Σαράντης: Αύξηση 17,28% στα καθαρά κέρδη 2006

Άνοδο της τάξης του 17,28% εμφάνισαν στη χρήση του 2006 τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους που κατανέμονται στους μετόχους του ομίλου Σαράντη, καθώς διαμορφώθηκαν σε 22,671 εκατ. ευρώ, από 19,330 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του euro2day.gr, είχαν προβλέψει πως τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη της Σαράντης θα κατέγραφαν αύξηση 15,5%, διαμορφούμενα στα 22,3 εκατ. ευρώ.

Σαράντης: Αύξηση 17,28% στα καθαρά κέρδη 2006
Άνοδο της τάξης του 17,28% εμφάνισαν στη χρήση του 2006 τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους που κατανέμονται στους μετόχους του ομίλου Σαράντη, καθώς διαμορφώθηκαν σε 22,671 εκατ. ευρώ, από 19,330 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Γρ. Σαράντη στο τέλος του 2006 διαμορφώθηκε στα 223,18 εκατ. ευρώ, έναντι 208,66 εκατ. ευρώ που ήταν το 2005, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 6,96%.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του 2006 παρατηρήθηκε ικανοποιητική ανάπτυξη των δύο βασικών κλάδων δραστηριότητας, των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη της δραστηριότητας του ομίλου στις αγορές της ανατολικής Ευρώπης.

Στα 33,44 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν το 2006, έναντι 31,75 εκατ. ευρώ που ήταν το 2005, τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 5,31%. Η χαμηλότερη σε σχέση με τον κύκλο εργασιών αύξηση του EBITDA οδήγησε στην υποχώρηση του περιθωρίου κέρδους στο 14,98%, έναντι 15,22% που ήταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBΙΤ) το 2006 ανήλθαν στα 29,81 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση σε σχέση με το 2005 της τάξεως του 5,91%, καθώς τα EBIT είχαν διαμορφωθεί στα 28,15 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου διαμορφώθηκαν στο τέλος του δωδεκαμήνου του 2006 στα 29,65 εκατ. ευρώ, έναντι 25,28 εκατ. ευρώ που ήταν το 2005, με αποτέλεσμα να εμφανίσουν εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 17,28%.

Τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) έφθασαν στα 22,67 εκατ. ευρώ, έναντι 19,33 εκατ. ευρώ που ήταν το 2005, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 17,28%.

Αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του euro2day.gr είχαν προβλέψει πως τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη της Σαράντης θα κατέγραφαν αύξηση 15,5%, διαμορφούμενα στα 22,3 εκατ. ευρώ.

Tα EBITDA του 2006, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, θα αυξάνονταν κατά 4,6% προσεγγίζοντας τα 33,3 εκατ. ευρώ, ενώ οι ενοποιημένες πωλήσεις προβλέπονταν ότι θα ενισχυθούν κατά 9,7%, διαμορφούμενες στα 228,9 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα αποτελέσματα κινήθηκαν σε ακολουθία με τη στρατηγική της διοίκησης του Ομίλου Γρ. Σαράντη το 2006.

Πιο συγκεκριμένα, απέδωσε καρπούς η επιχειρηματική έμφαση στις στρατηγικές προτεραιότητες, ιδιαίτερη έμφαση δίνει πλέον στις στρατηγικές αγορές των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης, στοχεύοντας στη σταδιακή ενίσχυση των πωλήσεων ιδιοπαραγομένων προϊόντων σε αυτές τις κατηγορίες, οι ξένες αγορές συνέχισαν την ικανοποιητική τους πορεία παρουσιάζοντας υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης έναντι της ελληνικής αγοράς, αυξάνοντας τη συνεισφορά τους σε επίπεδο πωλήσεων ομίλου.



--- ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Οι κλάδοι δραστηριότητας του Ομίλου Γρ. Σαράντη χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: στα καλλυντικά ευρείας διανομής, στα προϊόντα οικιακής χρήσης, στα προϊόντα υγείας και φροντίδας και στις στρατηγικές συμμαχίες.

Θα πρέπει να σημειωθεί η ανάπτυξη που εμφανίζουν τα ιδιοπαραγώμενα προϊόντα του ομίλου, ιδιαίτερα στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στα προϊόντα οικιακής χρήσης.

Οι πωλήσεις των προϊόντων στρατηγικής συμμαχίας αφορούν στο 14,67% του συνολικού κύκλου εργασιών και των προϊόντων υγείας και φροντίδας στο 8,92%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 2005 εμφανίζουν τα καλλυντικά ευρείας διανομής (+18,82%) και ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης, με ποσοστό 9,43%, και τέλος τα προϊόντα υγείας και φροντίδας με ποσοστό 4,28%.

Ειδικότερα, τα καλλυντικά ευρείας διανομής αντιπροσωπεύουν συνολικά το 39,15% του συνολικού κύκλου εργασιών του Ομίλου Γρ. Σαράντη και ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης με ποσοστό 37,27%. Θα πρέπει να τονιστεί η σημαντική αύξηση των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων που διαμορφώνεται στο 20,23% στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στο 8,38% για τα προϊόντα οικιακής χρήσεως.

Σε επίπεδο κερδών προ τόκων και φόρων (EBIT) τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο έτος είχαν οι στρατηγικές συμμαχίες με ποσοστό 38,56% και ακολουθούν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 25,62%. Τα προϊόντα οικιακής χρήσης συμμετέχουν με ποσοστό 25,41% και ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και φροντίδας με ποσοστό 10,41%.

Αναλύοντας τα κέρδη προ τόκων και φόρων των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης σε ιδιοπαραγώμενα και διανεμόμενα, διαπιστώνουμε ότι τα ιδιοπαραγώμενα προϊόντα στο σύνολό τους ανήλθαν σε 13,20 εκατ. ευρώ, έναντι 14,12 εκατ. ευρώ που ήταν το 2005, παρουσιάζοντας μείωση κατά 6,51%.

--- ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Οι πωλήσεις που πραγματοποιεί ο Όμιλος Γρ. Σαράντης στην ελληνική αγορά αντιπροσωπεύουν το 49,20% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το υπόλοιπο 50,80% (113,37 εκατ. ευρώ) αφορά στις πωλήσεις του ομίλου στις αγορές του εξωτερικού. Σημειώνεται ότι σε σχέση με το 2005, οι πωλήσεις του Ομίλου Γρ. Σαράντη στις παλαιές χώρες του εξωτερικού εμφανίζουν αύξηση 18,38%, στις νέες χώρες του εξωτερικού κατά 129,46%, ενώ αντίστοιχα οι πωλήσεις της Ελλάδος εμφανίζουν μείωση της τάξεως του 4,74%.

Σημειώνεται, ότι ο Όμιλος Γρ. Σαράντη κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των προϊόντων συσκευασίας, πέρα από την Ελλάδα, στις χώρες Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, FYROM και Πολωνία. Επίσης, κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των αρωμάτων ευρείας διανομής (fragrances & cosmetics) στις χώρες Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και FYROM.

Οι σημαντικότερες ξένες αγορές σε επίπεδο ρυθμού ανάπτυξης παρέμειναν οι χώρες Τουρκία (+42,75%), Τσεχία (+34,65%), Σερβία (+27,88%) και η Βουλγαρία με 24,39%, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι αγορές της Ρωσίας και Ουγγαρίας άρχισαν να αποδίδουν έσοδα σε σχέση με το 2005.

Σημειώνεται, ότι ο όμιλος έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές του σε εξαγορά τοπικής εταιρίας στην Τουρκία και την Ουκρανία, σε κάθε τομέα στρατηγικών προτεραιοτήτων της εταιρίας.

Η Ελλάδα παρουσίασε κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) αυξημένα κατά 14,94% στα 23,36 εκατ. ευρώ, ενώ στο σύνολό τους οι παλαιές χώρες παρουσίασαν αυξημένα ΕΒΙΤ κατά 17,57%, με πρώτες τη Τσεχία, τη Σερβία, τα Σκόπια και τη Βουλγαρία.

---Οι πρώτες αντιδράσεις των αναλυτών

Μικτά χαρακτηρίζουν οι αναλυτές στις πρωινές τους αναφορές τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για τη χρήση του 2006 η Σαράντης, καθώς οι πωλήσεις που ανακοινώθηκαν ήταν χαμηλότερες των εκτιμήσεων των αναλυτών αλλά και των προβλέψεων της διοίκησης της εταιρίας, ενώ τα καθαρά κέρδη ευθυγραμμίστηκαν με τις προβλέψεις των αναλυτών. Οι αναλυτές σημειώνουν οτι τα μεγέθη επιβάρυναν οι αδύναμες επιδόσεις της εταιρίας σε Ρωσία, Ουκρανία, Τουρκία και Ουγγαρία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v