Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

OTE: Πρόστιμο 3 εκατ. ευρώ από την ΕΕΤΤ

Πρόστιμο ύψους 3 εκατ. ευρώ κοινοποιήθηκε στον ΟΤΕ από την ΕΕΤΤ. Το πρόστιμο αφορά σε παραβιάσεις του προγενέστερου κανονισμού προεπιλογής φορέα κατά το 2005.

OTE: Πρόστιμο 3 εκατ. ευρώ από την ΕΕΤΤ
Πρόστιμο ύψους 3 εκατ. ευρώ κοινοποιήθηκε στον ΟΤΕ από την ΕΕΤΤ. Το πρόστιμο αφορά σε παραβιάσεις του προγενέστερου κανονισμού προεπιλογής φορέα κατά το 2005.

Η ακρόαση για τη συγκεκριμένη υπόθεση έγινε στις 2/12/2005 και η απόφαση ελήφθη στις 29/11/2006 και κοινοποιήθηκε στον ΟΤΕ στις 13/2/2007. Ειδικότερα η ΕΕΤΤ επέβαλε πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ στον ΟΤΕ για παραβίαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας και 2 εκατ. ευρώ για παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού.

Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος κανονισμός άλλαξε το 2006, έπειτα από δύο τροποποιήσεις στις 18/1/2005 και κατόπιν στις 8/12/2005. Ο νέος κανονισμός τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2006.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΤΕ θεωρεί ότι η απόφαση αυτή στην ουσία δεν επιφέρει καμία αλλαγή στην αγορά η οποία έχει μπει σε νέα λειτουργία μετά την αλλαγή του κανονισμού και αναμένεται να προσβάλει τη συγκεκριμένη απόφαση με κάθε νόμιμο μέσο.

Όπως λέγεται, στην επιχειρηματολογία του ΟΤΕ αναμένεται να συμπεριληφθεί παρόμοια απόφαση εναντίον εναλλακτικού φορέα, για την οποία η ΕΕΤΤ κατόπιν δήλωσε πως ”μάλλον πρόκειται για ανθρώπινο λάθος” και επέβαλε πρόστιμο 100.000 ευρώ.

Λ. Καλ.

----Τι απαντά ο ΟΤΕ

Ο ΟΤΕ ανακοινώνει ότι του κοινοποιήθηκε χθες, 13/2/2007, απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που ελήφθη στις 29/11/2006 (!), με την οποία του επιβάλλει πρόστιμο ύψους 3.000.000 ευρώ για παραβίαση διάταξης του προγενέστερου κανονισμού προεπιλογής φορέα.

Το γεγονός αυτό προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη και δικαιολογημένη αγανάκτηση στον ΟΤΕ καθώς:

* Το πρόστιμο επιβάλλεται για μια διάταξη που πλέον δεν είναι σε ισχύ, δημιουργώντας εσφαλμένες εντυπώσεις στην κοινή γνώμη. Η ίδια η ΕΕΤΤ, αναγνωρίζοντας τις ασάφειες που υπήρχαν και έπειτα από αναρίθμητες καταγγελίες καταναλωτών κατά εναλλακτικών παρόχων, τροποποίησε τη διάταξη για την κατάργηση προεπιλογής φορέα, θέτοντας σε εφαρμογή νέο κανονισμό από τις 17/1/2006.

* Η ακρόαση για το θέμα αυτό πραγματοποιήθηκε στις 2/12/2005 -μόλις 6 ημέρες πριν ληφθεί η απόφαση για την τροποποίηση της παραπάνω διάταξης (την οποία υποτίθεται ότι παραβίασε ο ΟΤΕ), που σημαίνει ότι η ΕΕΤΤ γνώριζε πολύ καλά τα προβλήματά που παρουσιάζονταν όσον αφορά στην προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών.

* Η απόφαση για το πρόστιμο καθυστέρησε έναν ολόκληρο χρόνο (2/12/2005 – 29/11/2006) και κοινοποιήθηκε στον ΟΤΕ μόλις σήμερα, δυόμισι μήνες μετά, ενώ είναι πλέον σαφές, από τη λειτουργία του νέου κανονισμού προεπιλογής, ότι δεν υφίσταται (και ούτε υφίστατο) πρόβλημα από τη συμπεριφορά του ΟΤΕ. H EETT διατηρεί σε μακρόχρονη εκκρεμότητα μια σειρά αποφάσεων που αφορούν στον ΟΤΕ σε διάφορες αγορές και τις ανασύρει και χρησιμοποιεί κατά το δοκούν και ανάλογα με τις συγκυρίες που θέλει να εξυπηρετήσει.

* Την ίδια ημέρα (29/11/2006) ελήφθη απόφαση για πρακτική ενεργοποίησης προεπιλογής φορέα εν αγνοία καταναλωτών και χωρίς τη συναίνεσή τους (slamming) από εναλλακτικό φορέα. Παρά τη μαζικότητα του φαινομένου, που οδήγησε στην αλλαγή του κανονισμού προεπιλογής, η ΕΕΤΤ δηλώνει στην απόφασή της ότι οι καταγγελίες ”μάλλον αποτελούν περιπτώσεις ανθρώπινου λάθους” και επιβάλλει πρόστιμο μόλις 100.000 ευρώ στον εναλλακτικό πάροχο.

Αυτό το γεγονός στην ουσία δίνει το στίγμα σε όσους εναλλακτικούς παρόχους επιδίδονται σε αυτή την πρακτική ότι μπορούν να συνεχίσουν ανενόχλητοι το έργο τους εις βάρος των καταναλωτών, γιατί οι πρακτικές αθέμιτης άγρας πελατών θα νομιμοποιούνται από την ΕΕΤΤ.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το διάστημα που ίσχυσε η διάταξη για την κατάργηση προεπιλογής φορέα (ουσιαστικά όλο το 2005) οι πελάτες του ΟΤΕ κατά χιλιάδες διαπίστωναν ότι έπεφταν θύματα απάτης, βρισκόμενοι εγγεγραμμένοι σε εναλλακτικούς παρόχους χωρίς καν να το γνωρίζουν.

Η θέση του ΟΤΕ, δηλαδή ότι οι καταναλωτές είναι αυτοί που πρέπει να έχουν τον τελευταίο λόγο στην επιλογή του τηλεπικοινωνιακού τους παρόχου, έχει δημοσιοποιηθεί επανειλημμένως με Δελτία Τύπου. Επίσης, το πρόβλημα είχαν δημοσιοποιήσει και καταναλωτικές οργανώσεις (π.χ. Δίκτυο Ελληνικών Καταναλωτικών Οργανώσεων – δ Ε.ΚΑΤ.Ο).



Είναι άξιον απορίας πώς η ΕΕΤΤ έκρινε παράνομη τη συμπεριφορά του ΟΤΕ και όχι εκείνη κάποιων εναλλακτικών παρόχων, οι οποίοι δημιούργησαν εξ αρχής το ζήτημα (εγγράφοντας συνδρομητές χωρίς τη θέλησή τους και αγνοώντας στη συνέχεια τις αιτήσεις κατάργησης προεπιλογής φορέα που τους έστελναν οι ίδιοι οι καταναλωτές).

Τα ερωτηματικά που τίθενται αφορούν στην αντίληψη της ΕΕΤΤ για τη μεταφορά πελατών-κτημάτων των παρόχων από τον έναν στον άλλο και μακριά από τον ΟΤΕ και την παραβίαση της βούλησής τους όπως και την παντελή αδιαφορία της για τις αρχές του Αστικού Δικαίου. Οι πράξεις αυτές γίνονται από μια Ανεξάρτητη Αρχή η οποία θεσπίζει, εκτελεί και κρίνει τους δικούς της νόμους με προφανές έλλειμμα αρχών και στόχων.

Ο ΟΤΕ καταγγέλλει για ακόμη μία φορά τη μεροληπτική στάση της ΕΕΤΤ εις βάρος του και δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο απέναντι στην πρωτοφανή αυτή απόφαση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v