Τους στόχους για την αύξηση των εταιριών μελών του δικτύου της στις 40 την προσεχή τριετία, οι οποίες δύνανται να δημιουργήσουν 15.000 νέες θέσεις εργασίας, θέτει το ελληνικό παράρτημα του διεθνούς οργανισμού της Endeavor.
Η διεθνής μη κυβερνητική οργάνωση που παρέχει υποστήριξη και καθοδήγηση σε μικρομεσαίες αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις, συμπληρώνει δύο χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Έχει εντάξει μέχρι σήμερα 11 επιχειρήσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Endeavor Greece, κ.Χάρη Μακρυνιώτη, ως εκπρόσωποι μιας «διακριτής μειοψηφίας» που εκφράζει το νέο παραγωγικό μοντέλο που έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία.
Οι 11 εταιρίες- μέλη (Hellas Direct, Obrela Security Industries, Out There Media, Papadimitriou, Fereikos-Helix, HotelBrain, Insurance Market, ERGON, Brainbox, Farmers Republic και Think Digital Group) διαχειρίζονται συνολικό κύκλο εργασιών 110 εκατ.ευρώ και απασχολούν άμεσα και έμμεσα 3.500 εργαζόμενους. Είναι σημαντικό ότι το 80% των θέσεων αυτών είναι εκτός Αθηνών, στηρίζοντας την ελληνική περιφέρεια, και σε τομείς με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη χώρα, όπως ο αγροδιατροφικός τομέας, ο τουρισμός και η τεχνολογία, καθώς και σε κλάδους που βρίσκονται σε ευρύτερη αναδιάρθρωση, όπως οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Σε μια περίοδο (2012-2014) που το ΑΕΠ της χώρας μειώθηκε κατά 15% και οι απασχολούμενοι κατά 20%, οι επιχειρηματίες που στηρίζει η Endeavor στην Ελλάδα κατάφεραν να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους κατά 79% και τις θέσεις εργασίας κατά 45%. Επίσης, εξάγουν σε 48 χώρες και έχουν προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια ύψους 25 εκατ.ευρώ κυρίως από το εξωτερικό.
Σύμφωνα με τον κ.Μακρυνιώτη, πέρα από τη στατιστική, οι εταιρίες του δικτύου έχουν επιδείξει αξιόλογα ποιοτικά χαρακτηριστικά, εκμεταλλεύονται τα κενά που αφήνουν οι μεγάλοι παίκτες, έχουν αποκτήσει επιχειρηματική οντότητα, και διακριτή θέση στον εγχώριο ανταγωνισμό.
Για το 2015 στόχος της Endeavor Greece είναι η ένταξη 10 νέων εταιριών-μελών ενώ η έμφαση θα δοθεί σε εταιρίες τροφίμων, τομέα που εκτιμάται ως ο πλέον υποσχόμενος σύμφωνα με τον κ.Μακρυνιώτη. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα εκτιμάται από τις νέες εντάξεις οι 5-6 θα αφορούν εταιρίες είτε τροφίμων είτε αγροτικών προϊόντων.
Προχωρώντας δε ένα βήμα παραπέρα, o οργανισμός σκοπεύει να συγκροτήσει ένα «καλάθι» ελληνικών εταιριών του κλάδου, το οποίο θα προωθήσει για επαφές με στελέχη μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων σε Βρετανία και ΗΠΑ.