Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

FF Group: Πρόβλεψη για διψήφια άνοδο μεγεθών

Βελτίωση επιδόσεων στην εσωτερική αγορά, αλλά και διεθνώς αναμένει ο όμιλος. Ταχεία ανάπτυξη στην Κίνα, διείσδυση μέσω Dufry στη διεθνή αγορά duty free και προώθηση της Juicy Couture πανευρωπαϊκά.

FF Group: Πρόβλεψη για διψήφια άνοδο μεγεθών

Θετικές εκτιμήσεις για τη δραστηριότητά του -παρά την παραδοχή ότι η εγχώρια αγορά συνεχίζει να βρίσκεται υπό πίεση- διατύπωσε η διοίκηση του ομίλου Folli Follie κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του α' τριμήνου. Απελευθερωμένος από χρηματοοικονομικά κόστη, προσβλέπει σε απόδοση τόσο της θέσης που έχει δημιουργήσει εγχωρίως, όσο και στην περαιτέρω ανάπτυξή του στις διεθνείς αγορές, με λελογισμένη επενδυτική στρατηγική.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου, Τζώρτζη Κουτσολιούτσο, μετά τα αποτελέσματα του α' τριμήνου και τις ενδείξεις του β' τριμήνου, είναι ασφαλής η πρόβλεψη για διψήφια αύξηση σε επίπεδο τόσο πωλήσεων όσο και κερδών στο τέλος του 2014.

Στα αποτελέσματα του α' τριμήνου καταγράφηκε σημαντική αύξηση πωλήσεων του τομέα κοσμημάτων και αξεσουάρ κατά 10,4%, ποσοστό το οποίο θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν υπήρχε η αρνητική συναλλαγματική επιβάρυνση της τάξης του 2,6%. Σημαντική αύξηση (18,9%) παρουσίασε επίσης η δραστηριότητα σε λιανική και χονδρική ενδυμάτων -χωρίς να έχει ενσωματωθεί ακόμη κάποια θετική επίδραση από την πρόσφατη εξαγορά του πανευρωπαϊκού δικτύου της Juicy Couture-, γεγονός που αποδίδεται από τη διοίκηση του ομίλου τόσο στα μερίδια αγοράς που ελέγχει εγχωρίως, όσο και στη θετική συμπεριφορά της αγοράς στη Ρουμανία.

Επίσης, σημαντική βελτίωση σημειώθηκε στο ενοποιημένο περιθώριο κέρδους EBITDA, το οποίο διαμορφώθηκε στο 25,8% από 22,4% το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο, η παραπάνω βελτίωση οφείλεται στη θετική επίδραση από τη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων αλλά και στην εποχικότητα, καθώς συνέβαλε και η εορταστική περίοδος του Πάσχα.

Η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε ότι η πορεία των εργασιών της τα προσεχή τρίμηνα προδιαγράφεται θετική τόσο στο εξωτερικό όσο και στην εσωτερική αγορά. Ο κ. Κουτσολιούτσος επισήμανε ότι αν και στην Ελλάδα η ζήτηση παραμένει υποτονική η θέση του ομίλου στην αγορά ενισχύεται λόγω του portofolio σημάτων μόδας που κατέχει και της ενεργούς διαχείρισης συγκράτησης του κόστους, ενώ επιπλέον εκτίμησε ότι αναμένονται οφέλη από την προσδοκώμενη τουριστική κίνηση.

Σε ό,τι αφορά το εξωτερικό, ανάφερε ότι η δραστηριότητα του ομίλου είναι θετική, σημειώνοντας ότι στην Κίνα οι ρυθμοί ανάπτυξης κινούνται στο 20%-25%. Σημειώνεται ότι ο στόχος για το 2014 είναι το δίκτυο καταστημάτων Folli Follie στην Κίνα να ανέλθει στα 250 σημεία από 209 στο τέλος του 2013, υποβοηθούμενος και από τις συμβάσεις franchise που συνάπτει εκεί.

Σχετικά με τη χρηματοοικονομική εικόνα, οι ταμειακές ροές στο α' τρίμηνο ήταν αρνητικές κατά 3 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της φορολογικής επιβάρυνσης που ενέγραψε ο όμιλος στον Χονγκ Κονγκ, μετά την αλλαγή της τοπικής νομοθεσίας για την προκαταβολή φόρου. Ωστόσο, η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε ότι στο τέλος του 2014 οι ταμειακές ροές θα είναι θετικές κατά 30 εκατ. ευρώ. Επίσης ο κ. Κουτσολιούτσος προέβλεψε ότι στο τέλος του 2014 ο όμιλος θα εμφανίσει καθαρή ταμειακή θέση. Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2013 είχε ταμειακά διαθέσιμα της τάξης των 215 εκατ. ευρώ, και καθαρό ταμείο (εξαιρουμένων των δανείων) 15 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο εξετάζεται η αναδιάρθρωση ώριμων δανείων του ομίλου, είτε μέσω επέκτασης της λήξης τους είτε με την αξιοποίηση άλλων εργαλείων (όπως η έκδοση ομολόγου), ωστόσο οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τον Ιούνιο.

Σε ό,τι αφορά την επέκταση, πέρα από τη σχεδιαζόμενη ανάπτυξη στην Κίνα, σε προτεραιότητα τίθεται τόσο η πανευρωπαϊκή ανάπτυξη μέσω της Juicy Couture, όσο και η ανάπτυξη συνεργειών με την Dufry.

Ειδικότερα, ο όμιλος σε πρώτη φάση επικεντρώνεται στην αγορά της Βρετανίας για την ανάπτυξη της φίρμας Juicy, διεισδύοντας με shop in a shop σε μεγάλα πολυκαταστήματα της χώρας, συγκρατώντας το κόστος επένδυσης στο 1 με 1,2 εκατ. ευρώ. Επονται οι αγορές της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Ιταλίας αλλά και της Σκανδιναβίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, στο πρώτο πλήρες δωδεκάμηνο, η δραστηριότητα θα αποφέρει πωλήσεις της τάξης των 32 εκατ. ευρώ, ενώ στη διετία εκτιμάται ότι το ποσό αυτό θα αυξηθεί στα 60 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με τον ελβετικό όμιλο Dufry, πέρα από την εκχώρηση του 100% των ΚΑΕ, και τη μίσθωση εμπορικών στην ελληνική επικράτεια, η Folli Follie έχει διεισδύσει στο διεθνές δίκτυο duty free που ελέγχει η πρώτη. Συγκεκριμένα, ο όμιλος έχει τοποθετηθεί στη Βόρεια Αμερική στα διεθνή αεροδρόμια του Σικάγου και του Seattle, καθώς και στη Νότια Αμερική στα duty free της Δομινικανής Δημοκρατίας. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο, μέσω της Dufry o όμιλος επιδιώκει να αποκτήσει επίσης θέση σε Βραζιλία, Μεξικό, Καναδά και Ρωσία, καθώς και να επεκτείνει την παρουσία του στις ΗΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v