ΟΛΠ: «Κλείνει το μάτι» στους Κινέζους η κυβέρνηση

Η διοίκηση του ΟΛΠ αναμένεται να παρουσιάσει μια έκδοση του φιλικού διακανονισμού που δεν θα «ενοχλεί» τους Κινέζους. Η... μετάφραση της απόφασης του Ελεγκτικού, η θέση Ανωμερίτη και η πίεση της κυβέρνησης να προχωρήσει η διαδικασία.

ΟΛΠ: «Κλείνει το μάτι» στους Κινέζους η κυβέρνηση

Κρίσιμο θεωρείται το σημερινό διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, εν όψει της αυριανής έκτακτης γενικής συνέλευσης για την έγκριση του φιλικού διακανονισμού μεταξύ του οργανισμού και της ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρικής του κινεζικού ομίλου Cosco.

Τόσο στην κυβέρνηση, όσο και στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) θεωρούν πως η διοίκηση του ΟΛΠ, υπό τον Γιώργο Ανωμερίτη, θα παρουσιάσει σήμερα μια άλλη έκδοση του φιλικού διακανονισμού χωρίς τους όρους που προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της κινεζικής πλευράς και οδήγησαν στην αναβολή της προηγούμενης συνέλευσης.

Σύμφωνα με την πλευρά Ανωμερίτη, πρόκειται για όρους που περιγράφονται στη θετική εισήγηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον φιλικό διακανονισμό. Με βάση το ΤΑΙΠΕΔ, η διοίκηση του ΟΛΠ ερμηνεύει λάθος την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει τον φιλικό διακανονισμό ακόμα και χωρίς τον κ. Ανωμερίτη στην περίπτωση που ο τελευταίος επιμείνει στην αρχική του θέση. Αναφέρεται, μάλιστα, πως στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν ετοιμαστεί για το ενδεχόμενο διοικητικής αλλαγής στον ΟΛΠ εντός των επόμενων ωρών. Κάτι τέτοιο, πάντως, θα προκαλούσε νέα κρίση στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων, αν και η θέση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά ήταν ξεκάθαρη από την πρώτη στιγμή και υπέρ της ενίσχυσης της συνεργασίας με τον κινεζικό όμιλο.

Η διοίκηση Ανωμερίτη είχε υποστηρίξει στο τελευταίο Δ.Σ. πως το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τη σχετική σύμβαση υπό δύο όρους: Πρώτον, να τελειώσει η περίοδος αναστολής του εγγυημένου τιμήματος που πρέπει να καταβάλει η Cosco (με βάση την αρχική σύμβαση) το 2021, όταν θα τεθεί σε λειτουργία το δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 στον Πειραιά. Δεύτερον, να καταβάλλει η Cosco ενοίκιο και για το δυτικό τμήμα όταν αυτό ολοκληρωθεί. Υπενθυμίζεται πως οι Κινέζοι θα κληθούν να καταβάλουν ενοίκιο και για το ανατολικό τμήμα το οποίο βρίσκεται επί χρόνια σε... δοκιμαστική λειτουργία.

Τους συγκεκριμένους όρους τους αμφισβητούν η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ οι οποίοι θεωρούν πως στον ΟΛΠ ερμήνευσαν λάθος την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ο κ. Ανωμερίτης είχε απαντήσει με τον δικό του τρόπο υποστηρίζοντας πως αύριο Τρίτη, όπου θα πραγματοποιηθεί η επαναληπτική γενική συνέλευση, είναι η Ημέρα της Εθνικής Αντίστασης!

Με βάση την αναθεωρημένη συμφωνία με τους Κινέζους, ο προβλήτας πετρελαιοειδών χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco), αλλά παραμένει υπό την εκμετάλλευση του ΟΛΠ. Με την αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙΙ με κεφάλαια περί τα 230 εκατ. ευρώ που θα καταβάλει η Cosco και με τον νέο εξοπλισμό το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να υποδέχεται πλοία μεταφοράς κοντέινερ νέας τεχνολογίας (15.000 – 18.000 TEUs), τα οποία τώρα δεν μπορούν να εξυπηρετούνται στις Προβλήτες του ΟΛΠ και της ΣΕΠ Α.Ε.

Από τον φιλικό διακανονισμό εξαρτάται και η πρόοδος του διαγωνισμού πώλησης του 67% του ΟΛΠ που βρίσκεται σε εξέλιξη, με πέντε ομίλους (μεταξύ των οποίων και η Cosco) να έχουν περάσει στην τελική φάση. Αρχικά προβλεπόταν πως οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβάλλονταν εντός των προσεχών εβδομάδων, αλλά τώρα δίνεται αγώνας να κατατεθούν μέχρι το τέλος του έτους.

Στο Ταμείο, πάντως, θεωρούν θετικό το γεγονός πως τρεις όμιλοι διατηρούν ζεστό το ενδιαφέρον τους για τον ΟΛΠ: πρόκειται για την κινεζική Cosco, τη δανέζικη APN Terminals και την International Container Terminal Services, Inc (ICTSI) από τις Φιλιππίνες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v