Επενδύσεις στις αγορές του εξωτερικού, όπου το περιβάλλον εγγυάται υψηλότερη απόδοση και αποτελεσματικότητα σχεδιάζει ο όμιλος Σαράντη για το 2014. Ακολουθώντας το μοντέλο στρατηγικής ανάπτυξης μέσω εξαγορών τοπικών σημάτων, ο όμιλος εξετάζει συγκεκριμένα δύο πιθανούς στόχους, που θα προσθέσουν μερίδια και αξίες στη δραστηριότητα του.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του CFO του ομίλου, κ. Κ. Ροζακέα, κατά τη διάρκεια παρουσίασης στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών, ο όμιλος βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και στη διαδικασία due diligence για την εξαγορά δύο εταιριών σε Πολωνία και Τσεχία, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των καλλυντικών και των ειδών οικιακής χρήσης, τομείς που αποτελούν ούτως ή άλλως το core business του ομίλου.
Αν και οι συμφωνίες ακόμη απέχουν από το να καταστούν οριστικές, ο όμιλος προτίθεται να δαπανήσει ποσό έως και 50 εκατ. ευρώ το 2014 για τις εν λόγω εξαγορές που θα χρηματοδοτηθούν από ίδια κεφάλαια αλλά και ρευστοποιήσιμα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία του ομίλου (εταιρικές ομολογίες υψηλής απόδοσης).
Πέραν των πιθανών εξαγορών, που αν προκύψουν θα αποδώσουν ουσιαστικά στη χρήση του 2015 και δεν προυπολογίζονται στη φετινή πρόβλεψη, ο όμιλος εκτιμά ότι το 2014 οι διεθνείς του θυγατρικές θα συνεχίσουν να αποδίδουν προβλέποντας αύξηση σε επίπεδο πωλήσεων κατά 7%.
Αντίθετα, η εσωτερική αγορά και παρά τη διαρκή αύξηση μεριδίων, εκτιμάται ότι θα εισφέρει για τον όμιλο αύξηση πωλήσεων κατά 2%, και αυτό εφόσον επιβεβαιωθεί το θετικό σενάριο. Σύμφωνα με τον κ. Ροζακέα, το α' τρίμηνο του 2014, καταγράφηκε νέα υποχώρηση στην εσωτερική αγορά (που για Ιανουάριο και Φεβρουάριο άγγιξε διψήφιο ποσοστό για να βελτιωθεί το Μάρτιο), διαψεύδοντας τις προσδοκίες σταθεροποίησης που δημιούργησε το θετικό δ' τρίμηνο του 2013.
Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση του ομίλου διευκρίνισε πως η πρόβλεψη του 2014 -αν και ενσωματώνει συντηρητικές εκτιμήσεις και αβεβαιότητες για την πορεία της εσωτερικής αγοράς- εν τούτοις είναι υλοποιήσιμη τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδοφορίας.
Αν και ο όμιλος δεν σχεδιάζει επενδύσεις στην εσωτερική αγορά, εν τούτοις ολοκληρώνει μέσα στο Μάιο τη μεταφορά της παραγωγής κρεμικών καλλυντικών (των φιρμών Elmiplant και Kolastyna) στην Ελλάδα (που αθροιστικά αντιπροσωπεύουν τζίρο άνω των 25 εκατ.ευρώ), ενώ η μονάδα μπορεί να υποδεχθεί και νέο όγκο παραγωγής, εφόσον οι νέες εξαγορές καταλήξουν θετικά για τον όμιλο.