Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αegean: Θετικά τα μηνύματα από το πρώτο τρίμηνο

Αύξηση του προσωπικού που απασχολεί κατέγραψε τους τελευταίους μήνες η αεροπορική εταιρεία. Αύξηση κατά 17% της κίνησης στο εσωτερικό σημειώθηκε μετά την εξαγορά της ΟΑ. Μεγάλες δυνατότητες για προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού Ρώσων τουριστών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αegean: Θετικά τα μηνύματα από το πρώτο τρίμηνο

Με μεγάλες προσδοκίες, παρά την ένταση του ανταγωνισμού, ξεκινά η νέα θερινή αεροπορική περίοδος για την Aegean Airlines, η πρώτη μετά την έγκριση της εξαγοράς της Olympic Air, τον περασμένο Οκτώβριο.

Η μεγαλύτερη ελληνική προσπάθεια που έχει γίνει ποτέ στο χώρο των αερομεταφορών, όπως τονίστηκε από τα στελέχη της εταιρείας κατά την παρουσίαση της αναπτυξιακής στρατηγικής για το 2014, ανοίγει φτερά σε εποχή που η σημαντικότατη ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού προσελκύσει στην Ελλάδα πολλές ξένες, ισχυρές, αεροπορικές εταιρείες οι οποίες προσδοκούν σε ένα κομμάτι της πίττας που και φέτος αναμένεται ότι θα μεγαλώσει.

Ιδιαίτερη αξία έχει το γεγονός ότι από τον περασμένο Οκτώβριο, οπότε εγκρίθηκε η εξαγορά της ΟΑ από την Aegean έχει αυξηθεί η άμεση απασχόληση στις δύο εταιρείες. Η αρχική μείωση προσωπικού, που προέκυψε λόγω του περιορισμού των εργαζομένων, σε διοικητικές θέσεις έχει υπερκαλυφθεί από την αύξηση της απασχόλησης που καταγράφηκε σε ιπτάμενο προσωπικό, τεχνικούς και προσωπικό εδάφους, δηλαδή σε προσωπικό που σχετίζεται με την καθ' αυτή αεροπορική δραστηριότητα.

Ειδικότερα OA και Aegean απασχολούν 2.400 εργαζόμενους, εκ των οποίων περίπου 1.600 άτομα είναι πιλότοι, αεροσυνοδοί και τεχνικοί ενώ ακόμη 170 άτομα εργάζονται στην υποστήριξη εδάφους. Ο κύριος όγκος των εργαζόμενων της εταιρείας, 1.625 άτομα, έχει την βάση του στην Αθήνα, όπου άλλωστε και η βάση για 32 αεροσκάφη, ενώ σημαντικός αριθμός απασχολείται σε Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ρόδο.

Κατά 125.000 αυξήθηκαν οι επιβάτες εσωτερικού το πρώτο τρίμηνο

Στο πρώτο τρίμηνο του 2014 (ως 25 Μαρτίου), οπότε και είχε γίνει η εξαγορά της ΟΑ, τα αποτελέσματα σε επίπεδο επιβατικής κίνησης ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Καταγράφηκε αύξηση κατά 17% της κίνησης εσωτερικού, που μεταφράζεται σε 125.000 περισσότερους επιβάτες με τον συνολικό αριθμό να ανέρχεται στις 860.000 επιβάτες.

Το 2014 η Aegean θα διαθέσει στο επιβατικό κοινό συνολικά 13 εκατομμύρια θέσεις, αριθμός σημαντικά αυξημένος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Η εταιρεία ενισχύει την παρουσία της σε ισχυρές για την Ελλάδα αγορές όπως της Γερμανίας και της Γαλλίας αλλά και της Ρωσίας, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τροφοδότες του ελληνικού τουρισμού.

Έμφαση στη Ρωσική αγορά

Ειδικά για την περίπτωση της Ρωσίας η οποία τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει εκρηκτική αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού οι διαθέσιμες θέσεις θα φτάσουν τις 615.000. Τα αεροσκάφη της Aegean θα πετούν από επτά ελληνικές πόλεις προς Μόσχα, Αγία Πετρούπολη, Ροστόβ και Καζάν.

Ενδεικτική της δυναμικής που έχει η συγκεκριμένη αγορά για την Ελλάδα είναι το γεγονός ότι τον περασμένο Αύγουστο, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου εξυπηρετούσε καθημερινά 11 πτήσεις από την Ρωσία.

Δύο κατηγορίες ναύλων για ευελιξία

Τέλος, να σημειωθεί ότι επιβατικό κοινό έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο κατηγορίες ναύλων στην οικονομική θέση. Η φθηνότερη τιμή αφορά στο ναύλο GoLight σε τιμές που ξεκινούν από 24 ευρώ, τελική τιμή, για πτήσεις προς Αθήνα. Στην συγκεκριμένη τιμή συμπεριλαμβάνεται μια χειραποσκευή, ενώ σε περίπτωση που ο επιβάτης θέλει επιπλέον αποσκευή τότε μπορεί να την προαγοράσει on line με κόστος 15 ευρώ. Ο συγκεκριμένος τύπος εισιτηρίου έχει μεν την δυνατότητα αλλαγής, ωστόσο αυτή γίνεται με χρέωση 30 ευρώ.

Ο ναύλος Flex προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από τα 49 ευρώ, τελική τιμή, για ταξίδια με προορισμό την Αθήνα. Στο κόστος του εισιτηρίου συμπεριλαμβάνεται εκτός από την χειραποσκευή, μια αποσκευή έως 23 κιλά, αλλά και απεριόριστες αλλαγές χωρίς χρέωση.

Η φιλοσοφία της εταιρείας σε ότι αφορά τους ναύλους, όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρός της Ευτύχης Βασιλάκης, στηρίζεται στην λογική «όσο πιο νωρίς, τόσο πιο φθηνά» και ο επιβάτης έχει την δυνατότητα να προγραμματίσει το ταξίδι του πολύ νωρίτερα εξασφαλίζοντας χαμηλότερες τιμές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v