ΟΛΠ: Σε έκτακτη γενική συνέλευση ο φιλικός διακανονισμός με Cosco

Ο φιλικός διακανονισμός με την κινεζική Cosco θα συζητηθεί σε έκτακτο Δ.Σ. του Οργανισμού την επόμενη Δευτέρα αποφασίστηκε κατά τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου. Στη συνέχεια θα τεθεί προς ψήφιση σε έκτακτη γενική συνέλευση στις 11 Νοεμβρίου.

ΟΛΠ: Σε έκτακτη γενική συνέλευση ο φιλικός διακανονισμός με Cosco

Την επόμενη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια έκτακτης συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου θα συζητηθεί ο φιλικός διακανονισμός με την κινεζική Cosco, όπως εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Την απόφαση έλαβε το σημερινό Δ.Σ. του ΟΛΠ. Στόχος είναι να προχωρήσει η διαδικασία ώστε να υπάρξει και η έγκριση από έκτακτη γενική συνέλευσης τις επόμενες εβδομάδες.

Οπως είναι γνωστό, το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε το φιλικό διακανονισμό υπό δύο όρους που δεν υπήρχαν στην αρχική συμφωνία των δύο πλευρών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ελεγκτικό Συνέδριο ζήτησε η αναστολή της καταβολής του εγγυημένου τιμήματος να τελειώσει το 2021 όταν και θα τεθεί σε λειτουργία το δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 που θα κατασκευάσει η Cosco στο πλαίσιο του φιλικού διακανονισμού. Ζήτησε επίσης να πληρώνει ενοίκιο η Cosco και για το δυτικό τμήμα του συγκεκριμένου προβλήτα, κάτι το οποίο δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική έκδοση του φιλικου διακανονισμού.

Από τον φιλικό διακανονισμό εξαρτάται και η πρόοδος του διαγωνισμού πώλησης του 67% του ΟΛΠ που βρίσκεται σε εξέλιξη με πέντε ομίλους (μεταξύ των οποίων και η Cosco) να έχουν περάσει στην τελική φάση. Αρχικά προβλέπονταν πως οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβάλλονταν εντός των προσεχών εβδομάδων, αλλά τώρα δίνεται αγώνας ώστε να κατατεθούν μέχρι τέλος του έτους. Ολα δείχνουν πως οι ενδιαφερόμενοι θα είναι ένας ή δύο, δηλαδή η Cosco και πιθανώς η APM Terminals.

Με βάση την αναθεωρημένη συμφωνία με τους Κινέζους, ο Προβλήτας Πετρελαιοειδών χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco), αλλά παραμένει υπό την εκμετάλλευση του ΟΛΠ. Με την αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙΙ και το νέο εξοπλισμό, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να υποδέχεται πλοία μεταφοράς κοντέινερ νέας τεχνολογίας (15.000 – 18.000 TEU), τα οποία τώρα δεν μπορούν να εξυπηρετούνται στις Προβλήτες του ΟΛΠ και της ΣΕΠ Α.Ε.

Η ανακοίνωση του ΟΛΠ:

Με την Απόφαση 3377/2014 το VI Τμήμα (ΣΤ΄ Διακοπών) του Ελεγκτικού Συνεδρίου εξέδωσε την Απόφασή του επί της αιτήσεως ανάκλησης της 191/2014 Πράξεως του Ζ΄ Κλιμάκιου του Ε.Σ. βάσει της οποίας «Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της δεύτερης τροποποιητικής σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ Α.Ε. και της Σ.Ε.Π. Α.Ε., σύμφωνα με το σκεπτικό».
Όπως ενημέρωσε το Δ.Σ. του Οργανισμού ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, την επόμενη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014 θα συνέλθει εκ νέου εκτάκτως το Δ.Σ. του Οργανισμού με μοναδικό θέμα τη σύγκλιση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων για τις 11 Νοεμβρίου ημέρα Τρίτη, προκειμένου να εγκρίνει το συμβατικό κείμενο του έργου «Φιλικός Διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. για την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων». Στο έργο αυτό, συνολικής επένδυσης 230.000.000 € συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών, καθώς και η μηχανολογική αναβάθμιση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, μετά την κατασκευή του Προβλήτα ΙΙΙ και την αναβάθμιση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Η ετήσια δυναμικότητα για τη ΣΕΠ Α.Ε. θα ανέλθει μετά την κατασκευή των έργων σε 6.200.000 TEU, τα οποία μαζί με το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ Α.Ε. (Προβλήτας Ι) δυναμικότητας 1.000.000 TEU καθιστούν το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και την Ευρώπη. Σημειώνεται ότι η δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ της ΣΕΠ αυξάνεται από 3.700.000 TEU σε 6.200.000 TEU χωρίς αλλαγή του ποσοστού ανταλλάγματος προς τον ΟΛΠ Α.Ε. (24,5% επί των εσόδων της ΣΕΠ από το 2017).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v