Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καθημερινή: Τα σχέδια για ΑΜΚ και ρευστότητα

Θέμα μη κάλυψης της έκδοσης της ΑΜΚ δεν φαίνεται να υπάρχει καθώς οι βασικοί μέτοχοι (οικογένεια Αλαφούζου) όχι μόνο έχουν δεσμευθεί πως θα καλύψουν το ποσοστό που τους αναλογεί (76,18%) αλλά επιπλέον θα καλύψουν και το όποιο αδιάθετο τμήμα.

Καθημερινή: Τα σχέδια για ΑΜΚ και ρευστότητα

Με ενδιαφέρον αναμένεται η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Καθημερινής, λόγω -εκτός των άλλων- και της πολύ μεγάλης διάχυσης που θα υποστούν όσοι μέτοχοι δεν συμμετάσχουν ή δεν πουλήσουν τα δικαιώματά τους.

Συγκεκριμένα, η διαδικασία περιελάμβανε αρχικά ένα reverse split όπου οι πέντε παλιές μετοχές μετατράπηκαν σε μία νέα, ενώ τώρα θα δοθούν οκτώ νέες μετοχές για κάθε μία παλιά σε τιμή (0,33 ευρώ) που είναι σαφώς χαμηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή (0,788).

Θέμα μη κάλυψης της έκδοσης (8,16 εκατ. ευρώ) δεν φαίνεται να υπάρχει καθώς οι βασικοί μέτοχοι (οικογένεια Αλαφούζου) όχι μόνο έχουν δεσμευθεί πως θα καλύψουν το ποσοστό που τους αναλογεί (76,18%), αλλά επιπλέον θα καλύψουν και το όποιο αδιάθετο τμήμα, μέσα από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία προεγγραφής για επιπλέον 6.478.872 τίτλους.

Μεταξύ των λοιπών μετόχων που κινδυνεύουν συγκαταλέγονται οι τράπεζες Εθνική και Eurobank (κατέχουν αθροιστικά το 5,1% της εισηγμένης), ενώ το υπόλοιπο 18,72% ανήκει στο ευρύ επενδυτικό κοινό.

Στην περίπτωση που τελικά στην επικείμενη αύξηση κεφαλαίου συμμετάσχει μόνο η οικογένεια Αλαφούζου, τότε το ποσοστό της θα υπερβεί το 97%!

Υπό αυτές τις συνθήκες, ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς θα συμπεριφερθεί η αγορά δικαιωμάτων που ξεκινά την προσεχή Δευτέρα, 10 Μαρτίου.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της εισηγμένης, η διοίκησή της εκτιμά πως μέσα στο προσεχές δωδεκάμηνο θα χρειαστεί ως πρόσθετο κεφάλαιο κίνησης 14 εκατ. ευρώ. Τα 8,2 εκατ. θα τα αντλήσει από τη δρομολογημένη ΑΜΚ, ενώ για τα υπόλοιπα διαπραγματεύεται με τις τράπεζες για αύξηση του πιστωτικού ορίου.

Η Καθημερινή πέρα από τη γνωστή δραστηριότητά της στον χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι κάτοχος και δύο πλοίων που έχουν δοθεί προς ναύλωση.

Για το 2014 αναμένει:

α) Δραστικό περιορισμό των ζημιών στη δραστηριότητα του τύπου (θα συνεχιστεί η πολιτική περικοπής δαπανών και αμοιβών τρίτων).

β) Βελτίωση του αποτελέσματος στον κλάδο της ναυτιλίας, λόγω διαφαινόμενης αύξησης του κύκλου εργασιών. Γενικότερα για τον ναυτιλιακό κλάδο, η διοίκηση της Καθημερινής προβλέπει πως η αγορά των ναύλων θα πάει καλύτερα σε σύγκριση με την προηγούμενη διετία.

γ) Κύκλο εργασιών του ομίλου που αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα του 2013.

Στ.Κ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v