Coca Cola: Ζημίες 35,8 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο

Διευρύνθηκαν οι ζημίες της Coca Cola το α΄ τρίμηνο του 2014. Μικρή πτώση στα έσοδα αλλά και στον όγκο των πωλήσεων. Οι προσδοκίες μας για το σύνολο του έτους παραμένουν αμετάβλητες, δηλώνει ο CEO, Δ. Λόης.

Coca Cola: Ζημίες 35,8 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο

Ζημίες 35,8 εκατ. ευρώ κατέγραψε το α΄ τρίμηνο η Coca Cola HBC, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν στο 1,331 δισ. καταγράφοντας πτώση 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ο όγκος των πωλήσεων ανήλθε στα 409,6 εκατ. κιβώτια, καταγράφοντας πτώση 4% σε ετήσια βάση.

Βασικά οικονομικά μεγέθη πρώτου τριμήνου

• Αύξηση ή διατήρηση του μεριδίου αγοράς σε όγκο και αξία σε 15 αγορές στην κατηγορία των αναψυκτικών και σε 13 αγορές στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών.

Βελτίωση στα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, για 11ο συνεχόμενο τρίμηνο, καθώς υλοποιήθηκαν αυξήσεις τιμών προϊόντων μας λόγω της αύξησης της τιμής της πρώτης ύλης του αναψυκτικού (concentrate), παράλληλα με τη συνεχιζόμενη επιτυχημένη υλοποίηση των πρωτοβουλιών για διαχείριση της αύξησης των εσόδων.

• Πτώση του όγκου πωλήσεων εξαιτίας του χρόνου του Καθολικού Πάσχα σε σχέση με πέρυσι, των πρωτοβουλιών προκειμένου να αυξηθεί η προστιθέμενη αξία του όγκου πωλήσεων καθώς και συγκεκριμένων ζητημάτων σε ορισμένες χώρες, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη συνεχιζόμενη σταθερή αύξηση των πωλήσεων στη Ρωσία.

• Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ευνοήθηκαν από τις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων και το ευνοϊκό κόστος των πρώτων υλών, ο αντίκτυπος των οποίων υπεραντισταθμίστηκε από την υψηλότερη από το αναμενόμενο αρνητική επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών και από κάποια έκτακτα μη επαναλαμβανόμενα σε σχέση με πέρυσι λειτουργικά έξοδα.

• Μείωση του κεφαλαίου κίνησης.

• Σχέδιο δράσης υπό εξέλιξη με στόχο την πλήρη αντιστάθμιση της μεγαλύτερης του αναμενομένου
αρνητικής συναλλαγματικής επίδρασης για το έτος.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca Cola HBC AG, δήλωσε:

«Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η χρονική συγκυρία του Πάσχα σε σχέση με πέρυσι και άλλες χρονικές συγκυρίες σε συνδυασμό με κάποιες έκτακτες δαπάνες σε ορισμένες από τις βασικές αγορές μας, συνετέλεσαν σε μειωμένα αποτελέσματα. Δεδομένης της εποχικότητας των δραστηριοτήτων μας, το πρώτο τρίμηνο έχει, κατά κανόνα, μικρή συνεισφορά στο σύνολο του έτους και ως εκ τούτου δεν είναι ενδεικτικό των προσδοκώμενων ετήσιων αποτελεσμάτων.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, ισχυροποιήσαμε περαιτέρω τη θέση μας στην αγορά, διατηρώντας ή αυξάνοντας το μερίδιό μας στην πλειονότητα των αγορών όπου δραστηριοποιούμαστε. Επιπλέον, οι πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων συνέχισαν να βρίσκονται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας, αυξάνοντας τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση για ενδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο. Επίσης, σημειώσαμε περαιτέρω πρόοδο στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης.

Παρά τις διαρκώς δύσκολες εμπορικές συνθήκες στις περισσότερες από τις περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε, οι προσδοκίες μας για το σύνολο του έτους παραμένουν αμετάβλητες».

Επισκόπηση αποτελεσμάτων

Όπως σημειώνεται, η εταιρία συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην αγορά. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, αύξησε ή διατήρησε τα μερίδιά της σε όγκο και αξία σε 15 αγορές στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Αυστρία, τη Λευκορωσία, την Ιρλανδία, τη Ρουμανία, τη Σερβία και την Ουκρανία. Στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών αύξησε ή διατήρησε τα μερίδιά της σε όγκο και αξία σε 13 αγορές συμπεριλαμβανομένων της Αυστρίας, της Λευκορωσίας, της Βοσνίας, της Ιρλανδίας, της Ρουμανίας, της Ρωσίας, της Σερβίας και της Ουκρανίας.

Για το υπόλοιπο του έτους, η εταιρία αναμένει τη διατήρηση των δύσκολων οικονομικών και εμπορικών συνθηκών στις περισσότερες από τις αγορές της. Συνεχίζει να δίνει έμφαση στην υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων παράλληλα με την αντιστάθμιση των συνεχιζόμενων συναλλαγματικών και άλλων δυσμενών συνθηκών που επικρατούν σε κάποιες από τις αγορές. Επιπλέον θεωρεί ενθαρρυντική την ανάκαμψη των όγκων πωλήσεων στο δεύτερο τρίμηνο που διανύει. Οι προσδοκίες της για το σύνολο του έτους παραμένουν αμετάβλητες.

Έχει κάνει ικανοποιητικά βήματα προς την υλοποίηση των πρωτοβουλιών τιμολόγησης ούτως ώστε να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο της πρόσφατης αύξησης στην τιμή της πρώτης ύλης του αναψυκτικού.

Για το 2014, συνεχίζει να αναμένει ετήσια αύξηση των εσόδων ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σε υψηλότερο ποσοστό από το 2013. Το 2014, λαμβάνοντας υπόψη τη χρονική συγκυρία, τα επίπεδα των θέσεων αντιστάθμισης (hedging) και το ποσοστό κάλυψης του σχετικού κινδύνου, αναμένει το κόστος πρώτων υλών ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να είναι ελαφρώς χαμηλότερο σε ετήσια βάση. Το γεγονός αυτό αντανακλά το καλύτερο του αναμενόμενου κόστος της ρητίνης PET μέχρι στιγμής φέτος.

Επιπλέον, ξεκίνησε το έτος προσδοκώντας ότι ο αρνητικός αντίκτυπος των νομισματικών μεταβολών για το σύνολο του έτους θα ήταν 60-120% πιο υψηλός από τα €32 εκατ. που κατέγραψε το 2013. Λαμβάνοντας υπόψη τις τωρινές ισοτιμίες και την αυξημένη νομισματική μεταβλητότητα στις αναδυόμενες αγορές, η εταιρία εκτιμά ότι ο αντίκτυπος αυτός θα είναι της τάξης των €90-100 εκατ. για το σύνολο του έτους. Για να αντεπεξέλθει σε αυτό, έχει δρομολογήσει πρόσθετες πρωτοβουλίες τιμολόγησης και περικοπής των δαπανών, πρωτίστως σε Ρωσία και Ουκρανία, οι οποίες αναμένεται να αντισταθμίσουν πλήρως τα επιπλέον, σε σχέση με την αρχική προσδοκία για το έτος, €20-30 εκατ. που προέρχονται από αρνητικές συναλλαγματικές μεταβολές.

Ακόμη, συνεχίζει να υλοποιεί πρωτοβουλίες που βελτιώνουν περαιτέρω τη λειτουργική αποδοτικότητα, συμπεριλαμβανομένων της αξιοποίησης της πλατφόρμας SAP Wave 2, της επέκτασης του συστήματος κοινόχρηστων υπηρεσιών (shared services), της βελτιστοποίησης της στρατηγικής διανομής και άλλων ενεργειών αναδιάρθρωσης. Για το 2014 έχει εντοπίσει πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης ύψους περίπου €35 εκατ. και αναμένει ότι οι πρωτοβουλίες αυτές θα αποφέρουν €25 εκατ. σε ετησιοποιημένα κέρδη από το 2015 και εξής, ενώ οι πρωτοβουλίες που έχουν ήδη ληφθεί το 2013 και όσες θα ληφθούν μέσα στο 2014 αναμένεται να αποφέρουν συνολικά περίπου €33 εκατ.

Συνυπολογίζοντας τη δυναμική του εξελισσόμενου μίγματος κερδοφορίας στο χαρτοφυλάκιο των χωρών της, συνεχίζει να αναμένει ότι ο συγκρίσιμος πραγματικός φορολογικός συντελεστής θα κυμανθεί στο 24% - 26%.

Η προσήλωση στη δημιουργία καθαρών ταμειακών ροών και η αυστηρή διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης απέδωσαν καρπούς το 2013 και η εταιρία πιστεύει ότι μπορεί να σημειώσει περαιτέρω πρόοδο μέσα στο 2014. Εξακολουθεί δε να αναμένει ότι στη διάρκεια της τριετούς περιόδου μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου 2013 και της 31ης Δεκεμβρίου 2015, οι συνολικές καθαρές ταμειακές ροές θα ανέλθουν σε περίπου €1,3 δισ.

Οι καθαρές ετήσιες κεφαλαιουχικές δαπάνες σε μεσοπρόθεσμο διάστημα αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 5,5% και 6,5% των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις, αντανακλώντας τη δέσμευση να επενδύει στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

 

* Τα πλήρη στοιχεία των αποτελεσμάτων της Coca Cola δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v