Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΤΑ: Η κρίση «ροκάνισε» την ταχυδρομική κίνηση

Το 46% του ταχυδρομικού φόρτου έχουν χάσει τα ΕΛΤΑ από το 2009. Με φθηνότερα τιμολόγια και πελατοκεντρική φιλοσοφία επιχειρεί η διοίκηση να μειώσει τις απώλειες. Τα νέα προιόντα και οι αλλαγές στα τιμολόγια.

ΕΛΤΑ: Η κρίση «ροκάνισε» την ταχυδρομική κίνηση

Αντιμέτωπα με πολύ μεγάλη μείωση των ταχυδρομικών όγκων βρίσκονται τα τελευταία χρόνια τα Ελληνικά ταχυδρομεία, που υποχρεώνονται σε ανασχεδιασμό του δικτύου τους, αλλά και σε αναδιοργάνωση όλου του εύρους των λειτουργιών και των υπηρεσιών τους, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Η αύξηση που καταγράφεται σε κάποιους από τους τομείς ταχυδρομικής δραστηριότητας, όπως πχ ο κλάδος των δεμάτων, δεν επαρκεί προκειμένου να ισοφαρίσει τη μεγάλη μείωση των όγκων που καταγράφουν οι παραδοσιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Υπό τις συνθήκες αυτές οι σκέψεις να προχωρήσει το εγχείρημα αποκρατικοποίησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων μάλλον παραπέμπονται σε μελλοντικό χρόνο, καθώς υπάρχει η πιθανότητα βελτίωσης της γενικότερης οικονομικής συγκυρίας που θα επιτρέψει και στον συγκεκριμένο κλάδο να ανακάμψει.

Σύμφωνα με την διοίκηση των ΕΛΤΑ η αναδιανομή του τομέα αλληλογραφίας, ένα θέμα που έχει προκαλέσει σημαντική αντίδραση από την πλευρά των εργαζομένων, ήταν μια επιτακτική κίνηση. Η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι την τελευταία εξαετία, που συμπίπτει με την οικονομική κρίση, οι ταχυδρομικοί όγκοι έχουν συρρικνωθεί κατά 46%. Το ίδιο διάστημα οι τομείς διανομείς έχουν περιοριστεί πολύ λιγότερο, κατά 28%, σε πανελλαδική κλίμακα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η εποχικότητα που εμφανίζει ο φόρτος εργασίας στην ταχυδρομική αγορά. Από τη στατιστική καταγραφή που έχουν κάνει τα ΕΛΤΑ προκύπτει ότι κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, κάθε χρόνο, παρατηρείται σημαντική τάση μείωσης των ταχυδρομικών αντικειμένων.

Καλύτερες τιμές και συνεχές ωράριο

Κίνηση προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς αποτελεί η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας στην οποία έχουν προχωρήσει τα ΕΛΤΑ σε έναν αριθμό 60 καταστημάτων, σε όλη τη χώρα, τα οποία λειτουργούν με συνεχές ωράριο, από τις 7.30 το πρωί έως τις 8.30 το βράδυ, και Σάββατα. Στη στρατηγική της διοίκησης περιλαμβάνονται επίσης νέα προϊόντα, αλλά και προσαρμογή των προσφερόμενων τιμολογίων στις περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες των καταναλωτών, όπως η χρέωση ευρώ ανά κιλό για την μεταφορά δέματος από κατάστημα σε κατάσταση.

Αντιδρούν στη συρρίκνωση των τομέων διανομής

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ όλο το προηγούμενο διάστημα είχε καταφέρει να εξασφαλίσει την συναίνεση των εργαζομένων οι οποίο αποδέχθηκαν μάλιστα και εθελοντικό «κούρεμα» των μισθών τους, προκειμένου να συμβάλλουν με τον τρόπο αυτόν στην προσπάθεια περιστολής των εξόδων. Ωστόσο η προσπάθεια για μείωση των τομέων διανομής συναντά την αντίδραση του προσωπικού του συγκεκριμένου τομέα.

Το Σωματείο Ταχυδρόμων ΕΛΤΑ Αθήνας και νομού Αττικής υποστηρίζει ότι η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων προχωρά σε αυθαίρετη μείωση κατά 25% των θέσεων εργασίας στο οργανόγραμμα των ταχυδρόμων. Μάλιστα τονίζει ότι η κίνηση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση της αλληλογραφίας, αφού, όπως επισημαίνει, πολλές περιοχές θα φτάσουν να εξυπηρετούνται μια φορά την εβδομάδα από ταχυδρομικό διανομέα. 

Δυσανάλογη μείωση

Σύμφωνα με το σωματείο ταχυδρόμων παρότι σε ένα χρόνο η υπαρκτή μείωση της αλληλογραφίας δεν έχει ξεπεράσει το 10% την ίδια στιγμή μείωση του προσωπικού έχει φτάσει το 35%, ενώ ειδικά για την περιοχή του λεκανοπεδίου την τελευταία πενταετία έχει σημειωθεί μείωση του προσωπικού στο Λεκανοπέδιο έχει φτάσει το 50% υποστηρίζει το Σωματείο, που εξετάζει το ενδεχόμενο δυναμικότερης αντίδρασης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v