Την πρόσληψη 162 ατόμων, που θα καλύψουν μέρος των αυξημένων αναγκών του σε προσωπικό, ενέκρινε κατά τη χθεσινή συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ. Πρόκειται για προσωπικό κυρίως σε θέσεις μηχανικών, σταθμαρχών και τεχνικών, όπου οι ανάγκες που καταγράφονται είναι ιδιαίτερα μεγάλες.
Ειδικότερα οι προσλήψεις που εγκρίθηκαν αφορούν:
-33 θέσεις στον κλάδο των μηχανικών.
-60 θέσεις στον κλάδο κυκλοφορίας (σταθμάρχες – κλειδούχοι).
-53 θέσεις στον κλάδο τεχνικής υποστήριξης (προσωπικό γραμμής - ΤΜΚ-ΤΗΕ).
-14 θέσεις στον κλάδο διοικητικής υποστήριξης (διοικητικό - οικονομικό).
-2 θέσεις γιατρών εργασίας.
Οι προσλήψεις θα γίνουν με διαδικασίες ΑΣΕΠ, αφού, όμως, προηγουμένως δοθεί η έγκριση από τα συναρμόδια υπουργεία, ΥΠΟΜΕΔΙ, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ κ. Λεβέντη οι προσλήψεις που εγκρίθηκαν δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών της εταιρίας, καθώς τα τελευταία χρόνια το προσωπικό έχει μειωθεί πολύ. Συγκεκριμένα σήμερα το προσωπικό του ΟΣΕ υπολογίζεται σε περίπου 1.450 άτομα, ενώ με βάση το οργανόγραμμα που καταρτίστηκε το 2010, όταν σχεδιάστηκε το πρόγραμμα εξυγίανσης, ο ΟΣΕ για την κάλυψη των αναγκών του χρειάζεται περίπου 1.800 άτομα.
Σήμερα λόγω ελλείψεων προσωπικού υπολογίζεται πως ο ΟΣΕ πληρώνει για υπερωρίες, υπερεργασία (ρεπό), αλλά και ημέρες αδειών τις οποίες το προσωπικό εργάζεται ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 8% των συνολικών τακτικών αποδοχών.
Στην πώληση σκοντάφτουν οι προσλήψεις που χρειάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο ΟΣΕ δεν είναι η μόνη εταιρία του σιδηροδρόμου που χρειάζεται να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού. Αντίστοιχη μεγάλη ανάγκη υπάρχει και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με τη διοίκησή της, θα πρέπει σύντομα να προχωρήσουν προσλήψεις κυρίως στην ειδικότητα των μηχανοδηγών προκειμένου τα επόμενα χρόνια να μην υπάρξει πρόβλημα στην επέκταση της δραστηριότητάς της, κυρίως στις μεταφορές εμπορευμάτων.
Μάλιστα το πρόβλημα γίνεται συνεχώς πιο έντονο διότι όλο και μεγαλύτερος είναι ο αριθμός του προσωπικού που αποχωρεί με συνταξιοδότηση.
Ωστόσο στην παρούσα φάση δεν μπορεί η εταιρία να προχωρήσει σε προσλήψεις αν δεν ξεκαθαρίσει το ζήτημα του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίησή της που βρίσκεται σε εξέλιξη. Τυχόν αύξηση των εργαζομένων θα μετέβαλλε τα οικονομικά δεδομένα της εταιρίας και για τον λόγο αυτό θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα δώσει την έγκρισή του το ΤΑΙΠΕΔ. Γι' αυτό μεγάλο μέρος των αναγκών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλύπτεται, επίσης, με υπερωρίες και υπερεργασία (ρεπό).
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι συναντήσεις για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), αλλά και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης αναμένεται ότι θα έχει στην Αθήνα ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας κ. Σοκόλοφ, εκπροσωπώντας ουσιαστικά τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους (RZD) που έχουν καταθέσει πρόταση για την απόκτηση των τριών εταιριών.