ΣΑΡ: Αύξηση κερδών κατά 22,5% στο τρίμηνο

Στα 5,478 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη που κατανέμονται στους μετόχους της Γρ. Σαράντης κατά το α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, εμφανίζοντας άνοδο της τάξης του 22,5% έναντι καθαρών κερδών ύψους 4,472 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

ΣΑΡ: Αύξηση κερδών κατά 22,5% στο τρίμηνο
Στα 5,478 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη που κατανέμονται στους μετόχους της Γρ. Σαράντης κατά το α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, εμφανίζοντας άνοδο της τάξης του 22,5% έναντι καθαρών κερδών ύψους 4,472 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της κατέγραψε άνοδο της τάξης του 11,3% στα 54,382 εκατ. ευρώ, από 48,826 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης.

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2007, παρατηρήθηκε ικανοποιητική ανάπτυξη των δύο βασικών κλάδων δραστηριότητας, των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη της δραστηριότητας του Ομίλου στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.

Στα 8,44 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2007, έναντι 6,54 εκατ. ευρώ που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2006, τα Kέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 29,14%.

Τα Κέρδη προ Τόκων και Φόρων (EBΙΤ) στο ίδιο διάστημα του 2007 ανήλθαν σε 7,57 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2006 της τάξεως του 34,01%, καθώς είχαν διαμορφωθεί στα 5,65 εκατ. ευρώ.

Τα Kέρδη προ φόρων του Oμίλου διαμορφώθηκαν στο τέλος του φετινού πρώτου τριμήνου στα 7,32 εκατ. ευρώ έναντι 6,10 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2006, με αποτέλεσμα να εμφανίσουν εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 19,87%.

Σημειώνεται, ότι ο τέταρτος πυλώνας ανάπτυξης που ήταν οι στρατηγικές συμμαχίες πλέον μετονομάζεται σε λοιπές πωλήσεις.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Έτσι πλέον, οι κλάδοι δραστηριότητας του Ομίλου Σαράντη χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: τα καλλυντικά ευρείας διανομής, τα προϊόντα οικιακής χρήσης, τα προϊόντα υγείας και φροντίδας και τις λοιπές πωλήσεις.

Θα πρέπει να σημειωθεί η συνεχιζόμενη και εξαιρετικής σημασίας ανάπτυξη που εμφανίζουν τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα του Ομίλου, στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στα προϊόντα οικιακής χρήσης.

Οι λοιπές πωλήσεις αφορούν το 10,80% του συνολικού κύκλου εργασιών και τα προϊόντα υγείας και φροντίδας το 9,17%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2006 εμφανίζουν τα καλλυντικά ευρείας διανομής (+20,76%), ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης με ποσοστό 18,71% και τέλος τα προϊόντα υγείας και φροντίδας με ποσοστό 7,60%.

Ειδικότερα, τα προϊόντα οικιακής χρήσης αντιπροσωπεύουν συνολικά το 40,31% του συνολικού κύκλου εργασιών του Ομίλου Σαράντη και ακολουθούν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 39,72%. Θα πρέπει να τονισθεί η σημαντική αύξηση των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων που διαμορφώνεται στο 19,02% στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στο 19,91% για τα προϊόντα οικιακής χρήσεως.

Σε επίπεδο κερδών προ τόκων και φόρων (EBIT) τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο έτος είχαν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 37,16% και ακολουθούν οι λοιπές πωλήσεις όπου συμμετέχουν με ποσοστό 27,62% και τα προϊόντα οικιακής χρήσης με ποσοστό 27,39%. Τέλος, τα προϊόντα υγείας και φροντίδας συμμετέχουν με ποσοστό 7,83%.

Αναλύοντας τα κέρδη προ τόκων και φόρων των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης σε ιδιοπαραγόμενα και διανεμόμενα, διαπιστώνουμε ότι τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα στο σύνολο τους ανήλθαν σε 4,11 εκατ. ευρώ, έναντι 3,36 εκατ. ευρώ που ήταν το 1ο τρίμηνο του 2006, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 22,43%.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Οι πωλήσεις που πραγματοποιεί ο Όμιλος Σαράντη στην ελληνική αγορά αντιπροσωπεύουν το 48,14% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το υπόλοιπο 51,86% (28,20 εκατ. ευρώ), αφορά τις πωλήσεις του Ομίλου στις αγορές του εξωτερικού. Σημειώνεται ότι σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2006 οι πωλήσεις του Ομίλου Σαράντη στις παλαιές χώρες του εξωτερικού εμφανίζουν αύξηση 28,85% και στις νέες χώρες του Εξωτερικού κατά 14,55%.

Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Σαράντη κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των προϊόντων συσκευασίας, πέρα από την Ελλάδα, στις χώρες Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Πολωνία. Επίσης, κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των ανδρικών αρωματικών ευρείας διανομής (fragrances & cosmetics) στις χώρες Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Σερβία.

Οι σημαντικότερες ξένες αγορές σε επίπεδο ρυθμού ανάπτυξης παρέμειναν οι Τσεχία (+40,37%), ΠΓΔΜ (+39,06%), η Ρουμανία (+33,63%) και η Πολωνία (+32,57%), ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι αγορές της Ρωσίας και Ουγγαρίας άρχισαν να αποδίδουν έσοδα σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2006.

Σημειώνεται ότι ο Όμιλος έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές του για αλλαγή του μοντέλου διείσδυσης στις αγορές της Τουρκίας, Ρωσίας και Ουκρανίας και μεταφορά της διανομής σε τοπικούς πανεθνικούς διανομείς, με σκοπό την απαλοιφή των ζημιών και την επίτευξη κρίσιμης μάζας πωλήσεων σε συντομότερο χρόνο.

Η Ελλάδα παρουσίασε κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) αυξημένα κατά 12,72% στα 5,76 εκατ. ευρώ, ενώ στο σύνολο τους οι παλαιές χώρες παρουσίασαν αυξημένα ΕΒΙΤ κατά 189,39% με πρώτες τη Τσεχία, τη Ρουμανία, τα Σκόπια και τη Βουλγαρία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v