Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΛΘ: Σήμερα η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το 67%

Αισιοδοξία στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων λόγω του συνωστισμού υποψηφίων στον πρόσφατο διαγωνισμό για τον ΟΛΠ. Τα σενάρια για τους ενδιαφερόμενους. Ικανοποιητικά αποτελέσματα είχε στο πρώτο τρίμηνο ο Οργανισμός.

ΟΛΘ: Σήμερα η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το 67%

Λήγει σήμερα η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Ο συνωστισμός υποψηφίων στην αντίστοιχη διαδικασία για τον ΟΛΠ φέρνει αισιοδοξία στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), αν και αποφεύγονται οι προβλέψεις.

Στο παρελθόν ενδιαφέρον για τη διαχείριση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είχε εκδηλώσει (στον διαγωνισμό που ακυρώθηκε) η Hutchison από το Χονγκ Κονγκ, ένας από τους μεγαλύτερους του κλάδου διεθνώς. Άγνωστες είναι και οι προθέσεις των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD), στελέχη των οποίων είχαν δηλώσει στο παρελθόν πως ενδιαφέρονται για τον ΟΛΘ.

Ο αριθμός των υποψηφίων θα εξαρτηθεί και από τη στάση που θα τηρήσουν όσοι ενδιαφέρθηκαν για τον ΟΛΠ, όπως η κινεζική Cosco, οι Νεοζηλανδοί της Utilico, η ICTS από τις Φιλιππίνες και ο κολοσσός Maersk μέσω της APM Terminals.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν ίδια κεφάλαια άνω των 150 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία τριετία και την ίδια περίοδο να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον δύο τερματικούς σταθμούς, σε τουλάχιστον δύο χώρες, οι οποίοι εμφάνισαν:

(α) συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον 1 εκατομμυρίου TEU για όλους τους τερματικούς σταθμούς και τουλάχιστον έναν σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση 500 χιλιάδων TEU και άνω, ή εναλλακτικά, (β) συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον 8 εκατομμυρίων τόνων χύδην φορτίου και τουλάχιστον έναν σταθμό χύδην φορτίου με ετήσια κίνηση 4 εκατομμυρίων τόνων και άνω, ή, εναλλακτικά, (γ) τουλάχιστον έναν σταθμό πολλών χρήσεων με ετήσια κίνηση 5 εκατομμυρίων τόνων μη μοναδοποιημένου - γενικού φορτίου και άνω.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2014 ο ΟΛΘ είχε μεφαλύτερα κέρδη έναντι του ΟΛΠ παρά το γεγονός πως ο τελευταίος επωφελείται από τη σύμβαση με την Cosco. Τα κέρδη του ΟΛΘ διαμορφώθηκαν σε 6,26 εκατ. ευρώ, ενώ του ΟΛΠ σε μόλις 658.000 ευρώ. Αν μάλιστα εξαιρεθούν τα έσοδα του ΟΛΠ από τη σύμβαση με τον κινεζικό όμιλο (ύψους 7,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο) τότε ο κύκλος εργασιών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι αντίστοιχος του Πειραιά.

Τα συνολικά έσοδα του ΟΛΘ ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο σε 12,84 εκατ. ευρώ, ενώ του ΟΛΠ χωρίς την Cosco σε 14,8 εκατ. ευρώ. Αν συμπεριληφθούν τα έσοδα από τη σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και III στην Cosco, ο ΟΛΠ είχε στο τρίμηνο κύκλο εργασιών 22,7 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v