ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κινήσεις σε ιδιωτικοποιήσεις και νέα έργα

Από τους τελικούς όρους του διαγωνισμού θα κριθεί η υποβολή δεσμευτικής προσφοράς για ΤΡΑΙΝΟΣΕ μαζί με τη ρωσική RZD. Σε διαπραγματεύσεις για κοινοπρακτικό σχήμα που θα διεκδικήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Συζητήσεις και για νέο μέλος στην κοινοπραξία που διεκδικεί τον ΟΛΘ.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κινήσεις σε ιδιωτικοποιήσεις και νέα έργα

Εντός των προσεχών εβδομάδων, οπότε και θα οριστικοποιηθούν οι όροι των διαγωνισμών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO) θα αποφασιστεί αν η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τους ρωσικούς σιδηροδρόμους (RZD) θα υποβάλει δεσμευτική προσφορά.

Όπως τόνισε χθες ο επικεφαλής του κατασκευαστικού ομίλου Γ. Περιστέρης, δεν έχει καθοριστεί ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

«Εάν οι τελικοί όροι που θα συμφωνηθούν κριθούν συμφέροντες για την εταιρεία, τότε θα καταθέσουμε δεσμευτική προσφορά» ξεκαθάρισε. Όσο για τον ΟΛΘ, τον οποίο επίσης διεκδικεί μαζί με την RZD, ο κ. Περιστέρης υποστήριξε πως βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με ομίλους που διαθέτουν πείρα στη διαχείριση τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ώστε να ικανοποιούνται οι όροι του ΤΑΙΠΕΔ.

Σε διαπραγματεύσεις βρίσκεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και για τη συμμετοχή της σε κοινοπρακτικό σχήμα που θα διεκδικήσει την κατασκευή, χρηματοδότηση και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, προϋπολογισμού περί το 1 δισ. ευρώ. Ο επικεφαλής του ομίλου είπε πως δεσμεύεται από τις εν εξελίξει συζητήσεις και δεν αποκάλυψε τα ονόματα των πιθανών συνεργατών.

Όσο για τις πρόσφατες δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων, σύμφωνα με τις οποίες εξετάζεται η κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας με σύμβαση παραχώρησης, ο κ. Περιστέρης υποστήριξε πως πρέπει να μελετηθεί το χρηματοδοτικό μοντέλο ώστε να διερευνηθεί αν τα έσοδα από εισιτήρια επαρκούν ή αν ο ανάδοχος εκμεταλλεύεται και άλλους τομείς (π.χ. εμπορικά καταστήματα στους σταθμούς). «Όταν προχωρήσει το συγκεκριμένο μοντέλο, θα δούμε» είπε για το ενδεχόμενο διεκδίκησης του έργου.

Για τα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη (η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέλαβε το σύνολο των κατασκευαστικών εργασιών σε Ιονία Οδό και Άξονα Κεντρικής Ελλάδας από τους Ισπανούς συνεταίρους της), ο κ. Περιστέρης είπε πως παραμένει ο στόχος ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του 2015. Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να μείνουν ορισμένα μικρά τμήματα για το πρώτο εξάμηνο του 2016. Ο όμιλος συμμετέχει και στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα).

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του ομίλου βρίσκεται σήμερα κοντά στα 3,8 δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v