Σκληρό παζάρι δημοσίου - τραπεζών για "Μωρέα"

Σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις δημοσίου - τραπεζών καθώς οι τελευταίες ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις 300.000.000 ευρώ για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα που κατασκευάζει και διαχειρίζεται η κοινοπραξία "Μωρέας"

Σκληρό παζάρι δημοσίου - τραπεζών για Μωρέα

Πρόσθετες εγγυήσεις οι οποίες προσεγγίζουν τα 300.000.000 ευρώ ζητούν οι τράπεζες από το ελληνικό δημόσιο προκειμένου να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, τον οποίο κατασκευάζει και διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μωρέας». Μεγαλύτερος μέτοχος της τελευταίας είναι ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Σύμφωνα με όσα υποστήριξαν χθες στελέχη του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης, οι τράπεζες ζητούν τις πρόσθετες εγγυήσεις επειδή θέλουν μεγαλύτερες εξασφαλίσεις στην περίπτωση που υπάρξει περαιτέρω μείωση των διελεύσεων και συνεπώς μικρότερα έσοδα από διόδια. Πρόκειται για τις δυνητικές εγγυήσεις που ενδέχεται να καταβάλλει το δημόσιο κατά τη διάρκεια της παραχώρησης, στην περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια κινηθούν κάτω από τις προβλέψεις της σύμβασης.

Ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοϊδης είχε εξαγγείλει από τις αρχές της άνοιξης πως μετά το Πάσχα θα έρχονταν στη Βουλή η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης για τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Όμως, τα παζάρια μεταξύ εργολάβων, τραπεζών και δημοσίου συνεχίζονται επί μήνες μολονότι έχει ολοκληρωθεί σχεδόν το 90% των εργασιών. Παρά τις σχετικές εξαγγελίες είναι άγνωστη η ημερομηνία ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων ώστε να κατατεθεί η νέα σύμβαση παραχώρησης στη Βουλή όπως συνέβη στην περίπτωση των τεσσάρων υπολοίπων οδικών αξόνων.

Η πλευρά του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ υποστήριξε χθες πως είχε γίνει προσπάθεια ώστε να ολοκληρωθεί το έργο χωρίς τις πρόσθετες εγγυήσεις. Ωστόσο, όπως είπαν, τα έσοδα από τα διόδια υποχώρησαν με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι πιέσεις προς το δημόσιο για τα 300.000.000 ευρώ.

Τα στοιχεία από τις επίσημες παρουσιάσεις του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ δείχνουν, πάντως, πως οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις στον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα αυξήθηκαν σε 41.266 το 2013 από 32.603 το 2012. Η μεγάλη αύξηση συνδέεται, πάντως, με την προσθήκη νέων σταθμών διοδίων κατά τον τελευταίο ενάμισι χρόνο.

Οι απαιτήσεις των τραπεζών, στην ουσία αμφισβητούν πρόσφατες προβλέψεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών και της «Ομάδας Δράσης» του Χορστ Ράιχενμπαχ σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν σημάδια σταθεροποίησης της κίνησης στους οδικούς άξονες, αλλά και μικρή αύξηση των διελεύσεων σε ορισμένα τμήματα του οδικού δικτύου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v