Ισχυρό τρίμηνο από άποψη πωλήσεων αποδείχθηκε το διάστημα Δεκεμβρίου-Φεβρουαρίου για την ελληνική θυγατρική του σουηδικού πολυεθνικού ομίλου ένδυσης H&M, η οποία κατάφερε να παρουσιάσει αύξηση 29%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο εισηγμένος σουηδικός όμιλος, οι πωλήσεις στην Ελλάδα για το α' τρίμηνο της χρήσης του (1η Δεκεμβρίου 2013 - 28 Φεβρουαρίου 2014) διαμορφώθηκαν στα 287 εκατ. σουηδικές κορόνες (περίπου 33 εκατ. ευρώ) από 216 εκατ. σουηδικές κορόνες το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, παρουσιάζοντας αύξηση 29% σε ευρώ.
Η συγκεκριμένη επίδοση μάλιστα πραγματοποιήθηκε με σχεδόν ισάριθμο αριθμό καταστημάτων, καθώς η σουηδική αλυσίδα έχει προσθέσει μόλις ένα νέο κατάστημα σε σχέση με πέρυσι στο συνολικό δίκτυο που αριθμεί 28 σημεία στην Ελλάδα.
Το συγκεκριμένο διάστημα εκτός από την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, συμπεριλαμβάνει επίσης τις χειμερινές εκπτώσεις, που κατά παράδοση ευνοούν την κατανάλωση των ειδών ένδυσης.
Ο CEO του ομίλου Karl-Johan Persson σχολιάζοντας τα ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου ανέφερε ότι «παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον και τις προκλήσεις που συναντά ο όμιλος στις διεθνείς αγορές όπου δραστηριοποιείται κατάφερε να κερδίσει μερίδιο αγοράς στο α' τρίμηνο της χρήσης», γεγονός που επιβεβαιώνεται τουλάχιστον για τη δραστηριότητά του στην ελληνική αγορά.
Σε ενοποιημένο επίπεδο, ο όμιλος εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 12%, οργανικής κερδοφορίας 9% και καθαρής κερδοφορίας 8%, ποσοστό που απογοήτευσε εν μέρει τους διεθνείς αναλυτές που ανέμεναν ισχυρότερη κερδοφορία.
Ο όμιλος δέχθηκε πίεση στο μικτό περιθώριο κέρδους (54,9% από 55,2%), ενώ διευκρίνισε ότι στην τρέχουσα χρήση θα επιβαρυνθεί από το ύψος των επενδύσεων που πραγματοποιεί, κυρίως στον τομέα του on line shopping αλλά και της επέκτασης του φυσικού του δικτύου.
Ο όμιλος ήδη λάνσαρε το νέο on line κατάστημα της φίρμας Η&Μ στη Γαλλία, ενώ μέσα στο 2014 ανοίγει e-shops σε Ιταλία, Ισπανία και Κίνα. Ταυτόχρονα επεκτείνει το δίκτυο των καταστημάτων του με την προσθήκη 375 νέων σημείων το 2014 παγκοσμίως. Πέραν της Η&Μ, που καλύπτει περίπου το 90% της λιανικής παρουσίας, αναπτύσσει επίσης τα λιανικά concept ένδυσης, COS, Monki, Weekday, &Other Stories και Cheap Monday.
Στην Ελλάδα, ωστόσο η παρουσία του περιορίζεται στα 28 σημεία της αλυσίδας Η&Μ, χωρίς να υπάρχει δεδομένη πρόβλεψη για επέκταση μέσω διαδικτύου, ενώ προς το παρόν δεν σχεδιάζει την είσοδό του με κάποια νέα αλυσίδα από αυτές που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό του στην ελληνική αγορά.