Θύματα της γραφειοκρατίας, των διαδικασιών, των εκλογών, αλλά και της διελκυστίνδας μεταξύ των εμπλεκόμενων εταιρειών φαίνεται ότι θα πέσουν για ένα ακόμη καλοκαίρι τα υδροπλάνα, τα οποία το πλέον πιθανό είναι ότι δεν θα κάνουν ούτε φέτος την εμφάνισή τους στη χώρα μας.
Παρότι βρισκόμαστε στο κατώφλι της νέας τουριστικής περιόδου, η οποία μάλιστα ξεκινά και με τους καλύτερους οιωνούς, τα προβλήματα στις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων παραμένουν, ενώ η δημιουργία Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Αττική, στο Φάληρο, δεν γίνεται δεκτή.
Στην καλύτερη περίπτωση τακτικές πτήσεις με υδροπλάνα εκτιμάται ότι θα δρομολογηθούν στο τέλος του 2014. Μέσα στο καλοκαίρι είναι πιθανό να υπάρχουν κάποιες ναυλωμένες πτήσεις κυρίως στα υδατοδρόμια που θα αδειοδοτηθούν πρώτα, ωστόσο και αυτές καθυστερούν εξαιτίας των επικείμενων εκλογών.
Χωρίς υδατοδρόμιο η Αττική
Υπενθυμίζεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), που πρώτος είχε εξαγγείλει από την περασμένη άνοιξη τη λειτουργία υδατοδρομίου εντός του λιμανιού, και συγκεκριμένα στην Ακτή Βασιλειάδη, μετά την απόφαση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση ολόκληρου του λιμανιού πάγωσε κάθε διαδικασία.
Όμως ούτε και για τις εναλλακτικές τοποθεσίες του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και της μαρίνας του Αγίου Κοσμά υπάρχει ακόμα κάποιο σχέδιο από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και την εταιρεία Ελληνικό Α.Ε. αντίστοιχα, που να προβλέπει την κατασκευή υδατοδρομίου στην παραλιακή ζώνη της Αθήνας.
Πάντως φαίνεται ότι πριν κάνουν ακόμη την εμφάνισή τους τα υδροπλάνα έχουν ξεκινήσει οι πρώτες κόντρες μεταξύ των εμπλεκόμενων εταιρειών. Με σχετική ανακοίνωσή της Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. (HellenicSeaplanes S.A.) υποστηρίζει ότι υπάρχει διαφορετική πολιτική ανάπτυξης ανάμεσα στην ίδια και την ανταγωνίστρια Ελληνικά Υδατοδρόμια, με αποτέλεσμα, σημειώνει, να προκύπτουν δυο κατηγορίες υδατοδρομίων, τα δημόσια και τα ιδιωτικά.
Η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. υποστηρίζει ότι η ίδια θέλει να επενδύσει με ιδιωτικά κεφάλαια και να δημιουργήσει ιδιωτικά υδατοδρόμια όπου θα είναι κάτοχος της άδειας λειτουργίας ο ιδιώτης.
H εταιρεία υποστηρίζει ότι η ανταγωνίστριά της Ελληνικά Υδατοδρόμια στηρίζει την ανάπτυξη των υδατοδρομίων από δημόσιους φορείς όπως Λιμενικά Ταμεία και Οργανισμοί Λιμένων οι οποίοι θα κατέχουν την άδεια λειτουργίας και θα δίνουν την εκμετάλλευση σε τρίτους.
Σε κάθε περίπτωση ανεξάρτητα από τη διαδικασία που επιλέγει η κάθε περιοχή για την ανάπτυξη του υδατοδρομίου της, φαίνεται πως τους επόμενους μήνες τα υδροπλάνα δεν θα πετάξουν στην Ελλάδα.