Μπορεί η κερδοφορία του ΟΠΑΠ να επιβαρύνθηκε από τους πρόσθετους φόρους, ύψους 21,6 εκατ. ευρώ, που απορρέουν από την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου χρήσης 2010, τα αποτελέσματα όμως από τις πρωτοβουλίες της νέας διοίκησης είναι ορατά.
Χωρίς την έκτακτη φορολογική επιβάρυνση τα καθαρά κέρδη δευτέρου τριμήνου διαμορφώνονται στα 44,2 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένα 55,7% σε ετήσια βάση.
Οι πωλήσεις των παιχνιδιών αθλητικού στοιχηματισμού ανήλθαν στα 773,5 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο 2014 έναντι 605,9 εκατ. στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα, παρουσιάζοντας αύξηση 27,7%. Ειδικά στο δεύτερο τρίμηνο οι πωλήσεις του ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ σημείωσαν αύξηση 31,5%, συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία για 4ο συνεχόμενο τρίμηνο.
Οι θετικές επιδόσεις αποδίδονται από τη διοίκηση «στις δράσεις αναζωογόνησης που τέθηκαν σε ισχύ από το τέταρτο τρίμηνο του 2013, καθώς και στο Παγκόσμιο Κύπελλο τον Ιούνιο». Στον ΟΠΑΠ υποστηρίζουν πως τα αποτελέσματα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα, αλλά η διαφορά ώρας στη μετάδοση σημαντικών αγώνων του Παγκοσμίου Κυπέλλου «συνετέλεσε ανασταλτικά στις συνολικές επιδόσεις της συγκεκριμένης διοργάνωσης».
Πάντως και στα αριθμολαχεία ο ΟΠΑΠ διατήρησε τα έσοδα στα περυσινά επίπεδα. Στο εξάμηνο, αυτά μειώθηκαν 1,7% στα 1.119,4 εκατ. ευρώ έναντι 1.138,4 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2013. Η μικρή μείωση αποδίδεται εν μέρει στο γεγονός πως κάποιοι παίκτες στράφηκαν στο στιγμιαίο λαχείο (Σκρατς) η διάθεση του οποίου ξεκίνησε στις αρχές Μαΐου.
Οι πωλήσεις των Ελληνικών Λαχείων που έχει αναλάβει τη διαχείριση των κρατικών λαχείων για 12 χρόνια, έφτασαν τα 120 εκατ. ευρώ στο πρώτο δίμηνο λειτουργίας, με την εταιρεία να επιτυγχάνει ήδη θετικά επίπεδα κερδοφορίας. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΠΑΠ, η καλή πορεία συνδέεται κυρίως με το ισχυρό ξεκίνημα των πωλήσεων στιγμιαίων λαχείων στα 91,3 εκατ. ευρώ. Στον ΟΠΑΠ επισημαίνουν πως «παρότι η ζήτηση παραμένει ισχυρή, αναμένεται σχετική ομαλοποίηση των εσόδων του παιχνιδιού για το υπόλοιπο του έτους». Οι πωλήσεις των λαχείων ανήλθαν στα 29,6 εκατ. ευρώ, «διατηρώντας την ιστορικά σημαντική παρουσία τους στην ελληνική αγορά τυχερών παιχνιδιών».
Στο μέτωπο της μείωσης του λειτουργικού κόστους, τα συνολικά έξοδα παροχής υπηρεσιών στο πρώτο εξάμηνο 2014 παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα σε ετήσια βάση, στα 259 εκατ. ευρώ έναντι 256,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η μικρή αύξηση συνδέεται κυρίως με δαπάνες που σχετίζονται με το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Δείγμα της πολιτικής της νέας διοίκησης είναι και το γεγονός πως στο δεύτερο τρίμηνο του 2014 το σύνολο των χορηγιών μειώθηκε σημαντικά 35,4% κυρίως λόγω πτώσης των χορηγιών σε ΜΜΕ, ενώ η χρηματοδότηση στον τομέα του αθλητισμού παρέμεινε στο αντίστοιχο περσινό ύψος. Οι διαφημιστικές δαπάνες, πάντως, ήταν αυξημένες λόγω των νέων προϊόντων και της εποχικότητας.
Οι επιδόσεις της νέας διοίκησης αποτυπώνονται στη βελτίωση των πωλήσεων του ΟΠΑΠ κατά 9,7% στο πρώτο εξάμηνο στο 1,91 δισ. ευρώ καθώς και στην εκτίναξη των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά 40,3%. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 144,9 εκατ. ευρώ έναντι 103,3 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου 2013. Τα ΕΒΙΤDA β’ τριμήνου έφτασαν τα 68,6 εκατ. (β’ τρίμηνο 2013: 45,7 εκατ.), ή 50,1% υψηλότερα σε ετήσια βάση, βελτιώνοντας περαιτέρω την τάση του α’ τριμήνου.
Σημειώνεται ότι μετά την προσαρμογή για εφάπαξ δαπάνες 7,1 εκατ. ευρώ που σχετίζονται κυρίως με το πρόγραμμα εθελουσίας αποχώρησης (VRS), τα EBITDA β’ τριμήνου 2014 ανέρχονται στα 75,7 εκατ. ευρώ υψηλότερα κατά 65,7% σε ετήσια βάση.
Τα καθαρά έσοδα (GGR) εξαμήνου ήταν αυξημένα 6% στα 616,2 εκατ. ευρώ (2013: 581,6 εκατ.). Τα καθαρά έσοδα β’ τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 296,1 εκατ. (β’ τρίμηνο 2013: 279,0 εκατ.) υψηλότερα κατά 6,1%, επιδεικνύοντας αύξηση για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 65,4 εκατ. ευρώ έναντι 67,3 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2013. Τα καθαρά κέρδη β’ τριμήνου μειώθηκαν 44,5% στα 15,7 εκατ. κυρίως λόγω πρόσθετης φορολόγησης 21,6 εκατ. ευρώ που προέκυψε από την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου χρήσης 2010. Τα καθαρά κέρδη β’ τριμήνου 2014 προσαρμοσμένα για την έκτακτη φορολογία και άλλες εφάπαξ δαπάνες, διαμορφώνονται στα 44,2 εκατ. ευρώ αυξημένα 55,7% σε ετήσια βάση.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2014, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΠΑΠ Α.Ε. Kamil Ziegler αναφέρει: «Το β’ τρίμηνο του 2014, η ΟΠΑΠ συνέχισε την εμφανή ανοδική της πορεία, που ξεκίνησε ήδη στα τέλη του 2013. Πέρα από τη σημαντική βελτίωση των επιδόσεων των υφιστάμενων παιχνιδιών μας για τρίτο συναπτό τρίμηνο, το β’ τρίμηνο του 2014 σηματοδότησε την έναρξη λειτουργίας σημαντικών νέων δραστηριοτήτων, όπως τα ξυστά λαχεία, τα οποία ξεπέρασαν τις προσδοκίες της αγοράς και έχουν γίνει δεκτά με ενθουσιασμό από το κοινό.
Παράλληλα, η αναδιάρθρωση της εταιρείας συνεχίζεται σύμφωνα με τους στόχους. Η διακριτή στα οικονομικά μεγέθη βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους προέκυψε ως αποτέλεσμα της επαναδιαπραγμάτευσης σημαντικών συμβάσεων σε όλο το φάσμα λειτουργίας της. Θεωρούμε ότι η συνεχιζόμενη αύξηση της αποδοτικότητας θα φέρει επιπλέον οφέλη, γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία για την επίτευξη των στόχων τόσο για το 2014 όσο και για τα επόμενα έτη».