Καρέλιας: Μεγάλες επενδύσεις και νέα σήματα

Σε σειρά επενδύσεων που θα ανασχεδιάσουν σταδιακά το παραγωγικό της προφίλ και θα κυρίως τη σύνθεση των πωλήσεΏν της προχωρά ήδη από την περσινή χρονιά η ελληνική καπνοβιομηχανία Καρέλιας.

Καρέλιας: Μεγάλες επενδύσεις και νέα σήματα
Σε σειρά επενδύσεων που θα ανασχεδιάσουν σταδιακά το παραγωγικό της προφίλ και θα κυρίως τη σύνθεση των πωλήσεΏν της προχωρά ήδη από την περσινή χρονιά η ελληνική καπνοβιομηχανία Καρέλιας.

Με στόχο την παραγωγή και διάθεση ακριβότερων σημάτων στις 66 και πλέον αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Καρέλιας έχει δρομολογήσει επενδύσεις τριετίας ύψους 18 εκατ. ευρώ, ενώ λανσάρει νέα σήματα και εισέρχεται σε νέες αγορές.

Για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της παραγωγικής της δυναμικότητας η Καρέλιας προωθεί την εγκατάσταση δύο μονάδων παραγωγής και συσκευασίας 26 χιλιάδων τσιγάρων ανά λεπτό, νέας μηχανής παραγωγής φίλτρων καθώς και συστήματος τροφοδοσίας καπνού.

Ταυτόχρονα εγκαθίσταται νέα μονάδα συσκευασίας που επιτρέπει στην Καρέλιας να εισέλθει στην παραγωγή καπνού για στριφτά τσιγάρα και νέο σύστημα συσκευασίας για τσιγάρα μήκους 100 mm. Το πρόγραμμα αναδιοργάνωσης προβλέπει τον πλήρη ανασχεδιασμό μέχρι το 2008 του συνόλου του εργοστασίου και των αποθηκών του με στόχο την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και την περαιτέρω μείωση του κόστους.

Η καπνοβιομηχανία με την κυκλοφορία 12 νέων σημάτων για τις 66 αγορές του εξωτερικού στις οποίες εξάγονται τα προϊόντα της επιχειρεί να αλλάξει σταδιακά το μίγμα των πωλήσεών της καθώς όπως έχει προαναγγείλει ο ανταγωνισμός στα φθηνά σήματα εντείνεται διεθνώς.

Η εταιρία εξάγει άνω του 70% της παραγωγής της στις διεθνείς αγορές και κυρίως σε αυτές του αναπτυσσόμενου κόσμου. Η είσοδός της στις περισσότερες από αυτές έγινε με αιχμή οικονομικά σήματα, η δημιουργία όμως σταδιακά αξιόλογης θέσης, η πίεση του ανταγωνισμού και η σταδιακή στροφή των καταναλωτών την ωθεί στο λανσάρισμα σημάτων μέσης και υψηλής τιμής.

Ταυτόχρονα, ενισχύει το πλέγμα των συνεργασιών της με καταστήματα αφορολόγητων ειδών, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή (νέες συμφωνίες σε Τουρκία, είσοδος στον Λίβανο), ενώ η εταιρία εισήλθε το 2005 για πρώτη φορά στις αγορές της Λ. Αμερικής και σε χώρες της Ασίας, όπως το Καζακστάν.

Για την υποστήριξη της προωθούμενης αλλαγής μίγματος παραγωγής και πωλήσεων η Καρέλιας προωθεί μεγάλες επενδύσεις που χρηματοδοτούνται στο σύνολό τους από ίδια κεφάλαια, καθώς και η καπνοβιομηχανία διαθέτει μηδενικό δανεισμό και ταμείο που στις 30/9 έφθανε στα 91,5 εκατ. ευρώ.

Η ισχυρή χρηματοοικονομική της θέση δεν επηρεάστηκε από τη σημαντική απώλεια μεριδίων στην οποία την υποχρέωσε ουσιαστικά η κυβέρνηση πέρσι μετά την επιβολή ελάχιστου ειδικού φόρου κατανάλωσης στα τσιγάρα, που λειτούργησε υπέρ των πολυεθνικών καπνοβιομηχανιών και εις βάρος της τοπικής καπνοβιομηχανίας.

Το μέτρο ανάγκασε την Καρέλιας να αυξήσει τη λιανική τιμή των τσιγάρων της με το σήμα Leader κατά 50% χάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς του συγκεκριμένου σήματος .

Η Καρέλιας αντιστάθμισε μερικώς την απώλεια μεριδίου στην εσωτερική αγορά (πωλήσεις στην Ελλάδα 34, 4 εκατ. ευρώ στο 9μηνο του 2006 από 41,4 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2005) από τη μικρή αύξηση των εξαγωγών.

Σε μία τόσο δύσκολη χρονιά όμως πέτυχε με μηδενικό δανεισμό να μειώσει τις υποχρεώσεις της προς προμηθευτές κατά 31,2 εκατ. ευρώ, στα 51,6 εκατ. ευρώ και τα αποθέματά κατά 27,4 εκατ. ευρώ και να εμφανίσει κέρδη υψηλότερα των περσινών αν συνυπολογιστούν και οι έκτακτες ζημίες 2,3 εκατ. ευρώ που πήρε από απομείωση απαίτησης και συμμετοχής σε θυγατρική.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v