιο είναι το σχέδιο που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση για την περίπτωση του ΟΣΕ για τον οποίο έχει αναφερθεί ότι σχεδιάζεται η δημιουργία μίας ενιαίας εταιρείας που θα βάλει τέλος στον διαχωρισμό αρμοδιοτήτων.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια για την διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την Πάτρα το κρίσιμο σημείο θα παραμείνει το θέμα της χρηματοδότησης του έργου. Η λύση της υπογειοποίησης την οποία επιθυμούν οι τοπικοί φορείς έχει κόστος της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίοι κρίνεται απαγορευτικό. Επιπλέον, όμως, απαγορευτικό είναι επίσης και το ενδεχόμενο να μην φτάσει η γραμμή στο λιμάνι της πόλης, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση η γραμμή δεν θα είναι οικονομικά βιώσιμη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v