Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μέλισσα Κίκιζας: Βασικός στόχος η είσοδος σε νέες αγορές

Την αύξηση των μεριδίων εντός και εκτός Ελλάδας, αλλά και την είσοδο σε νέες αγορές θέτει ως στόχο για τη φετινή χρονιά η εταιρία. Προτεραιότητα στην βελτίωση της οργανωτικής δομής, στην ανάπτυξη της διανομής και τον εξορθολογισμό της γκάμας των προϊόντων.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μέλισσα Κίκιζας: Βασικός στόχος η είσοδος σε νέες αγορές

Σταθερή σε επίπεδο όγκου και πτωτική σε επίπεδο αξίας θα είναι η αγορά ζυμαρικών τη φετινή χρονιά όπως εκτιμά η διοίκηση της Μέλισσα – Κίκιζας, η οποία "βλέπει" ότι η αύξηση των πωλήσεων προϊόντων Ιδιωτικής ετικέτας θα συνεχιστεί, ενώ η μεγάλη ένταση των προωθητικών ενεργειών θα συμπιέσει περαιτέρω τις τιμές πώλησης.

Η διοίκηση της εταιρείας, εντούτοις, στοχεύει στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, μέσα από επιθετική τιμολογιακή πολιτική αλλά κυρίως μέσα από το λανσάρισμα νέων καινοτόμων προϊόντων.

Η είσοδος σε νέες αγορές αποτελεί άλλωστε βασικό στόχο και για το 2014. Ειδικά για την θυγατρική της Πολωνίας, την εμπορική εταιρεία Altanta, το 2013 αποφασίστηκε να γίνει ριζική αλλαγή της διοικητικής ομάδας της.

Έτσι ήδη από τις αρχές του 2014 έχει τοποθετηθεί νέα διοίκηση η οποία σε συνεργασία με τη διοικητική ομάδα της Μέλισσα Κίκιζας αναμένεται να πετύχει θετικά αποτελέσματα όπως εκτιμά η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας ζυμαρικών. O στόχος για το 2014 επικεντρώνεται στη βελτίωση της οργανωτικής δομής της εταιρείας, στην ανάπτυξη της διανομής και τον εξορθολογισμό της γκάμας των προϊόντων που διανέμονται.

Πέρυσι η χρονιά ήταν κερδοφόρα για τον όμιλο. Τα προ φόρου κέρδη διαμορφώθηκαν σε 4,1 εκατ. ευρώ περίπου, τα οποία είναι αυξημένα κατά 2% σε σχέση με το 2012. Ο κύκλος εργασιών πάντως μειώθηκε κατά 5,2% στα 68,8 εκατ. ευρώ, λόγω της μείωσης των εξαγωγών σίτου κατά 39% η οποία αντιστάθμισε την οριακή αύξηση των εγχώριων πωλήσεων.

Αντίστοιχα, οι συνολικές κατ' όγκο πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12% σε σχέση με το 2012, λόγω της μείωσης των εξαγωγών σίτου κατά 33% η οποία αντιστάθμισε την οριακή αύξηση των εγχώριων πωλήσεων. Κατά την χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2013, τα καθαρά (μετά από φόρους) κέρδη του Ομίλου υποχώρησαν στα 1,9 εκατ. ευρώ έναντι 3,3 εκατ. ευρώ το 2012, δηλαδή σημείωσαν μείωση κατά 43,3%.

Η μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στην επιβάρυνση από την μητρική εταιρεία της χρήσης 2013 με πρόσθετο αναβαλλόμενο φόρο λόγω της αύξησης του συντελεστή φόρου εισοδήματος (από 20% σε 26%) για το έτος 2013 και εντεύθεν, που τέθηκε σε ισχύ από την Ελληνική κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 2013.

Ο αυξημένος αυτός συντελεστής, υποχρέωσε τον όμιλο να αναθεωρήσει την πρόβλεψη που είχε δημιουργήσει για αναβαλλόμενους φόρους που προκύπτουν από τις διαφορές μεταξύ των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων και της φορολογικής βάσης υπολογισμού των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού του Ομίλου. Η αναθεώρηση αυτή επιβάρυνε τα αποτελέσματα του 2013 με πρόσθετο αναβαλλόμενο φόρο ύψους 1,1 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, η αύξηση του φορολογικού συντελεστή επιβάρυνε τα αποτελέσματα του 2013 με πρόσθετο φόρο εισοδήματος ύψους 0,3 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v