Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΤΕ: Σχολιασμός δημοσιεύματος για ”υποκλοπές”

Ο ΟΤΕ χρησιμοποιεί και εγκαθιστά συστήματα ελέγχου ασφαλείας πρόσβασης στους χώρους του και χρησιμοποιεί αυστηρές διαδικασίες πρόσβασης στα πληροφοριακά-τηλεπικοινωνιακά συστήματά του, επισημαίνει η διοίκηση του ΟΤΕ, σχολιάζοντας κυριακάτικο δημοσίευμα με τίτλο: ”Υποκλοπές στον ΟΤΕ”.

ΟΤΕ: Σχολιασμός δημοσιεύματος για ”υποκλοπές”
Ο ΟΤΕ χρησιμοποιεί και εγκαθιστά συστήματα ελέγχου ασφαλείας πρόσβασης στους χώρους του και χρησιμοποιεί αυστηρές διαδικασίες πρόσβασης στα πληροφοριακά-τηλεπικοινωνιακά συστήματά του, επισημαίνει η διοίκηση του ΟΤΕ, σχολιάζοντας κυριακάτικο δημοσίευμα με τίτλο: ”Υποκλοπές στον ΟΤΕ”.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το δημοσίευμα προκαλεί σύγχυση στο μέσο αναγνώστη, ταυτίζοντας συνεχείς παρακολουθήσεις τηλεφωνικών συνομιλιών (περιεχόμενο) κατά παράνομο τρόπο, με ένα μεμονωμένο περιστατικό που αφορά σε πρόσβαση σε εξωτερικά στοιχεία κλήσεων, δηλ. κατάλογος εισερχομένων και εξερχομένων κλήσεων μίας συγκεκριμένης σύνδεσης, κατά παράβαση της εσωτερικής διαδικασίας ασφαλείας.

Επιπλέον, επισημαίνει, πως το δημοσίευμα επιχειρεί να συνδέσει το θέμα υποκλοπών της εταιρείας Vodafone, το οποίο αφορούσε σε υποκλοπές περιεχομένου τηλεφώνων τα οποία ήταν απόρρητα (π.χ. Πρωθυπουργού, μελών της κυβέρνησης κλπ), και στο σχετικό πρόστιμο, με μια εντελώς διαφορετική νομική υπόθεση σε μια προφανή προσπάθεια σύγκρισης εντελώς ανομοίων περιστατικών.



Όσον αφορά στο συγκεκριμένο περιστατικό στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα και δημοσιεύει αποσπάσματα εγγράφων της ΑΔΑΕ, η διοίκηση του ΟΤΕ διευκρινίζει:

Το παράπτωμα αφορούσε σε παράνομη κτήση εξωτερικών στοιχείων συνδρομητή, που περιλαμβάνονται σε έναν απλό αναλυτικό λογαριασμό και σε καμία περίπτωση σε υποκλοπή περιεχομένου κλήσεων.

Το Μάρτιο του 2006, μόλις ήρθε σε γνώση του ΟΤΕ το περιστατικό, ο ΟΤΕ ξεκίνησε άμεσα τις διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου και ενημέρωσε την ΑΔΑΕ σχετικά.

Προ της ολοκλήρωσης της διαδικασίας, στο συγκεκριμένο περιστατικό ο καταγγέλων απέσυρε μόνος του την καταγγελία (αφορούσε προσωπική υπόθεση)

Είναι σαφές ότι, σε έναν τηλεπικοινωνιακό Οργανισμό, είναι απαραίτητο να υπάρχει ελεγχόμενη πρόσβαση από έναν περιορισμένο αριθμό υπαλλήλων στα εξωτερικά στοιχεία κλήσεων των συνδρομητών, για χρήση σε περιπτώσεις όπως αναλυτικής τιμολόγησης, επίλυσης διαφορών με πελάτες κλπ.

Οπως τονίζεται, ο ΟΤΕ χρησιμοποιεί και εγκαθιστά συστήματα ελέγχου ασφαλείας πρόσβασης στους χώρους του και χρησιμοποιεί αυστηρές διαδικασίες πρόσβασης στα πληροφοριακά-τηλεπικοινωνιακά συστήματά του (π.χ. access control).

Όπως προκύπτει και από πορίσματα άλλων ελέγχων που κατά καιρούς διενεργεί η ΑΔΑE, o ΟΤΕ έχει προβεί στο σχεδιασμό για την υλοποίηση / εφαρμογή μέτρων τα οποία διασφαλίζουν περαιτέρω τα τηλεπικοινωνιακά του συστήματα και διαδικασίες.

Τέλος, υπογραμμίζεται από τον ΟΤΕ, ότι το δημοσίευμα δημιουργεί ερωτηματικά τόσο όσον αφορά στην διάσταση που προσπαθεί να προσδώσει σε ένα μεμονωμένο περιστατικό όσο και στην χρονική συγκυρία στην οποία εκδίδεται.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v