Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Βλέπει» ανάκαμψη της αγοράς η Ελαΐς Unilever

Ενδιαφέρον για παραγωγή και άλλων κωδικών στην Ελλάδα αλλά και για νέα προγράμματα συμβολαιακής καλλιέργειας από την Ελαΐς Unilever. Σταθεροποίηση μεγεθών στο εξάμηνο. Η διοίκηση προβλέπει ανάκαμψη της αγοράς στο τέλος του έτους.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
«Βλέπει» ανάκαμψη της αγοράς η Ελαΐς Unilever

Από τα τέλη του 2012 έως και τον Μάρτιο του 2013 η Ελαΐς Unilever Hellas μετέφερε στην Ελλάδα την παραγωγή 110 κωδικών - προϊόντων του ομίλου που παράγονταν στο εξωτερικό.

Σήμερα, μετά από περισσότερο από έναν χρόνο, η διοίκηση, τα ηνία της οποίας έχει η κ. Ηρώ Αθανασίου, βρίσκεται σε επαφές με τα κεντρικά της μητρικής, συζητώντας το ενδεχόμενο μεταφοράς της παραγωγής και άλλων προϊόντων στην Ελλάδα.

Ωστόσο το εγχείρημα δεν είναι εύκολο, όπως σημείωσε χθες η πρόεδρος της εταιρείας, Ηρώ Αθανασίου, στο πλαίσιο παρουσίασης των δράσεων για την αειφορία, γιατί κάτι ανάλογο επιδιώκουν και άλλες θυγατρικές του πολυεθνικού ομίλου.

Όπως σημείωσε, η προσέλκυση παραγωγής στα ελληνικά εργοστάσια σχετίζεται άμεσα με την ανταγωνιστικότητά τους, και όχι κατ' ανάγκην με το εργασιακό κόστος, το οποίο είναι μια παράμετρος της παραγωγικής διαδικασίας.

Σημειώνεται ότι τα πρώτα 110 προϊόντα πριν από τη μεταφορά της παράγωγής τους στην Ελλάδα παράγονταν για λογαριασμό της Ελαΐς σε τρίτες εταιρείες, ενώ συνολικά το 70% των κωδικών τροφίμων που διαθέτει στην εσωτερική αγορά παράγεται στη χώρα.

Εκτός από το κομμάτι της δευτερογενούς παραγωγής, η εταιρεία από το 2011 πραγματοποιεί και Πρόγραμμα Συμβολαιακής και Αειφόρου καλλιέργειας τομάτας στη Γαστούνη Ηλείας. Ήδη 100 παραγωγοί βιομηχανικής τομάτας έχουν εξασφαλίσει ότι όλη η σοδειά τους αγοράζεται από την ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS για τα προϊόντα Pummaro που διατίθενται στην ελληνική αγορά ή εξάγεται στη Unilever Ευρώπης για την παραγωγή προϊόντων Knorr.

Έχοντας λάβει το βάπτισμα του πυρός στην τομάτα, η εταιρεία επιδιώκει να προχωρήσει στην επέκταση του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας και στο ελαιόλαδο.

Βέβαια το καυτό ερώτημα που είναι πάντα επίκαιρο είναι τι γίνεται με τις τιμές στο ράφι. Η κ. Αθανασίου υποστήριξε ότι από την αρχή της κρίσης η εταιρεία έχει μειώσει μεσοσταθμικά τις τιμές των προϊόντων της κατά 11%, ενώ κυκλοφόρησε στην αγορά και σειρά οικονομικών προϊόντων Ελλαΐς.

Πάντως παρά τη μείωση των τιμών, πέρυσι η Ελαΐς επέστρεψε σε κέρδη ύψους 4,5 εκατ. ευρώ από ζημίες το 2012, ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 4,9%, στα 483 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της, η επικεφαλής αυτής σημείωσε ότι το α' εξάμηνο του έτους καταγράφεται σταθεροποίηση των οικονομικών μεγεθών, ενώ εκτίμησε ότι η πορεία της θα εξαρτηθεί από τη γενικότερη ανάκαμψη της κατανάλωσης, επισημαίνοντας παράλληλα πως «δεν εφησυχάζουμε, συνεχίζουμε τον αγώνα».

Η ίδια σημείωσε ότι η αγορά σταθεροποιείται και η οποία ανάκαμψη υπάρξει στο τέλος του έτους δεν θα έρθει σε μια ευθεία γραμμή, όπως είπε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v