Παρά το κλίμα έντονης αβεβαιότητας που έχει δημιουργηθεί στην ελληνική οικονομία λόγω του πολιτικού ρίσκου, πολλές είναι οι εισηγμένες εταιρείες που προβλέπουν ότι το 2015 θα εξελιχθεί για αυτές σε έτος ανοδικών επιδόσεων.
Εξαγωγικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων που χρόνια τώρα έχουν οργώσει τις διεθνείς αγορές, όμιλοι από τον κατασκευαστικό κλάδο και το χώρο της πληροφορικής που έχουν αυξημένο υπόλοιπο ανεκτέλεστων συμβάσεων, εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου, αλλά και όμιλοι που κερδίζουν μερίδια αγοράς εκμεταλλευόμενοι τις ευκαιρίες της κρίσης συγκαταλέγονται σ' αυτές.
Κανείς βέβαια επιχειρηματίας δεν εφησυχάζει σε ένα τόσο δύσκολο και ασταθές περιβάλλον, ωστόσο πεποίθηση των περισσότερων παραγόντων της αγοράς είναι πως στο... τέλος της ημέρας θα επικρατήσει η κοινή λογική και πως η κατάσταση θα εξομαλυνθεί είτε σε ένα μήνα, είτε μέσα στο Φεβρουάριο.
Για παράδειγμα, ο πρόεδρος της JUMBO Απόστολος Βακάκης ανέφερε στo πλαίσιo της πρόσφατης τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας πως οι πωλήσεις του διαστήματος Ιουλίου-Νοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 9% και έτσι ο επίσημος στόχος για άνοδο κύκλου εργασιών κατά 4%-6% μέσα στη δωδεκάμηνη χρήση που λήγει τον προσεχή Ιούνιο είναι επιτεύξιμος και με το κακό σενάριο. Σύμφωνα επίσης με τον κ. Βακάκη «τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μικρή κάμψη των πωλήσεων, γεγονός που ωστόσο δεν δείχνει ότι έχει ασκηθεί σημαντική επιρροή από τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις».
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΚΡΙ ΚΡΙ Παναγιώτης Τσινάβος αναμένει πως το 2015 θα είναι ένα πολύ καλό έτος για την εταιρεία του, όχι μόνο επειδή έχει κλειδώσει σε χαμηλές τιμές πρώτες ύλες από το εξωτερικό, αλλά κυρίως επειδή η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού έχει πολύ καλές προοπτικές στις αγορές του εξωτερικού. Άλλωστε, η εισηγμένη έχει ολοκληρώσει το επενδυτικό της πρόγραμμα (πέραν κάποιων συνηθισμένων συντηρήσεων) και σήμερα χρησιμοποιεί μόλις το 50% της παραγωγικής της δυναμικότητας, διαθέτοντας παράλληλα και άριστη ρευστότητα.
Βελτιωμένες επιδόσεις στο εξωτερικό (όπου κατευθύνεται το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων του ομίλου) παρά το ασταθές περιβάλλον που επικρατεί στη ρωσική οικονομία, και όχι λιγότερες πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, προέβλεψε το 2015 ο εμπορικός διευθυντής της KLEEMANΝ Λάζαρος Ασβεστόπουλος. Ο εισηγμένος όμιλος πουλάει σήμερα τα προϊόντα του σε περισσότερες από εκατό χώρες και η εγχώρια αγορά ενδεχομένως να αποτελέσει το 2015 γύρω ή και κάτω από το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Άνοδο παραγωγής της τάξεως του 5% έχει θέσει ως στόχο για την επόμενη χρονιά η ασφαλιστική εταιρεία Ευρωπαϊκή Πίστη, σύμφωνα με δήλωση του αντιπροέδρου της Νίκου Χαλκιόπουλου, όταν το 2014 η γνωστή ασφαλιστική έκλεισε με περιορισμένη άνοδο παραγωγής (σε μια στάσιμη ασφαλιστική αγορά) και με ανοδική κερδοφορία.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική πορεία της Space Hellas ο οικονομικός της διευθυντής Γιάννης Δουλαβέρης δήλωσε στο Euro2day.gr: «Το 2014 κλείνει για τον όμιλό μας με αύξηση κύκλου εργασιών, λειτουργικών αποτελεσμάτων (EBITDA) και κερδών. Επιπλέον, καταφέραμε το 2014 να παραγάγουμε θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές, περιορίζοντας τον καθαρό μας δανεισμό και ενισχύοντας την ήδη καλή ρευστότητά μας. Αν δεν δούμε κάποια ακραία εξέλιξη στο πολιτικό μέτωπο, εκτιμώ ότι το 2015 θα κυλήσει ανοδικά για τη Space Hellas, λόγω κάποιων νέων λογαριασμών που ανοίξαμε στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και του μεγαλύτερου ανεκτέλεστου υπολοίπου έργων που έχουμε στα έργα του δημοσίου».
«Το 2014 κλείνει πολύ ικανοποιητικά για μας και το 2015 αναμένουμε νέα βελτίωση οικονομικών επιδόσεων, αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά» δήλωσε στο Euro2day.gr ο κ. Αντώνης Κοτζαμανίδης, διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης (στην ΕΝ.Α.) εταιρείας πληροφορικής ENTERSOFT, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο του επιχειρηματικού λογισμικού.
O πρόεδρος της Inform Λύκος Νικόλαος Λύκος προβλέπει βελτίωση οικονομικών επιδόσεων μέσα στο 2015 για την εκτυπωτική δραστηριότητα του ομίλου, η οποία μάλιστα θα είναι η μόνη που θα παραμείνει στην εισηγμένη μετά την πρόσφατη απόφαση της γενικής συνέλευσης των μετόχων για πώληση της Austria Card έναντι 40 εκατ. ευρώ.