Σε αύξηση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου κατά 25% προχώρησε μέσα σε λίγες εβδομάδες η διοίκηση του ομίλου J&P ΑΒΑΞ με την ανάληψη συμβάσεων οδικών έργων στο Κατάρ, συνολικού ύψους άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.
Εκτός από τη σύμβαση των 700 εκατ. ευρώ στην οποία αναφέρθηκε χθες το Euro2day, η εισηγμένη (πάλι σε κοινοπραξία με την J&P Overseas) ανέλαβε κατά πληροφορίες και ένα ακόμα τμήμα οδικού άξονα, με προϋπολογισμό περί τα 300 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση του ομίλου φιλοδοξεί πως τις επόμενες εβδομάδες θα προχωρήσει στην υπογραφή νέων έργων στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, καθώς αξιοποιεί την πολυετή παρουσία του μητρικού ομίλου J&P και την καλή εικόνα από έργα που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια, όπως το νέο διεθνές αεροδρόμιο «Queen Alia» στο Αμμάν της Ιορδανίας.
Ο όμιλος συμμετέχει και στη διαχείριση του συγκεκριμένου αεροδρομίου ενώ χρησιμοποιεί τους συνεταίρους του στη διεκδίκηση των περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας μέσω του εν εξελίξει διαγωνισμού του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
Με την υπογραφή των νέων συμβάσεων, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου θα προσεγγίσει τα επίπεδα των 2,5 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται πως η υπογραφή της σύμβασης για το μεγάλο οδικό έργο κατασκευής της πρώτης φάσης του φιλόδοξου «New Orbital Highway», συνολικού μήκους 180 χιλιομέτρων, έτυχε ευρείας δημοσιότητας στο Κατάρ καθώς εντάσσεται στα έργα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου του 2022.
Το τμήμα που ανέλαβε η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ – J&P Overseas αφορά την κατασκευή των 45 από τα 180 χιλιόμετρα του «New Orbital Highway» που θα συνδέει το νέο λιμάνι της Ντόχα με άλλους οδικούς άξονες του εμιράτου.
Χαρακτηριστικό του κατασκευαστικού οργασμού στο Κατάρ, είναι το γεγονός πως την ίδια ημέρα είχαν υπογραφεί και άλλες έξι συμβάσεις για την κατασκευή έργων υποδομής που συνδέονται με το Μουντιάλ του 2022. Μια λίγο μικρότερη σύμβαση, για την κατασκευή του «New Al Rayyan Roundabout», υπέγραψε η κοινοπραξία της γνωστής μας τουρκικής Dogus Holdings (συμμετέχει στην κοινοπραξία που αποκτά τον Αστέρα Βουλιαγμένης) με την επίσης τουρκική Onur.
Η έξοδος από τη Βαλκανική
Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς υποστηρίζουν πως οι προσπάθειες των ελληνικών εταιρειών για την ανάληψη έργων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής έχουν ενταθεί, κυρίως γιατί οι αγορές της Βαλκανικής αποδεικνύονται ζημιογόνες (τα κρούσματα διαφθοράς δεν αποτελούν προνόμιο της χώρας μας...). Ταυτόχρονα, όμως, επισημαίνουν πως τα έργα σε αγορές όπως το Κατάρ, το Κουβέιτ και σε άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής σχεδιάζονται και εποπτεύονται από κορυφαία αμερικανικά και ευρωπαϊκά γραφεία μελετών. Ετσι, έχουν υψηλές προδιαγραφές κατά την κατασκευή, αλλά και περιορισμένα περιθώρια «μαγειρέματος» του προϋπολογισμού.
Συνεπώς πρέπει κάποιος να είναι προετοιμασμένος και σίγουρος πως θα καλύψει τις υψηλές απαιτήσεις των τοπικών αρχών ανάθεσης των έργων.
Η ανακοίνωση της Άβαξ
H J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. ανακοινώνει την υπογραφή της Σύμβασης για την κατασκευή του Έργου «Design and Construct New Orbital Highway and Truck Route (P023)- Contract 1: New Doha Port to Orbital Highway», η οποία υπεγράφη μεταξύ της Αρχής Δημοσίων Έργων του Κατάρ (ASHGHAL) και της Κοινοπραξίας Joannou & Paraskevaides (Overseas) Ltd / J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. στην οποία η J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. μετέχει με ποσοστό 25%.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου €700 εκατομμύρια ή QAR 3.262 εκατομμύρια.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση της προεπιλογής, oι εταιρείες που προεπιλέγησαν ήταν : QDVC, CCC, SAMSUNG, ΤΕΡΝΑ, GALFAR, SIX CONSTRUCT, Κοινοπραξία J&P (Overseas) Ltd. / J&P-AVAX S.A.
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού η Κοινοπραξία J&P (Overseas) Ltd. / J&P-AVAX S.A. ανεδείχθη Ανάδοχος του Έργου.
Το έργο αφορά στην πλήρη Μελέτη και Κατασκευή καινούριου δρόμου, 45 χιλιομέτρων, διπλής κατεύθυνσης με πέντε λωρίδες ανά κατεύθυνση, περιλαμβάνοντας τέσσερις ανισόπεδους κόμβους (15,16,17 και 18 ), 13 γέφυρες επί αυτοκινητόδρομου με συνολικό μήκος 1.540 μ. και 9 γέφυρες επί κλάδων κόμβου (ramp bridges) με συνολικό μήκος 3.666 μ. Επίσης περιλαμβάνονται η Μελέτη και κατασκευή γεφυρών υπόγειας διάβασης, τοίχων αντιστήριξης, ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων, πινακίδων κυκλοφορίας, αρδευτικών έργων , η αρχιτεκτονική και καλλιτεχνική διαμόρφωση τοπίου, φωτισμός των δρόμων, όλες οι σχετικές υποδομές, δίκτυα αποχέτευσης όμβριων και λυμάτων, δίκτυο ύδρευσης, ηλεκτρικό και τηλεφωνικό δίκτυο και άλλα δίκτυα επικοινωνίας, προστασία των δικτύων και προστασία υφιστάμενων υπόγειων γραμμών πετρελαίου. Η κεντρική νησίδα προβλέπει την μελλοντική δημιουργία δύο ακόμα κύριων λωρίδων κυκλοφορίας ώστε το πλάτος του δρόμου να κυμαίνεται από 164 μ. έως 264 μ.
Αυτή η Σύμβαση αποτελεί μέρος του συνολικού έργου «Orbital Highway» το οποίο παρέχει μια νέα σύνδεση μεταξύ του νέου λιμανιού της Ντόχα στο Νότο και της βιομηχανικής περιοχής που βρίσκεται στο Ras - Laffan στο Βορρά . Το «Orbital Highway and Truck route» θα λειτουργεί ως περιφερειακός δρόμος που θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις της κυκλοφορίας κατά μήκος της πόλης της Ντόχα από το βορρά στο νότο.
(Σχέδιο 1 – Έργο 1).
Η προθεσμία κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες.
Η Σύμβαση αυτή αποτελεί συνέχεια της πρόσφατα υπογραφείσας Σύμβασης μεταξύ της Κοινοπραξίας J&P (Overseas) Ltd. / J&P-AVAX S.A. και της Αρχής Δημοσίων Έργων του Κατάρ (ASHGHAL) για την κατασκευή του Έργου «Construction of West Corridor P010 (PACKAGE 1)» με προϋπολογισμό περίπου €350 εκατομμύρια ή QAR 1.668 εκατομμύρια.
Η συμμετοχή της J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. είναι 25%.
Το έργο αφορά στην κατασκευή 10,5 χιλιομέτρων δρόμου Ταχείας Κυκλοφορίας που ξεκινά δυτικά του μελλοντικού δρόμου ΄'Inner Orbital Road' στον κόμβο 32 (IC 32) και εκτείνεται στα δυτικά του προτεινόμενου 'Barwa City Access' στον κόμβο IC 29Α. Επίσης, προβλέπεται η μελλοντική δημιουργία δύο ακόμα κύριων λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κατασκευή του έργου έχει ήδη αρχίσει.
(Σχέδιο 1 – Έργο 2).
Mετά την υπογραφή των ανωτέρω συμβάσεων η Κοινοπραξία J&P (Overseas) Ltd. / J&P-AVAX S.A. έχει πλέον ανεκτέλεστο ύψους άνω του 1.050 εκ. Ευρώ στα έργα της Αρχής Δημοσίων Έργων του Κατάρ (ASHGHAL) και έχει προεπιλεγεί για την επόμενη διαδικασία του Διαγωνισμού της ASHGHAL για ένα πρόγραμμα 30 νέων έργων.