Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Attica Group: Υποχώρηση κερδών το 2006

Κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ύψους 26,28 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 28,08 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, εμφάνισε στην χρήση του 2006 η Attica Group. Τα κέρδη ανά μετοχή της Attica Group διαμορφώθηκαν σε 0,25 ευρώ σε σχέση με 0,27 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Η διοίκηση της εταιρίας θα προτείνει συνολικό μέρισμα 0,08 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2006.

Attica Group: Υποχώρηση κερδών το 2006
Συνολικό ενοποιημένο κύκλο εργασιών από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες 326,60 εκατ. ευρώ (385,12 εκατ. ευρώ το 2005) και συνολικά ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες (EBITDA) 71,53 εκατ. ευρώ (99,10 εκατ. ευρώ), εμφάνισε για το σύνολο της χρήσης 2006 ο όμιλος Attica Group.

Οι διακοπείσες δραστηριότητες αφορούν τρία πλοία Superfast (Superfast VII, Superfast VIII και Superfast IX) τα οποία δραστηριοποιήθηκαν στη Βαλτική θάλασσα μέχρι την πώλησή τους, τον Απρίλιο 2006.

Για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 308,54 εκατ. ευρώ (315,65 εκατ. ευρώ) και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 74,52 εκατ. ευρώ (82,61 εκατ. ευρώ, το έτος 2005).

Τα καθαρά αποτελέσματα όπως εμφανίζονται στις δημοσιευμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις παρουσιάζουν κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας 26,28 εκατ. ευρώ (28,08 εκατ. ευρώ) από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες. Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) της Attica Group διαμορφώθηκαν σε 0,25 ευρώ σε σχέση με 0,27 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.

Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (EBITDA) από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 22%, που επιβάρυνε σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα καθ’ όλο το 2006 και στη διακοπείσα δραστηριότητα των τριών Superfast στη Βαλτική η οποία παρουσίασε το 2006 αρνητικό EBITDA 2,99 εκατ. ευρώ έναντι EBITDA 16,49 εκατ. ευρώ το 2005.

Στα αποτελέσματα του 2006 περιλαμβάνονται κέρδη Ευρώ 13,29 εκατ. από την πώληση των πλοίων Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX, Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος και κέρδη 7,09 εκατ. ευρώ από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.

Το 2006 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα Superfast και δύο Blue Star, στη Βαλτική θάλασσα με πέντε πλοία μέχρι τον Απρίλιο και έκτοτε με δύο RoRo, στη Βόρειο θάλασσα με ένα Superfast έναντι δύο πλοίων Superfast to 2005 και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με έξι πλοία Blue Star (ένα εξ αυτών, το Διαγόρας από τις 12 Αυγούστου, 2006). Κατά συνέπεια, στο σύνολό τους, τα στοιχεία του 2005 και 2006 δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα.

Tα οικονομικά αποτελέσματα της Attica Group του 2006 περιλαμβάνουν αποσβέσεις 29,93 εκατ. ευρώ (37,38 εκατ. ευρώ) και καθαρά έξοδα τόκων και συναφών εξόδων 22,97 εκατ. ευρώ (26,19 εκατ. ευρώ).

Τα οικονομικά στοιχεία του 2006 ως και αυτά του 2005 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 31η Δεκεμβρίου, 2006, καθαρή θέση των μετόχων της εταιρίας μετά από δικαιώματα μειοψηφίας 344,29 εκατ. ευρώ (389,08 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου, 2005), Ταμειακά Διαθέσιμα 105,45 εκατ. ευρώ (92,56 εκατ. ευρώ), σύνολο Υποχρεώσεων 581,16 εκατ. ευρώ (842,89 εκατ. ευρώ) και Ενσώματα Πάγια στοιχεία 819.23 εκατ. ευρώ (1.116,91 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2005).

Σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, ότι τον Ιούλιο 2006 διετέθησαν στους μετόχους 70,80 εκατ. ευρώ για επιστροφή κεφαλαίου και πληρωμή μερίσματος χρήσεως 2005.

Στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Attica Συμμετοχών που θα πραγματοποιηθεί στις 16 Μαΐου, 2007, η Διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους της Εταιρίας τη διανομή συνολικού μερίσματος 8,33 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2006, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 32% επί των καθαρών κερδών του Ομίλου μετά από την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 30% της χρήσης 2005.

Το συνολικό μέρισμα αντιστοιχεί σε 0,08 ευρώ ανά μετοχή.

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟΛΟΥ - ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Το Μάρτιο του 2006, ο Όμιλος Blue Star επώλησε το επιβατηγό catamaran Seajet 2 και τον Απρίλιο 2006 ο στόλος της Attica Group μειώθηκε κατά τρία πλοία Superfast που δραστηριοποιούντο στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας στη Βαλτική θάλασσα.

Τον Ιούλιο του 2006 η θυγατρική εταιρία Blue Star Ν.Α.Ε. απέκτησε, μέσω πλειστηριασμού, το σύνολο του ενεργητικού της Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας έναντι 19,90 εκατ. ευρώ.

Στο ενεργητικό της ΔΑΝΕ περιλαμβάνονταν τα πλοία Διαγόρας, Πάτμος και Ρόδος καθώς και διάφορες οριζόντιες ιδιοκτησίες στην πόλη της Ρόδου. Το πλοίο Διαγόρας, μετά την εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών επισκευής του, δρομολογήθηκε στις 12 Αυγούστου στα Δωδεκάνησα. Τα πλοία Πάτμος και Ρόδος επωλήθησαν το Σεπτέμβριο 2006 με κέρδος 300 χιλ. ευρώ περίπου.

Τον Αύγουστο του 2006 ο Όμιλος προέβη σε συμφωνία με την Veolia Transport για την πώληση του πλοίου Superfast X που δραστηριοποιείτo στη Βόρειο θάλασσα έναντι συνολικού τιμήματος 112,00 εκατ. ευρώ.

Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 12 Φεβρουαρίου, 2007 με την παράδοση του πλοίου. Το μικτό κέρδος από την πώληση ανήλθε σε 13,89 εκατ. ευρώ ενώ το καθαρό κέρδος, μετά την εκκαθάριση των εξόδων που αφορούν τη συναλλαγή, ανήλθε σε 12,51 εκατ. ευρώ και θα καταχωρηθεί στα αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2007. Ο Όμιλος αντικατέστησε το Superfast X με το Blue Star 1 στη σύνδεση Rosyth-Zeebrugge από τις 29 Ιανουαρίου, 2007.

Το Νοέμβριο του 2006 η Attica Συμμετοχών ήλθε σε συμφωνία με τη γαλλική εταιρία Fret Cetam για τη ναύλωση του φορτηγού-οχηματαγωγού RoRo Nordia μέχρι τον Οκτώβριο του 2008. Το φορτηγό-οχηματαγωγό RoRo Marin μεταδρομολογήθηκε στην Αδριατική θάλασσα όπου από τις 10 Φεβρουαρίου, 2007 εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα -Βενετία (Porto Marghera) - Πάτρα, ενισχύοντας την παρουσία του Ομίλου στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας.

Όπως αναφέρεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του 2006, το ποσοστό συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών ανέρχεται στις 31 Δεκεμβρίου, 2006 σε 14,24%.

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΟΡΩΝ

Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα, στη σύνδεση Πάτρας και Ηγουμενίτσας με την Ανκώνα, τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 525.383 επιβάτες (μείωση 0,5%), 88.988 φορτηγά οχήματα (μείωση 7,6%), 106.580 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 5,9%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες με μερίδιο αγοράς 23,6% και μερίδια 19,4% στα φορτηγά οχήματα και 21,2% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το 2006.

Η μείωση του μεταφορικού έργου των πλοίων Superfast στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, οφείλεται κυρίως στη μείωση των δρομολογίων της Superfast Ferries κατά 3,5% και από τη μετατόπιση μέρους της κίνησης από το λιμάνι της Ανκώνα στο Μπάρι λόγω δρομολόγησης νέων πλοίων στη γραμμή αυτή. Τα μερίδια αγοράς προκύπτουν από τα στοιχεία των Ελληνικών λιμενικών αρχών.

Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με δύο πλοία στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι το 2006. Το μεταφορικό έργο των πλοίων Blue Star 1 και Blue Horizon ανήλθε σε 251.958 επιβάτες (μείωση 5,3% σε σχέση με το 2005), 34.290 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 14,5%) και 47.246 φορτηγά οχήματα (αύξηση 12,8%).

Στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε το 2006 με δύο φορτηγά-οχηματαγωγά πλοία (RoRo) και μέχρι την πώλησή τους στην AS Tallink Grupp τον Απρίλιο 2006 με τρία πλοία Superfast (Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX). Τα δύο RoRo μετέφεραν 17.450 φορτηγά οχήματα (αύξηση 11,7% έναντι του 2006).

Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με το πλοίο Superfast X, έναντι δύο πλοίων (Superfast IX και Superfast X) κατά το μεγαλύτερο διάστημα του 2005. Το 2006 τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 44,0% σε σχέση με το 2005.

Το μεταφορικό έργο στη γραμμή αυτή ανήλθε σε 113.381 επιβάτες (μείωση 38,3% σε σχέση με το 2005), 36.331 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 27,6%) και 27.491 φορτηγά οχήματα (μείωση 28,7%). Η εκμετάλλευση ενός αντί δύο πλοίων στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου το 2006, συνέβαλε στην ενίσχυση του μεταφορικού έργου ανά ταξίδι και στην κερδοφορία της γραμμής αυτής.

---Τα αποτελέσματα της Blue Star Ναυτιλιακής

Το 2006, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή, στην οποία η Attica Group κατέχει ποσοστό 48,8%, ανήλθαν σε 141,16 εκατ. ευρώ έναντι 133,38 εκατ. ευρώ το 2005 (αύξηση 5,8%).

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 40,83 εκατ. ευρώ έναντι 37,64 εκατ. ευρώ (αύξηση 8,5%) ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 21,76 εκατ. ευρώ, έναντι 17,50 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 24,40%).

Αντίστοιχα, τα κέρδη μετά από φόρους ανά μετοχή ανήλθαν σε 0,21 ευρώ έναντι 0,17 ευρώ το 2005.

--- Οι πρώτες αντιδράσεις των αναλυτών

H Εθνική Χρηματιστηριακή χαρακτηρίζει τα καθαρά κέρδη 2006 της Attica υψηλότερα των εκτιμήσεών της τονίζοντας ότι στην αύξηση των κερδών συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, τα μειωμένα δικαιώματα μειοψηφίας.

Η P&K υποστηρίζει ότι τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν ανάλογα των προβλέψεων και τα EBITDA υψηλότερα των προσδοκιών της, ενώ τονίζει ότι η πώληση πλοίων του ομίλου ενίσχυσε τα τελικά αποτελέσματα κατά 13,8 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της η Eurobank Sec. χαρακτηρίζει τα καθαρά κέρδη της Attica χαμηλότερα των εκτιμήσεων, ενώ υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, τα κεφαλαιακά κέρδη από την πώληση 4 πλοίων.

Η Marfin – Egnatia επισημαίνει ότι τα αποτελέσµατα ήταν χαµηλότερα σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας τονίζοντας ότι η διαφορά ανάµεσα στις δικές της εκτιµήσεις και τα πραγµατικά αποτελέσµατα φαίνεται να αποδίδεται στους υψηλότερους φόρους στο τέταρτο τρίµηνο του έτους (εν µέρει λόγω διαφορών από την ολοκλήρωση των φορολογικών ελέγχων προηγούµενων ετών).

Παράλληλα σημειώνει ότι ο όµιλος λειτουργούσε µε µειωµένο συνολικά στόλο µετά την πώληση των τριών πλοίων SFF τον Μάρτιο και του Seajet 2 τον Απρίλιο (συµπεριλαµβάνεται όµως η συνεισφορά του πλοίου Διαγόρας από τον Αύγουστο).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v