Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Προχωρά η αναδιάρθρωση στις νέες χώρες

Η ενεργοποίηση των νέων αγορών (π.χ. Ρωσία, Ουγγαρία, οι οποίες απέφεραν έσοδα στο εξεταζόμενο διάστημα), η υπεραπόδοση των παλαιών χωρών στη ΝΑ. Ευρώπη όπου ο όμιλος διαθέτει παρουσία μέσω θυγατρικών εταιριών, αλλά και οι προσπάθειες αναδιάρθρωσης και συγκράτησης του κόστους λειτουργίας αποτέλεσαν τα στοιχεία που πριμοδότησαν τα μεγέθη της Σαράντης στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Σαράντης: Προχωρά η αναδιάρθρωση στις νέες χώρες
Η ενεργοποίηση των νέων αγορών (π.χ. Ρωσία, Ουγγαρία, οι οποίες απέφεραν έσοδα στο εξεταζόμενο διάστημα), η υπεραπόδοση των παλαιών χωρών στη ΝΑ. Ευρώπη όπου ο όμιλος διαθέτει παρουσία μέσω θυγατρικών εταιριών, αλλά και οι προσπάθειες αναδιάρθρωσης και συγκράτησης του κόστους λειτουργίας αποτέλεσαν τα στοιχεία που πριμοδότησαν τα μεγέθη της Σαράντης στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Αναλυτικότερα, η βελτίωση του περιθωρίου EBITDA στο 15,52% από 13,39% το περυσινό α’ τρίμηνο αποδίδεται αφενός στην ανάπτυξη των πωλήσεων (κυρίως στις ωριμότερες αγορές της ΝΑ. Ευρώπης όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε Τσεχία κατά 40,37%, σε πΓΔΜ κατά 39,06%, σε Ρουμανία κατά 33,63% και σε Πολωνία κατά 32,57%) αφετέρου στη μείωση των εξόδων προώθησης.

Ειδικότερα, στις παλαιές χώρες, μετά την εδραίωση της Σαράντης και την κατάκτηση ικανοποιητικών μεριδίων αγοράς, περιορίστηκαν τα κόστη προώθησης ενώ αντίστοιχοι περιορισμοί στα έξοδα προώθησης επιβλήθηκαν και για τις νέες αγορές της Ουκρανίας, της Ρωσίας και της Τουρκίας.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος έχει επιλέξει την αλλαγή του τρόπου διείσδυσης στις συγκεκριμένες αγορές με τη μεταφορά της διανομής σε τοπικούς πανεθνικούς διανομείς, με σκοπό την απαλοιφή των ζημιών και την επίτευξη κρίσιμης μάζας πωλήσεων σε συντομότερο χρόνο.

Ήδη η πρώτη κίνηση έχει επιτευχθεί με τη σχετική συμφωνία στην Ουκρανία, ενώ η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι έως το τέλος του β’ τριμήνου θα έχουν ολοκληρωθεί και σχετικές συμφωνίες για Τουρκία και Ρωσία, όπου ο όμιλος διατηρεί επαφές με του τρεις μεγαλύτερους διανομείς ανά χώρα.

Τα αποτελέσματα της αναδιάρθρωσης και του νέου μοντέλου θα αρχίσουν να φαίνονται στο β’ τρίμηνο της χρήσης και περαιτέρω στο γ’ τρίμηνο, ενώ τα κόστη αυτής της αναδιάρθρωσης (περίπου 5,2 εκατ.ευρώ) θα επιμεριστούν επίσης στα εν λόγω τρίμηνα.

Πέραν των παραπάνω εξελίξεων στην ΝΑ. Ευρώπη, ο όμιλος ξεκινά την αποστολή των προϊόντων ιδιοπαραγωγής Mustang στις ΗΠΑ, όπου σύμφωνα με εκτιμήσεις η αρχική πιλοτική διείσδυση θα πραγματοποιηθεί με την τιμολόγηση προΪόντων συνολικής αξίας 3 εκατ.ευρώ, ποσό που κατά πάσα πιθανότητα θα εμφανιστεί στο γ’ τρίμηνο της χρήσης 2007.

Πέννυ Κούτρα

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v