Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Zara online: «Γρήγορη μόδα» με ένα κλικ

Εμπιστοσύνη στην εγχώρια αγορά με επενδύσεις σε ηλεκτρονικό κατάστημα και φυσικό δίκτυο δείχνει ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος ένδυσης Inditex. Προσδοκά αύξηση μεριδίων. Πώς λειτουργεί το Zara online στην Ελλάδα.

Zara online: «Γρήγορη μόδα» με ένα κλικ

Το βάθεμα της παρουσίας της αλυσίδας ένδυσης Zara αλλά και ολόκληρου του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex στην εγχώρια αγορά σηματοδοτεί η επίσημη έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος της φίρμας από σήμερα.

Ελέγχοντας δίκτυο 47 φυσικών καταστημάτων ανά την ελληνική επικράτεια, η Zara Hellas, με παρουσία από το 1993 στην Ελλάδα, αποτελεί την κορωνίδα των επώνυμων αλυσίδων του ομίλου Inditex με κύκλο εργασιών που το 2012 ξεπέρασε τα 180 εκατ. ευρώ.

Η λειτουργία του e-shop της αναμένεται να προσθέσει μερίδια στην ήδη ηγετική της παρουσία και να καλύψει γεωγραφικές περιοχές της χώρας όπου η ύπαρξη φυσικού καταστήματος δεν δικαιολογείται. Σημειώνεται δε ότι σύμφωνα με τη διεθνή στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου κάθε κατάστημα υπό οποιαδήποτε επωνυμία πρέπει να είναι αυτόνομα κερδοφόρο.

Σύμφωνα με τον κ. Jesus Echevarria, υπεύθυνο εταιρικής επικοινωνίας του ομίλου Inditex, η δραστηριοποίηση μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αποτελεί στρατηγική επιλογή του ομίλου, καθώς ήδη από το 2010 επενδύει προς αυτήν την κατεύθυνση, ξεκινώντας από την αγορά της Ισπανίας.

Σε δηλώσεις του προς Έλληνες δημοσιογράφους στο πλαίσιο επίσκεψης στα κεντρικά γραφεία της Inditex στη Λα Κορούνια, ανέφερε πως η Ελλάδα αποτελεί την 24η αγορά όπου η φίρμα δραστηριοποιείται πλέον πολυκαναλικά. Επίσης συμπλήρωσε πως ταυτόχρονα προωθούνται επενδύσεις στο φυσικό δίκτυο του ομίλου στην Ελλάδα με τη δημιουργία ακόμη 4 νέων σημείων εντός του 2014.

Ο όμιλος, που φημίζεται για το μοναδικό μοντέλο διακίνησης εμπορευμάτων του στα τέσσερα σημεία του πλανήτη εντός 48ώρου, έχει αφιερώσει ένα από τα 8 πρότυπα logistics center που διαχειρίζεται στην Ισπανία στην εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων του. Δεδομένου ότι ετησίως η αλυσίδα Zara διακινεί περίπου 900 εκατομμύρια τεμάχια ρούχων, αξεσουάρ και υποδημάτων προς τα καταστήματά της, η εξυπηρέτηση μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός της στην Ελλάδα έχει τα εχέγγυα αυτής της οργάνωσης.

Σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες από τη λειτουργία του ελληνικού ηλεκτρονικού καταστήματος, ο κ. Echevarria απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες προβλέψεις, ωστόσο επισήμανε τους ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης που παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, αλλά και την υψηλή επισκεψιμότητα που καταγράφει η ιστοσελίδα της Zara Hellas, με 600.000 επισκέψεις ημερησίως.

Σχετικά με την οικονομική επίδοση της αλυσίδας στην Ελλάδα το 2013, ο ισπανικός όμιλος διατήρησε την πολιτική της εμπιστευτικότητας παραπέμποντας σε επίσημη ενημέρωση μετά τη δημοσίευση των επίσημων αποτελεσμάτων του στα τέλη Μαρτίου, ωστόσο αναφέρθηκε πως το αποτέλεσμα δείχνει βελτιωμένο έναντι του 2012.

Αναφερόμενος στην επίδοση του ομίλου Inditex εν μέσω κρίσης -τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές- ο κ. Echevarria υπογράμμισε πως πέραν της μακροοικονομικής κατάστασης ανά αγορά, η δραστηριότητα του ομίλου εμφανίζει αντιστάσεις. Σημείωσε ότι εκτός από σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης, καταγράφεται επίσης αύξηση μεριδίων του ομίλου, ως απόρροια της επιτυχημένης συνταγής που εφαρμόζει αλλά και της μετακίνησης των καταναλωτών από τα ακριβότερα τμήματα της αγοράς ένδυσης.

Σημειώνεται ότι πέραν της Zara Hellas ο όμιλος ελέγχει στην Ελλάδα φυσικό δίκτυο 153 καταστημάτων υπό 7 διαφορετικές επωνυμίες (Zara, ZaraHome, Massimo Dutti, Stradivarius, Bershka, Oysho, Pull&Bear), ενώ εκτός από το e-shop Zara, λειτουργούν επίσης ξεχωριστά e-shops για όλες τις παραπάνω αλυσίδες (πλην της Stradivarius) αλλά και για την αλυσίδα Uterque, η οποία έπαψε να διατηρεί φυσική παρουσία στην Ελλάδα από τις αρχές του 2014.

O όμιλος απασχολεί περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους στη χώρας μας, ενώ αθροιστικά ο τζίρος των αλυσίδων του ξεπέρασε τα 350 εκατ. ευρώ, κατακτώντας σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά ένδυσης. Σε παγκόσμια κλίμακα ο όμιλος αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη στη λιανική ένδυσης με δραστηριότητα σε 86 χώρες. Απασχολεί πάνω από 120 χιλιάδες άτομα, ενώ το δίκτυό του αριθμεί περίπου 6.200 σημεία. Το 2012, οι πωλήσεις του γκρουπ ξεπέρασαν τα 15 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,36 δισ. ευρώ.

Πώς λειτουργεί το online shop.

Επιλογές παράδοσης

Η παράδοση θα γίνεται δωρεάν αν ο πελάτης επιλέξει να παραλάβει τις αγορές του σε κάποιο κατάστημα Zara, γεγονός που θα απαιτεί 4 - 6 εργάσιμες μέρες. Θα υπάρχουν επίσης άλλοι δύο τρόποι παραλαβής:

- Απλή (3,95 ευρώ): 3-5 εργάσιμες μέρες
- Επείγουσα (9,95 ευρώ): 2-3 εργάσιμες μέρες.

Σε περίπτωση αποστολής στα νησιά, οι χρόνοι αποστολής θα αυξάνονται κατά 1-2 εργάσιμες μέρες.

Οι πληρωμές θα μπορούν να πραγματοποιούνται με τα συνήθη μέσα ηλεκτρονικής πληρωμής, όπως το Pay Pal ή τις πιστωτικές κάρτες, που περιλαμβάνουν Visa, MasterCard και American Express.

Αλλαγές και επιστροφές

Η πολιτική αλλαγών και επιστροφών θα είναι ακριβώς η ίδια με αυτήν που ισχύει και στα καταστήματα: για ένα μήνα, τα προϊόντα που ο πελάτης δεν επιθυμεί να κρατήσει θα μπορούν να παραδίδονται από το σπίτι ή να επιστρέφονται δωρεάν στα καταστήματα Zara. Η εταιρία Zara έχει προσλάβει έναν διαχειριστή διακίνησης εμπορευμάτων με εξακριβωμένα εξαιρετικές επιδόσεις στη διανομή προϊόντων σε όλη τη χώρα.

 

* Περισσότερα στοιχεία για τον τρόπο παράδοσης εμπορευμάτων αλλά και για το πώς θα γίνονται οι αλλαγές και οι επιστροφές μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v