Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ryanair: Ζητά μείωση χρεώσεων

Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης στην Ελλάδα, γενικά, αλλά και την Αθήνα, ειδικά, βλέπει η Ryanair η οποία ξεκινά πτήσεις από τις αρχές Απριλίου. Βέλη για ΔΑΑ και Aegean.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ryanair: Ζητά μείωση χρεώσεων

Αλλαγές και μάλιστα μεγάλης κλίμακας υπολογίζεται ότι θα φέρει στο εγχώριο αεροπορικό σκηνικό η αύξηση της παρουσίας της ιρλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, η οποία ξεκινά από την 1η Απριλίου την δραστηριότητά της στην και Αθήνα.

Μετά από χρόνια διαμάχης με τον αερολιμένα της Αθήνας, τον οποίο κατηγορούσε για τα υψηλά κόστη των χρεώσεων του, η ιρλανδική εταιρεία αποφάσισε τελικά να μπει και στην αγορά της ελληνικής πρωτεύουσας διαβλέποντας μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης.

Ο εκκεντρικός, γνωστός κατά το παρελθόν και για αθυροστομία του, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Michael O'Leary ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός κατά την χθεσινή εμφάνισή του. Απέφυγε τις λεκτικές ακρότητες, αφήνοντας, όμως, αιχμές τόσο εναντίον της Aegean Airlines όσο και εναντίον του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας καταλογίζοντας και στους δύο υψηλές χρεώσεις.

Στόχος η πρωτιά

Ο κ. O'Leary σημείωσε ότι στόχος της εταιρείας του είναι την επόμενη τετραετία να γίνει ο μεγαλύτερος αερομεταφοράς στην ελληνική αεροπορική αγορά. Μάλιστα επιχειρώντας να διασκεδάσει τα σχόλια ότι η τακτική της Ryanair είναι να εισέρχεται σε μια αγορά και αφού την «κανιβαλίσει» να αποχωρεί, υποστήριξε ότι η εταιρεία έρχεται στην Ελλάδα υλοποιώντας μια επένδυση της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ και σκοπεύει να αυξήσει την παρουσία της σε εσωτερικό και εξωτερικό.

Μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα η πτώση του κόστους

Μόνιμη επωδός του κ. Ο'Leary κατά τη χθεσινή παρουσίαση ήταν το αίτημα της μείωσης των χρεώσεων του ΔΑΑ, υποσχόμενος "εισβολή τουριστών εφόσον συμβεί αυτό". Ο ίδιος χαρακτήρισε δικαιολογίες ότι η πτώση της κίνησης είναι αποτέλεσμα της κρίσης.

Κάτι τέτοιο δεν έγινε στην Ιρλανδία, όπου η Ryanair αύξησε κατά πολύ τα μεγέθη της μέσα στην κρίση, σημείωσε. «Για αυτό θεωρούμε ότι η Ελλάδα στην παρούσα φάση έχει μια μεγάλη ευκαιρία, καθώς όλα τα υπόλοιπα κόστη έχουν πέσει, εκτός από τις χρεώσεις των αεροδρομίων». Αν αυτά πέσουν θα υπάρξει στην Ελλάδα μια απίστευτη εισβολή τουριστών που θα έχει μεγάλα οφέλη και στο επίπεδο της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, τόνισε.

Σε μια προσπάθεια να ανοίξει περισσότερο το θέμα των αεροδρομιακών χρεώσεων ο Δ.Σ. της Ryanair σημείωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη και διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση με αυτό ακριβώς το αντικείμενο. Χαρακτήρισε δε αβαθή και χωρίς διάρκεια τα κίνητρα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα από τον ΔΑΑ.

«Αερομαχίες»

Ο κ. Ο'Leary δεν άφησε έξω από το κάδρο των υπευθύνων της μείωσης της κίνησης στην Αθήνα ούτε την Aegean στην οποία καταλόγισε και πάλι ότι έχει υψηλούς ναύλους, υποστηρίζοντας, μάλιστα, ότι πλέον το κοινό της Αθήνας έχει εναλλακτική λύση αεροπορικής μετακίνησης.

Κύκλοι προσκείμενοι στην Aegean Airlines σχολίαζαν ότι αυτή την εποχή από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών δραστηριοποιούνται περισσότερες από 70 αεροπορικές εταιρείες και ασφαλώς οι μόνες επιλογές για το επιβατικό κοινό δεν είναι η Aegean και η Ryanair.

Σε ότι αφορά το σχόλιο του κ. O'Leary περί μείωσης της τουριστικής κίνησης οι ίδιες πηγές σημείωναν χθες ότι η Aegean έχει το 15% της αγοράς εξωτερικού, άρα το μέγεθός της δεν είναι τέτοιο ώστε να μπορεί αυτή, μόνη της να καταστείλει την αύξηση της τουριστικής κίνησης.

Επιπλέον, ανέφεραν, από τον Νοέμβριο, οπότε εγκρίθηκε η εξαγορά της ΟΑ, εως σήμερα η συνολική αθροιστική κίνηση ΟΑ – Aegean έχει αυξηθεί κατά 15% εως 20%, οπότε δεν ευσταθεί το σχόλιο περί καταστολής της κίνησης. Παράλληλα τόνιζαν οι ίδιες πηγές όλα τα στοιχεία καταγράφουν αύξηση και μάλιστα μεγάλη της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v