ΤΑΙΠΕΔ: Σήμερα η προεπιλογή για ΟΛΘ

Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων θα αποφασιστούν οι όμιλοι που περνούν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το 67% των μετοχών του ΟΛΘ.

ΤΑΙΠΕΔ: Σήμερα η προεπιλογή για ΟΛΘ

Σήμερα αποφασίζει, εκτός απροόπτου, το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για τους ομίλους που προκρίνονται στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Επιπλέον, εντός των προσεχών ημερών υποτίθεται πως πρέπει να ανοίξει το λεγόμενο data room για τον ΟΛΠ μέσω του οποίοι οι πέντε επενδυτές που πέρασαν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού θα έχουν πρόσβαση σε στοιχεία για την υπό ιδιωτικοποίηση εταιρεία.

Αρχικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ είχαν εκδηλώσει, πάντως, περισσότεροι όμιλοι σε σύγκριση με τον ΟΛΠ, κυρίως γιατί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν έχει δεσμευθεί με συγκεκριμένο μνηστήρα, όπως συμβαίνει στον Πειραιά με την κινεζική Cosco. Μεταξύ των υποψηφίων είναι και αρκετοί από τους ομίλους που ανταγωνίζονται για τον ΟΛΠ όπως η APM Terminal που ανήκει στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κολοσσό Maersk και η International Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες.

Ο ΟΛΘ προσέλκυσε και παγκόσμιους παίκτες οι οποίοι απείχαν από το διαγωνισμό για το λιμάνι του Πειραιά όπως για παράδειγμα ο πολυεθνικός όμιλος της Dubai Port World που συμμετέχει μέσω της θυγατρικής P&0 Steam Navigation Company. Η DP World ελέγχει σήμερα περί τους 65 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων (container) ανά τον κόσμο.

Ενδιαφέρον για το λιμάνι της συμπρωτεύουσας εκδήλωσαν, όπως είχαν προαναγγείλει και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) σε κοινοπραξία με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Για να περάσουν στη δεύτερη φάση, οι Ρώσοι και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ χρειάζεται να συνεταιριστούν με όμιλο που έχει εμπειρία στη διαχείριση σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, όπως προέβλεπε η προκήρυξη του διαγωνισμού. Προ ημερών ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρης είχε υποστηρίξει πως βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικές συζητήσεις.

Ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ εκδήλωσε και ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui & Co ο οποίος δραστηριοποιείται σε πλήθος τομείς που ξεκινούν από την παραγωγή χάλυβα και φτάνουν μέχρι τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και τα έργα υποδομής. Κινέζοι φαίνεται πως βρίσκονται, όμως, πίσω από τη συμμετοχή της ελβετικής Duferco SA η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της διανομής χάλυβα και άλλων πρώτων υλών διεθνώς. 

H τουρκική Yilport Holding, που εκδήλωσε ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, διαχειρίζεται τέσσερις εμπορευματικούς σταθμούς στην Τουρκία, έναν στη Μάλτα και έναν στη Σουηδία. Η Yiliport Holding ανήκει στον τουρκικό όμιλο Yildirim (με παρουσία σε τομείς που ξεκινούν από τις κατασκευές και φτάνουν μέχρι τα ναυπηγεία και τις επενδύσεις) ο οποίος το 2010 είχε εξαγοράσει το 20% της CMA CGM. Η τελευταία είναι ο τρίτος όμιλος διεθνώς στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, που επίσης εκδήλωσε ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, ανήκει στον όμιλο Transconnect Unternehmens und Beteiligungs AG που δραστηριοποιείται στον τομέα των επενδύσεων με έδρα το Μόναχο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v